ادارات دولتی باید گزارش عملکرد خود را به گوش آحاد مردم برسانند

تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - ساعت : 10:05

کد مطلب: 40798 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی:

ادارات دولتی باید گزارش عملکرد خود را به گوش آحاد مردم برسانند

مازندشورا: مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: علاوه بر گزارش در داخل اداره باید گزارش عملکرد را به ذینفعان که همان آحاد مردم هستند برسانیم چرا که دولت خوب دولتی پاسخ‌گو است.

مازندشورا:به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی بخش رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در نشست منطقه‌ای با موضوعیت ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان که با حضور مدیران توسعه منابع و روسای ارزیابی عملکرد استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه و مرکزی برگزار شد، گفت: همدان اولین استانی است که به عنوان پایلوت میزبان برگزاری این نشست شده است.

همچنین وی با اشاره به سوره عصر اظهارداشت: در این سوره خداوند خطاب به انسان‌ها می‌فرماید شما در خسران و زیان هستید و برای رهایی از ضرر و زیان باید به خداوند، معاد، عدل و امامت ایمان بیاورید و پس از آن عمل صالح انجام دهید و به اصلاح امور بپردازید.

وی در ادامه گفت: سلامت اداری، مدیریت عملکرد، حقوق شهروندان، پاسخگویی به شکایات و بازرسی از جمله وظایفی است که باید در حیطه عملکرد و حقوق شهروندان انجام دهیم.

همچنین رستمی یادآور شد: خانواده وزارت راه و شهرسازی در ۱۱ بخش با بیش از ۵۰۰ خدمت به جامعه سرویس می‌دهد که باید این خدمت بیش از این باشد.

وی با بیان این مطلب که در ماده ۸۱ و ۸۲ قانون خدمات کشوری تکالیفی برای این حوزه در نظر گرفته شده، گفت: ما مکلف هستیم سیستمی برای ارزیابی سازمان خود داشته باشیم و گزارش عملکرد خود را نه تنها به سازمان بلکه به ذینفعان هم برسانیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: هر ساله ادارات در قالب جشنواره شهید رجایی اقدامات خود را وفق قوانین ارائه می‌دهند و در آنجا امتیازبندی و نتیجه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۹۱ قانون خدمات کشوری در خصوص سلامت اداری عنوان کرد: در این قانون اخذ رشوه و سوءاستفاده از مقام اداری ممنوع است بنابراین باید فساد در ادارات شناسایی شود و اگر فسادی صورت گرفت بازرس به صورت مخفیانه و یا آشکار با آن مقابله کند.

رستمی اضافه کرد: قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد ارتباط مستقیم با عدم توسعه و انجام نشدن تعهدات سازمانی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست ضمن خیرمقدم عنوان کرد: با توجه به حجم کارها، تلاشی که همکاران در وزارتخانه دارند و همدلی و همراهی بسیار خوب در این مجموعه بسیار کم‌نظیر است.

فرهاد فرزانه ادامه داد: در راهسازی ما با کمبود اعتبارات مواجه هستیم که این به تبع بالا بودن تقاضاها و توقع در اقشار مختلف باید به نحو شایسته‌ای حل شود تا با اعتبارات تخصیصی بتوانیم پاسخ شایسته‌ای به تقاضای همشهریان عزیز باشیم.


منبع : وزارت راه و شهرسازی/جاده ای

برچسب ها : #عملکرد #شهروندان #شهرسازی #وزارت #همدان #مدیرکل #مدیریت #اداری #قانون #عنوان #ادامه #سلامت #رستمی #گزارش #ارزیابی #ادارات #باشیم #شایسته‌ای #هستیم #بسیار #مقابله #اعتبارات #همچنین #توسعه #استان #اشاره #خداوند #خدمات #کشوری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ادارات دولتی باید گزارش عملکرد خود را به گوش آحاد مردم برسانند

*

*


X https://sport45.site/