افزایش دمای هوا در مازندران / پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل

تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1396 - ساعت : 14:32

کد مطلب: 47096 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد

افزایش دمای هوا در مازندران / پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل

مازندشورا: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: دمای محسوس هوا را از روز گذشته در استان شاهد بودیم اما از فردا پیش بینی می شود جریانات شمالی را داشته باشیم.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد اسدی ظهر امروز با حضور در ستاد خدمات سفر مازندران اظهار کرد: از روز گذشته جریانات جنوبی در مازندران آغاز شده و افزایش دمای هوا را به ویژه در ارتفاعات داشتیم به طوری که بیشینه هوای استان با 28 درجه و افزایش 14 درجه ای نسبت به روز قبل، در پل سفید گزارش شده است.

وی افزود: صبح امروز کمینه دمای هوا در بلده نور به چهار دهم درجه زیر صفر رسید که نسبت به روزهای گذشته افزایش دمای محسوسی داشت، دمای هوای ساری در 24 ساعت گذشته در بالاترین دما به 25 و در کمینه دمایی نیز به 10 درجه بالای صفر رسیده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: امروز جریانات جنوبی در استان مستقر شده و هوایی آفتابی و گرم را داریم که در اواخر روز باد گرم در ارتفاعات حاکم می شود.

اسدی با بیان اینکه برای فردا نیز همین شرایط جوی حاکم است، اظهار کرد: انتظار داریم که افزایش دمایی را برای فردا داشته باشیم تا حدی که دمای هوا در مرکز و شرق استان به 30 درجه بالای صفر برسد.

وی با اعلام اینکه از فردا جریانات هوا شمالی می شود و انتظار داریم وزش باد صورت بگیرد، تصریح کرد: این وزش باد در برخی مناطق شدیدتر است و انتظار داریم ابتدا افزایش ابر و تا روز پنجشنبه بارش‌های پراکنده را داشته باشیم، البته بارش‌ها زیاد نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: بیشینه دمای هوا برای پنجشنبه نسبت به روزهای چهارشنبه و امروز کاهش می‌یابد و انتظار داریم برای روزهای جمعه و شنبه جریانات جنوبی شکل بگیرد و آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش محسوس دما را شاهد باشیم.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت دریا اظهار کرد: دریای مازندران دارای موج کوتاه است و از بعد از ظهر فردا افزایش موج پیش بینی و برای جمعه و شنبه موج دریا کوتاه می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش دما توصیه می‌شود که گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در پایان بیان کرد: با توجه به خزانه‌گیری برنج و افزایش دمای هوا، کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از افزایش دمای هوا انجام دهند.

86001/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #افزایش #مازندران #هواشناسی #داریم #امروز #جریانات #انتظار #توسعه #معاون #باشیم #اداره #روزهای #استان #اظهار #جنوبی #گذشته #بگیرد #اعلام #جنگل #پنجشنبه #پرهیز #کوتاه #پایان #آفتابی #کمینه #بیشینه #دمایی #بالای #گزارش #ارتفاعات #اینکه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : افزایش دمای هوا در مازندران / پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل

*

*


X https://sport45.site/