مازندشورا:به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان گلستان، قربانعلی روحی در گفت و گوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اظهار کرد: تأکید بر تشدید رعایت حقوق مسافران توسط تشکلهای صنفی و ناوگان مسافربری استان به منظور تکریم مسافران و ارج نهادن به حقوق آنان و برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی صورت گرفته و به نحو مطلوبی از طریق مطبوعات، جراید، پایانهها و سایر بخشها اطلاع رسانی شده است.
به گفته وی، بررسیهای به عمل آمده بیانگر این بوده که برخی مسافران از حقوق قانونی خودآگاهی کافی ندارند و برخی مقررات مربوط به حقوق آنان توسط شرکتها و مؤسسات مسافربری و عوامل تحت پوشش آنها نیز رعایت نمیشود.
روحی ادامه داد: بر همین اساس، سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور با ابلاغ بخشنامهای تمام تشکلهای صنفی ذیربط را، ملزم به رعایت مفاد منشور حقوق مسافران و ناوگان مسافربری در استانها کرده است.
مشخصات و توضیحاتی که باید در ظهر بلیت درج شود، نحوه استرداد بلیت، وظایف شرکت در خصوص به حدنصاب نرسیدن مسافران، وظایف شرکت در صورت تأخیر سرویس، مسئولیت شرکت در خصوص نظارت بر حسن عملکرد کارکنان، الزام شرکتها و مؤسسات به ارائه خدمات مطلوب، لزوم توقف وسایل نقلیه برای انجام فرایض دینی و صرف غذا، وظایف شرکتها در صورت بازماندن از وسیله نقلیه و مقدار مجاز توشه همراه مسافر و میزان معافیت توشه از کرایه و برچسب توشه، حفظ توشه و درج مشخصات راننده و شماره پیام کوتاه از مهمترین مفاد تأکید شده به گفته روحی در منشور حقوق مسافران است.