حمایت از کالای ایرانی از مدیران آغاز شود

تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1397 - ساعت : 10:49

کد مطلب: 47877 چاپ به اشتراگ گذاشتن

یادداشت/

حمایت از کالای ایرانی از مدیران آغاز شود

مازندشورا: توجه به کالای ایرانی ابتدا باید از سطح دولتمردان و تصمیم‌سازان کشور انجام شود، جایی که یک مسؤول برای مسواک و حوله و شانه‌ی خود به‌دنبال برند و مارک بیگانه نباشد و حمایت خود را در عمل ثابت کند.

مازندشورا:به خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفت، و همان‌طور که در سخنان معظم‌له آمده است:« ... مسئله اصلی ما امسال مسئله اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتی مردم، هم مسئله اشتغال، هم مسئله سرمایه‌گذاری و بقیه چیزها حل خواهد شد».

ایشان تأکید کردند که «اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.» و تحقق حمایت از کالای ایرانی را تنها مختص مسؤولان ندانستند و بیان کردند: «آحاد ملّت همه می‌توانند در این زمینه کمک بکنند و به‌معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند».

با پایان‌یافتن تعطیلات نوروز، آرام‎آرام بنرهایی مزین به شعار سال بر سربرگ‌ها و در و دیوار ساختمان‌های اداری نقش می‌بندد، چند روزی است بحث کالای ایرانی داغ شده است و سؤال برخی‌ها این است که مگر فایده‌ای هم دارد؟ اصلاً مگر به آن عمل هم می‌شود؟

رهبر معظم انقلاب در سخنان روز نخست سال‌جاری در مشهد مقدس فرمودند: «برخی می‌گویند تعیین شعار سال فایده ندارد چون عمل نمی‌کنند، من قبول ندارم. تعیین شعار سال با دو منظور است، یکی جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسؤولان دولتی و حکومتی و یکی هم توجیه افکار عمومی».

بی‌تردید برای حمایت از کالای ایرانی راه‌های مختلفی وجود دارد که براساس فرمایشات رهبری می‌توان افزایش تولید، بالابردن کیفیت تولید، توجه به نیازها و سلیقه‌ها و مزیت‌های روز، بازاریابی بیرون از کشور و صادرات، ارزان تمام‌کردن و رقابت‌پذیر کردن کالا برشمرد که مبارزه جدی با قاچاق، سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در امر تولید و  مدیریت جدی واردات از سوی دولت، از الزامات این حمایت هستند.

روز چهارشنبه 16 فروردین‌ماه و در نخستین جلسه شورای اداری مازندران که با حضور استاندار، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه، مدیران کل، معاونان استاندار، فرمانداران، شهرداران و بخشداران و کارشناسان دولتی سراسر مازندران برگزار شد، هر سخنرانی که پشت تریبون قرار گرفت؛ گریزی به موضوع کالای ایرانی زد؛ از تأکیدات معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر نظارت‌ها و کنترل‌ها و توجه ذی‌حسابان ادارات به فاکتورهای حاوی خرید کالاهای ایرانی تا به‌کار انداختن فکر و اندیشه خود برای یک جهاد اقتصادی که از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام شد و البته سخنان استاندار که با اطمینان خاطر می‌گفت:« هیچ کالایی در مازندران نداریم که مورد استقبال مردم واقع نشده باشد، تولیدات مازندران مناسب است و تولیدکنندگان وظیفه دارند کیفیت کالای خود را افزایش دهند و قیمت را رقابتی کنند».

امیدواریم با توجه به اینکه در سال‌های گذشته زیرساخت‌هایی هر چند اندک جهت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد؛ در سال 97 که با شعار حمایت از کالای ایرانی که در واقع ادامه همان شعارهای سال 90 تا 96 است؛ جهش محسوس اقتصادی در کشور صورت بگیرد و چرخ کارخانجات بچرخد.

جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  شعارهای سال 90 تا 96 بودند که شعار امسال نیز به آنها گره خورده است.

با نگاهی به این شعارها، بیشتر متوجه گذر زمان می‌شویم گویی اینکه همین دیروز سال جهاد اقتصادی را پشت سر گذاشتیم، حالا دیگر نوبت مردم یا مسؤولان نیست، نوبت یکان‌یکان ساکنان این سرزمین است که در تحقق شعار سال بکوشند، تولیدکنندگان نیز کالای باکیفیت بسازند تا مردم به آنها اعتماد کنند، به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین چیزی که نیاز به حمایت دارد، همین حس اعتماد باشد.

توجه به کالای ایرانی ابتدا باید از سطح دولتمردان و تصمیم‌سازان کشور انجام شود، جایی که یک مسؤول برای مسواک و حوله و شانه‌ی خود به‌دنبال برند و مارک بیگانه نباشد و حمایت خود را در عمل ثابت کند، بی‌تردید مردم همواره مسؤولان و نخبگان، بزرگان و افراد شهیر کشور را الگوی خود قرار می‌دهند، اگر یک استاندار در جلسه رسمی قیمت پیراهن خود را با افتخار 35 هزار تومان اعلام می‌کند! و می‌گوید از کدام بازار خریده است و برای کالای ایرانی تبلیغ می‌کند، باید به او آفرین گفت.

مسؤولان باید بدانند که شعار امسال به‌گونه‌ای نیست که خود را در مقام برتر ببینند و مدام به مردم متذکر شوند، اینجا جایی است که مردم خوب می‌بینند و خوب قضاوت می‌کنند، جایی است که مشخص می‌شود، سهام‌داران واقعی مافیای پوشاک و ادوات صنعتی و کالاهای ریز و درشتی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود اما نسبت به ورود آنها اقدام می‌شود، چه کسانی هستند، بهتر است کمی هم به تولیدکنندگان کشورمان فکر کنیم!؟

امیدواریم دولت با حمایت و پشتیبانی خود از تولیدکنندگان داخلی و نظارت بر کیفیت کالا و جلوگیری از قاچاق و ورود بی‌رویه کالا و مردم نیز با اعتماد به تولیدات باکیفیت داخلی با برند خاص ایران که نشان از عزت این سرزمین آریایی و عالم‌پرور دارد، موجبات یک جهش اقتصادی بزرگ را در سال 97 رقم بزنند.

یادداشت از آزاده بابانژاد

86001/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #ایرانی #کالای #حمایت #تولید #اقتصادی #مازندران #اقتصاد #مسؤولان #استاندار #تولیدکنندگان #مسئله #کیفیت #اعتماد #امسال #سخنان #رهبر #مشکلات #امیدواریم #تولیدات #اعلام #داخلی #اینکه #مقاومتی #باکیفیت #کالاهای #سرزمین #می‌کند #حماسه #اقدام #ادامه #بی‌تردید #سرمایه‌گذاری #بگیرد #اشتغال #بسیاری #مدیران #رهبری #واقعی #اداری #قاچاق #مدیریت #افزایش #یادداشت #تعیین #دولتی #نماینده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : حمایت از کالای ایرانی از مدیران آغاز شود

*

*


X https://sport45.site/