سنتي به نام " حليم‌پزان" در نكا در دهه آخر ماه صفر/  ارادت و عشق به اهل بيت(ع) در پاي ديگ نذري

تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - ساعت : 00:39

کد مطلب: 38204 چاپ به اشتراگ گذاشتن

فارس در سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) گزارش می‌دهد

سنتي به نام " حليم‌پزان" در نكا در دهه آخر ماه صفر/ ارادت و عشق به اهل بيت(ع) در پاي ديگ نذري

مازندشورا: مردم ديار مازندران و شهرستان نكا، ديرزماني است كه سنت حسنه " حليم‌پزان" را در دهه آخر ماه صفر در دستور كار خود قرار داده اند و اينچنين در پاي ديگ‌هاي نذري حليم، ارادت، دوستي و عشق خود را به اهل بيت(ع) و ائمه اطهار ابراز مي‌كنند.

مازندشورا: در شهرستان نکا اظهار کرد: تلاش برای تبیین زندگی اهل بیت(ع) در طول سال با قوت توسط این اداره و همکاران پیگیری می‌شود و در ماه مرم، صفر و رمضان برنامه‌های ویژه بصیرتی و معرفتی در سطح شهرستان برگزار است.

وی افزود: حضور استاندار مازندران، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران و برخی از مدیران کل، معاونین و مسؤولان در بین هیأت مذهبی در مشهد مقدس از برنامه‌های مهمی است که در سالروز رحلت حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

*برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی نکا به همت شهرداری نکا

در کنار همه عزاداری‌ها و اطعام‌دهی برای اهل بیت(ع) در این ایام، موکب‌های پذیرایی از عزاداران در تمام خیابان‌های نکا مشغول خدمت‌رسانی هستند که عشق به اهل‌بیت(ع)، زمینه این اقدامات را فراهم می‌کند.

شهرداری نکا امسال همزمان با ایام سوگواری حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی نکا کرده است و از مسافران و رهگذران در ورودی شهر نکا پذیرایی کرده است.

بسیاری از خیران و مردم شهرستان نکا در این ایام و در دهه آخر ماه صفر در امر پخت نذری، اطعام‌دهی و توزیع حلیم مشارکت داشته و نذورات خود را به این امر اختصاص داده‌اند.

به گزارش فارس، عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را در دیار علویان همچون سراسر ایران اسلامی ما، پایانی نیست و دو ماه عزاداری در ماه محرم و صفر، حضور مردم و عاشقان در پیاده‌روی اربعین و برپایی عزای حسینی و اهل بیت(ع) در دهه آخر ماه صفر از اربیعن تا شهادت امام رضا(ع)، اوج دلدادگی به ائمه اطهار(ع) است.

اینجا مازندران است، دیار علویان، دیاری که عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ نشان داده است و اکنون هم با برپایی مراسم‌های مختلف عزاداری در دهه پایانی ماه صفر، دلدادگی خود را به ائمه ابراز کرده است.

انتهای پیام/86002/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شهرستان #عزاداری #ارادت #برپایی #مجتبی #مازندران #مذهبی #برنامه‌های #پیامبر #شهادت #دلدادگی #سالروز #اعزام #خبرگزاری #اطعام‌دهی #برگزاری #مراسم‌ها #همزمان #اطهار #اسلامی #اربعین #قرائت #زندگی #افزود #خبرنگار #گفت‌وگو با #ابراز #گزارش #همچون #ورودی #مختلف #برگزار #امروز #پایانی #سراسر #تبلیغات #فرهنگی #علویان #پذیرایی #اداره #گذشته #سال‌های #ایستگاه #صلواتی #شهرداری #عزاداران #قدردانی #اینکه #چندین #می‌گذاریم #میرزاپور #مراسم #توزیع #ادامه #اهل‌بیت #مایعی #عنوان #حسینی #پیاده‌روی #زیارت #بسیاری #تبیین #حجت‌الاسلام #ولایتمدار #اظهار #استان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : سنتي به نام " حليم‌پزان" در نكا در دهه آخر ماه صفر/ ارادت و عشق به اهل بيت(ع) در پاي ديگ نذري

*

*


X https://sport45.site/