ال برارو؛ نبرد برادران دیار تبرستان

تاریخ انتشار : چهار شنبه 04 بهمن 1396 - ساعت : 07:30

کد مطلب: 43780 چاپ به اشتراگ گذاشتن

یک رقابت فوق حساس

ال برارو؛ نبرد برادران دیار تبرستان

مازندشورا: در سال های گذشته از این دیدار به‌عنوان ال مازنو نام برده می‌شد، اسمی که از روی دربی گیلان نام‌برداری شده بود و باعث حرف و حدیث‌های زیادی میان هواداران فوتبال‌دوست مازندران و گیلان شده بود.

مازندشورا:خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی/با گذشت 20 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، این‌بار تنور داغ این مسابقات باید شاهد دربی جذاب و بسیار حساس فوتبال مازندران باشد.

دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی مازندران در پایان هفته بیستم هر کدام در رتبه چهارم و سوم جدول لیگ یک قرار دارند و منتظر لغزش دو تیم بالانشین لیگ هستند.

اما این‌بار این دو تیم بالای جدول هستند که منتظر لغزش تعقیب‌کننده‌های خود نشسته‌اند.

تنها چند روز به آغاز این دیدار زمان باقی مانده است و از حالا هواداران دو تیم برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند.

در بابل شاهد هستیم که استارت تبلیغات این دیدار را هواداران خونه به خونه زدهاند و در جای جای شهرشان از گنج‌افروز تا میدان هلال‌احمر، از موزیرج تا کشوری و از ایستگاه آمل تا حمزه‌کلا مردمِ چه فوتبالی و چه غیرفوتبالی خودشان را برای این دیدار آماده کرده اند و با توجه به اتفاقات دیدار رفت این بازی که بیشتر جنبه حیثیتی دارد اما هواداران خونه به خونه قطعاً می‌دانند که اگر کوچک‌ترین اتفاقی در این بازی رخ دهد، با توجه به محرومیت فصل گذشته می‌تواند باعث محرومیت سالانه این باشگاه نیز شود.

در طرف مقابل هم هواداران تیم نساجی از حالا خود را آماده این بازی حساس کرده‌اند و در قدم به قدم قائم‌شهر هم می‌شود شور و اشتیاق مردم و هواداران را برای این بازی جذاب مشاهده کرد.

هواداران نساجی هم از تمام نقاط دور و نزدیک از ارطه تا قادیکلا، از چمازکتی تا کوچکسرا، از جانبازان تا طالقانی همگی اسب خود را برای این دیدار زین کرده‌اند.

اما هواداران نساجی هم قطعاً باید بدانند که با توجه به دیدار فصل گذشته اگر کوچک‌ترین اشتباهی از آنها سر بزند باید تاوان سنگینی را پرداخت کنند.

اما چرا اسم این دربی را ال برارو انتخاب کرده‌ایم؟

در سال های گذشته از این دیدار به‌عنوان ال مازنو نام برده می‌شد، اسمی که از روی دربی گیلان نام‌برداری شده بود و باعث حرف و حدیث‌های زیادی میان هواداران فوتبال‌دوست مازندران و گیلان شده بود.

از همین سو برخود واجب دانستیم که نام دیدار دو تیم مازندرانی را از فرهنگ و تمدن دیارمان انتخاب کنیم و با مطالعات و مشورتی که بین بزرگان و پیشکسوتان این استان داشتیم، نام این دیدار را ال‌برارو گذاردیم.

برار در فرهنگ لغات مازندران و گیلک به معنای برادر است و ال هم واژه‌ای تکراری میان فوتبال‌دوستان جهان بوده و به معنای نبرد است.

ال برارو = نبرد برادران

سیدسعید حسینی

86029/ح


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #دیدار #هواداران #مازندران #نساجی #گذشته #معنای #کرده‌اند #فرهنگ #گیلان #محرومیت #کوچک‌ترین #این‌بار #فوتبال #منتظر #آماده #برادران #توجه به

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ال برارو؛ نبرد برادران دیار تبرستان

*

*


X https://sport45.site/