مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی در مازندران نداریم/ ضرورت حضور اهداکنندگان در روزهای پایانی سال

تاریخ انتشار : جمعه 04 اسفند 1396 - ساعت : 06:30

کد مطلب: 45320 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل انتقال خون مازندران:

مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی در مازندران نداریم/ ضرورت حضور اهداکنندگان در روزهای پایانی سال

مازندشورا: مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های خونی در استان نداریم ولی با توجه به ایام سرد سال و همچنین روزهای پایانی سال نیاز به خون افزایش می‌یابد و لازم است حضور اهداکنندگان خون پررنگ‌تر باشد.

مازندشورا:اسماعیل پوریانی امروز در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۶ هزار و ۷۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از میان اهداکنندگان ۷۹هزار و ۲۹ نفر مستمر، ۳۷ هزار و ۲۴۳ نفر باسابقه و ۳ هزار و ۴۸۶ نفر باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به افزایش اهداکنندگان مستمر و باسابقه خون در ۱۱ ماهه امسال در مازندران، اضافه کرد: در این مدت آمار اهداکنندگان مستمر خون ۹.۹۶ درصد و اهداکنندگان باسابقه ۲۲.۶۹ درصد رشد داشته است.

این مسؤول افزود: در این مدت ۳ هزار و ۲۶۴ نفر از بانوان نسبت به اهدای خون اقدام کردند که لازم است با توجه به نیاز شاهد حضور بیشتر بانوان در پایگاه‌ها باشیم.

پوریانی بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال شهرستان‌های ساری، آمل و بابل بیشترین میزان اهدای خون و پایگاه‌های آمل و تنکابن بیشترین رشد اهدای خون را داشتند.

وی با اعلام اینکه مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های خونی در مازندران نداریم، گفت: به‌طور معمول در ایام سرد سال و همچنین روزهای پایانی سال نیاز به خون افزایش می‌یابد و لازم است حضور اهداکنندگان خون پررنگ‌تر باشد.

مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: به‌منظور لزوم حفظ ذخایر و جلوگیری از کاهش ذخایر خونی پایگاه‌های انتقال خون مازندران آماده پذیرش افراد است‌.

پوریانی در پایان گفت: با توجه به وجود بیش از ۴ هزار بیمار خاص در مازندران، آمار بالای جراحی قلب و گردشگرپذیر بودن استان مازندران نیاز به همه گرو‌ه‌های خونی به‌ویژه B و AB مثبت داریم.

۸۶۰۳۴/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #مازندران #اهداکنندگان #انتقال #اهدای #باسابقه #مدیرکل #پایگاه‌های #پوریانی #امسال #مستمر #افزایش #ذخایر #بیشترین #بانوان #پایانی #مشکلی #تامین #فرآورده‌های #نداریم #روزهای

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی در مازندران نداریم/ ضرورت حضور اهداکنندگان در روزهای پایانی سال

*

*


X https://sport45.site/