لحظه‌هاي عاشقي زائران تا كربلا/ حكايت دلدادگي سفري از عشق و طريق بهشتي و همسفري كه به كربلا نرسيد

تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 - ساعت : 19:10

کد مطلب: 37320 چاپ به اشتراگ گذاشتن

گزارش فارس از دلدادگي كاروان حسيني در پياده‌روي حسيني

لحظه‌هاي عاشقي زائران تا كربلا/ حكايت دلدادگي سفري از عشق و طريق بهشتي و همسفري كه به كربلا نرسيد

مازندشورا: اربعين حسيني از راه رسيد و در اين روزهاي قبل از اربعين، عشق و دلدادگي به ارباب و مولاي‌مان امام حسين(ع) روز به روز بيشتر شد و در اين بين آناني كه سفر مقدس كربلا را براي خود برگزيدند در تب و تاب رسيدن به كربلا لحظه‌شماري مي‌كردند؛ اكنون به مراد خود رسيدند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، اربعین حسین(ع) و یاران باوفایش از راه رسید اما دلدادگی مردم برای فرزندان آل‌الله را پایانی نیست.

از مرد و زن جوان گرفته تا پیرمرد و پیرزنی که چشم‌انتظار دیدن کربلای حسین(ع) هستند؛ دلداده از گوشه و کنار ایران اسلامی و جهان، خود را به کربلا و به کوی این امام همام رسانیده‌اند.

برای آنانی که راهی این سفر شدند، راهی بس پرماجرا به بلندای تاریخ کربلا از راه رسیده است تا پیاده مسیر چند صد کیلومتری از مرز ایران تا کربلا را طی کنند.

مسیری که با وجود مشقت‌های فراوان، چون برای رسیدن به یار و دیدن اوست؛ بسی شیرین و دلچسب شده است.

آری در این شب و روز همه دل‌ها روانه دیار یار شده است جان‌ها برای حسین(ع) و بارگاهش پر می‌کشد، یا حسین(ع) تو چه کردی که میلیون‌ها عاشق برای دیدنت و برای رسیدن به بارگاهت، اینچنین لحظه‌شماری می‌کنند، پر می‌کشند و میلیون‌ها دل رهسپار تو شده‌اند.

اربعین از راه رسید و تلاش چند روزه و چند ماهه برای تهیه ویزا و گذرنامه به پایان رسید؛ اما تلاش برای استقبال و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را پایانی نیست و همچنان موکب‌های مختلف ایرانی و عربی در جای جای مناطق و منزلگاه‌های منتهی به کربلا همچنان آماده پذیرایی و اسکان به مسافران است.

اربعین حسینی روز ٢٠ صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است و پیاده‌روی اربعین هم به سال‌های اخیر خلاصه نمی‌شود بلکه سال‌ها است که مردم و عاشقان یارش رهسپار کوی دلدادگی و عاشقی هستند.

پیاده‌روی اربعین آنچنان که در برخی از کتب و نوشته‌ها آمده است از صد سال گذشته مرسوم بوده است و عاشقان بسیاری برای اربعین حسینی خود را به کربلا می‌رساندند و امروزه این عشق و دلدادگی با علاقه خاصی از سوی میلیون‌ها عاشق برگزار می‌شود و روز به روز بر تعداد این دلدادگان افزوده می‌شود.

شهید قاضی طباطبایی در کتاب تحقیق دراین باره می‌نویسد: حرکت به سوی کربلا در  روز اربعین از زمان امامان معصوم در بین شیعیان رایج بوده است و شیعیان حتی در زمان بنی امیه و بنی عباس نیز به این حرکت مقید بوده اند!

* کربلا حکایت رسیدن از فرش به افلاک است

فاطمه خلیلی یکی از همسفران این راه دلدادگی، سفر کربلا را سفر عاشقی توصیف می‌کند که به بلندای تاریخ، انسان را شیفته خود کرده است.

وی گفت: موکب خدام‌الحسین از خطه مبارک فریدون‌کنار از پنجم آبان ماه در حال خدمت‌رسانی به زائران است.

از او درباره اینکه چرا خطه مبارک فریدون‌کنار پرسیدم و اظهار کرد: چرا خطه مبارک؟ برای اینکه رهبری در پیامی برای مراسم یادبود حاج بصیر و شهدای فریدون‌کنار نام خطه مبارک را استفاده کردند و به همین دلیل نام موکب ما به نام "موکب خدام‌الحسین از خطه مبارک فریدونکنار" نام‌گذاری شد.

رضا آزادی‌کناری، به عنوان مسؤول هدایت این موکب افزود: 60 نفر به‌عنوان نیروی خدماتی، فرهنگی، مالی، پشتیبانی و لباس‌شویی در قالب این موکب بکارگیری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تدارکات ساختمان حسینیه از 25 مهر ماه آغاز شده است، یادآور شد: از پنجم آبان ماه، اسکان و سایر خدمات به زایران ارائه می‌شود و تا 20 آبان ادامه دارد.

آزادی‌کناری گفت: در عمود 1215 در راه نجف به کربلا هم تعدادی از دوستان کارهای خدماتی، فرهنگی و درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: هر شب خدمات‌دهی مختلف انجام و اسکان برای 500 زائر آقایان و 600 زائر برای بانوان در مدرسه مجاور موکب انجام می‌شود و این خدمات‌دهی تا 20 آبان ماه ادامه دارد.

* پیرمرد مازندرانی که همسرش به کربلا نرسید

مسؤول هدایت کاروان اعزامی موکب خدام‌الحسین فریدونکنار همچنین افزود: همه این سفر معنوی برای همه مردم پر از خاطره است و با توجه به کارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی که انجام می‌شود، انسجام و همبستگی مسلمانان را به نمایش گذاشته است.

آزادی‌کناری ادامه داد: پیاده‌روی اربعین پیام‌های مختلف دارد و این اجتماع عظیم ابعاد بسیار مختلفی دارد و پیام اجتماعی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین این پیام‌ها است و اهداف خدمت به زائر امام حسین(ع) در موکب شامل خدمات اسکان، رفاهی، پذیرایی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی است.

وی گفت: پیرمرد آملی از روستای فیروزکلای آمل با همسر خود پیاده از نجف به کربلا آمدند و دو کیلومتری کربلا، همسر این آقا استراحت کردند و در عالم خواب، خانم به نزد حضرت زینب(س) رفتند و شوهرش تنها شد و به تنهایی و به نیابت از همسر خود به زیارت بارگاه امام حسین(ع) رفتند و زیارت کردند و سپس برای انتقال پیکر همسرشان، به ایران بازگشتند.

به گزارش فارس، هر سال در ایام اربعین، میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به شوق زیارت سید و سالار شهیدان(ع) با پای پیاده عازم سفر معنوی شده و راهی کربلا می‌شوند و اکنون اربعین حسین(ع) و یارانش از راه رسید و اجتماع بزرگ مسلمانان در کربلا ، همبستگی ملت‌های مختلف را با رنگ و زبان مختلف به جهانیان مخابره کرد.

در کنار همه دلدادگی‌ها، این مسیر طولانی مسیری مناسب برای تبادل نظر و مباحثه‌های مختلف است و در کنار همه این مسائل، پیاده‌روی اربعین، پیام‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد و اتحاد و همبستگی جهانی در این پیاده‌روی اربعین، از ملیت‌ها و مذهب‌های گوناگون به سراسر جهان مخابره می‌شود تا همه ما پیام‌رسان اتحاد، برادری و دوستی در جهان باشیم.

86002/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #کربلا #اربعین #مختلف #زائران #فرهنگی #پیاده‌روی #حسینی #دلدادگی #خدام‌الحسین #افزود #میلیون‌ها #اسکان #پذیرایی #موکب‌های #ادامه #همبستگی #مبارک #فریدونکنار #خدمات‌دهی #فریدون‌کنار #آزادی‌کناری #اینکه #زیارت #خبرنگار #گزارش #اجتماعی #هدایت #ارائه #اجتماع #درمانی #خدمات #مسؤول #خلیلی #سراسر #شده‌اند #پیرمرد #پیاده #خبرگزاری #شهرستان #مجاور #کربلای #مخابره #کاروان #حسینیه #مدرسه #کیلومتری #اتحاد #تاریخ #بلندای #دلدادگي #اعزامی #کارهای #معنوی #حسيني #مسلمانان #خدماتی #كربلا #پایانی #انسجام #رفتند #پیام‌های #مختلفی #عاشقان #بارگاه #اقوام #ملت‌های #ایرانی #می‌گوید #عاشقی #افلاک #حکایت #برگزار #توصیف #گفت‌وگو #عزاداران #برپایی #نمادی #می‌دهند #اسلام #اکنون #شیعیان #می‌کشد #استراحت #همچنان #رهسپار #بهداشتی #می‌کشند #مسیری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : لحظه‌هاي عاشقي زائران تا كربلا/ حكايت دلدادگي سفري از عشق و طريق بهشتي و همسفري كه به كربلا نرسيد

*

*


X https://sport45.site/