صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام عاشورا شد

تاریخ انتشار : جمعه 05 آبان 1396 - ساعت : 12:30

کد مطلب: 36038 چاپ به اشتراگ گذاشتن

اجمالی/ امام جمعه موقت ساری:

صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام عاشورا شد

مازندشورا: امام جمعه موقت ساری گفت: صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام برزگ عاشورا شد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: بدعهدی مردم روزگار در زمان ائمه اطهار یکی از مشکلات جدی بود که مسلمانان مواجه بودند و یکی از این موارد در دوران امام حسن(ع) اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: بدعهدی مردم کوفه، دست‌اندازی‌ها معاویه وضعیت خاصی پیش آورد که ادامه جنگ برای امام حسن(ع) مشکل بود و جان خود امام حسن(ع) و یارانش در خطر بودند و معاویه با تمام وجود برای طراحی نقشه خویش اقدام می‌کرد و اینجا بود که این امام همام دیدگاه و برنامه‌ای را اتخاذ کند که بتواند اسلام از این وضع خطرناک نجات دهد و اسلام را حفظ کند.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: مسئله جهاد و شهادت برای ائمه حل شده است، جهاد باید بازخورد مناسبی داشته باشد و جایگاه اصلی خود را پیدا کند و ایشان با توجه به داشتن علم به این موضوعات تن به صلح داد و امام حسن(ع) شرایط معتبر را در ذیل صلح نامه نوشت و امضا کرد و دلایل صلح خود را نوشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این امام عزیر فرمود که من فهمیدم جنگ پایان خوبی ندارد و همه مسلمانان از بین می‌روند و با این جنگ چیزی از مسلمانان باقی نمی‌ماند همچنین این فرصت را ایجاد کردم که شیعیان خاص را از شهادت نجات دهم و به دنبال ایجاد فرصتی هستم تا نتیجه جنگ ثمره مناسبی برای اسلام داشته باشد.

یوسف‌پور ادامه داد: اقدام امام حسن(ع) فرصت طلایی برای اسلام فراهم کرد و زمینه برای برای قیام کربلا و قیام حسینی آماده کرد، اگر این اقدام شجاعانه نبود زمینه برای قیام نتیجه بخش فراهم نمی‌شد، امام حسن(ع) پایه‌گذار قیام عاشورا بود و اگر صلح امام حسن(ع) و قیام عاشورا نبود اسلام در خطر جدی می‌افتاد.

86004/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اسلام #عاشورا #مسلمانان #اقدام #ایجاد #نتیجه #فراهم #زمینه #مناسبی #شهادت #ادامه #بدعهدی #یوسف‌پور #معاویه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : صلح امام حسن(ع) زمینه‌ساز قیام عاشورا شد

*

*


X https://sport45.site/