تاریخ انتشار : پنج شنبه 03 اسفند 1396 - ساعت : 17:10

کد مطلب: 45305 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران:

۳۷ روستای مازندران طی دو سال از آب شرب سالم بهره مند شدند

مازندشورا: بهشهر- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: از ۲ سال گذشته تاکنون، ۳۷ روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند و سرعت آبرسانی به روستاها چندین برابر شده است.

مازندشورا:به گزارش خبرنگار مهر، مجید عبدالهی عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر بهشهراظهار کرد: با توجه به دغدغه های رهبری و رییس جمهور برای تامین آب شرب مردم در شهر و روستا، آب و فاضلاب روستایی با قوت در این بخش وارد شده است و در دو سال گذشته ۳۷ روستای مازندران از آب سالم بهره مند شدند.

وی افزود: اکنون آب رسانی به ۱۷ تک روستا و ۱۸ روستای دارای مجتمع آبرسانی در دستور کار است که با تخصیص اعتبارات مناسب دولت و کمک مجلس شورای اسلامی آبرسانی به روستاها اجرایی می شود.

عبدالهی با بیان اینکه در گذشته مردم از آب چشمه استفاده بهینه می کردند؛ یادآور شد: اما اکنون علاوه بر ازدیاد جمعیت و مصرف بی رویه آب، بسیاری از چشمه ها خشک شده و سطح آب بسیاری از چاهها و چشمه ها پایین آمد و اکنون کمبود منابع تامین آب بزرگترین چالش در عصر حاضر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی ، میانگین دسترسی روستاییان در کشور به آب شرب کاهش یافته و در مقابل مازندران موفق شده با کمک دولت از محل صندوق توسعه ملی به میانگین کشوری نزدیک شود.

عبدالهی، مهم ترین چالش آینده طرح های آبرسانی در روستاها را عدم برخورداری از آب زیرزمینی به دلیل کاهش نزولات جوی و خالی شدن سفره این آب ها دانست که در استان مازندران، بهره گیری از آب سد ها برای شرب، مهم ترین بسترسازی برای آب شرب پایدار روستاییان است.

وی گفت: میانگین برخورداری جمعیت روستایی مازندران از آب شرب از ۶۸ درصد سال ۹۲ اکنون به ۷۴ درصد رسیده است و این امار در روستاهای شهرستان بهشهر ۷۹ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر است.

رئیس آب‌و فاضلاب شهری بهشهر هم در سخنانی گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، حفظ منابع آب و محیط زیست از آلودگی باز چرخانی پساب تصفیه در مصارف کشاورزی برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی احداث شد.

کمال‌الدین گودرزی، جمعیت برخوردار از این طرح ۵۰۰ خانوار عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این تصفیه خانه ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مسکن مهر و منابع داخلی برای این پروژه هزینه شده است و دو مدول دیگر در دست انجام است.

وی گفت: تکمیل احداث مدول دوم و سوم تصفیه‌خانه نیازمند بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است که در دستور کار است و براساس برنامه ریزی اجرایی می شود.


منبع : مهر

برچسب ها : #مازندران #فاضلاب #اکنون #میانگین #روستایی #منابع #آبرسانی #جمعیت #تصفیه #روستای #عبدالهی #کشوری #روستاییان #برخورداری #تصفیه‌خانه #میلیارد #احداث #بهشهر #زیرزمینی #اعتبارات #گذشته #روستا #تامین #پروژه #دستور #مدیرعامل #یادآور #اجرایی #روستاها #بسیاری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۳۷ روستای مازندران طی دو سال از آب شرب سالم بهره مند شدند

*

*


X https://sport45.site/