بدهی 160 میلیارد ریالی مشترکان گاز در نوشهر و چالوس

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فروردین 1397 - ساعت : 10:30

کد مطلب: 48059 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس اداره گاز نوشهر و چالوس خبر داد

بدهی 160 میلیارد ریالی مشترکان گاز در نوشهر و چالوس

مازندشورا: رئیس اداره گاز نوشهر و چالوس از بدهی 160 میلیارد ریالی مشترکان گاز در نوشهر و چالوس خبر داد و گفت: در حوزه شهرستان چالوس با هچیرود و مرزن‌آباد 5.5 میلیارد تومان، نوشهر ۹ میلیارد تومان و کلاردشت 1.5 میلیارد تومان گازبهای مصرفی از مشترکان طلب داریم.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، هژبر جوادی یک‌شنبه‌شب در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران با اشاره به اینکه یک کار جدید پایلوتی در حوزه گازرسانی در بخش کجور انجام شد، اظهار کرد: عملیات لوله‌گذاری گاز هزار و 220 مشترک در شهرهای پول و کجور انجام شد و در اردیبهشت امسال با حضور مسؤولان کشوری و استانی و شهرستان نوشهر این پروژه افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه همه پروژه گازرسانی مرزن‌آباد به پیمانکار واگذار شده است، افزود: تا پایان شهریور امسال نیز 7 روستای مرزن‌آباد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس بیان کرد: حدود۸۰ هزار مشترک در نوشهر، ۳۵ هزار مشترک در چالوس، 12 هزار و 500 مشترک در هچیرود، 4 هزار و 200 مشترک در مرزن آباد و ۱۶هزار مشترک نیز در کلاردشت داریم که بر اساس این آمار، تعداد ۵۵ روستای نوشهر، ۳۱روستای چالوس، ۲۲ روستای هچیرود، 23 روستای مرزن‌آباد و ۲۰ روستای کلاردشت گازدار هستند.

این مسؤول سرانه بدهی مجموع شهرهای چالوس، کلاردشت و نوشهر را ۱۰۰هزار تومان در برابر سرانه 40 هزار تومانی استان اعلام کرد و گفت: سرانه بدهی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در میان شهرهای استان بالا است.

جوادی تصریح کرد: در حوزه شهرستان چالوس با احتساب هچیرود و مرزن‌آباد 5.5 میلیارد تومان، نوشهر ۹ میلیارد تومان و کلاردشت 1.5 میلیارد تومان گازبهای مصرفی از مشترکان طلب داریم که در این میان بیشترین بدهکاری‌های به ترتیب خانگی، تجاری و صنعتی هستند و البته مساجد که گازبهای آنها از سال۹۳ گاز رایگان اعلام شده است ولی بیشتر آنها بدهی‌های قبل از سال 93 دارند که پرداخت نشده است.

وی اظهار کرد: مجوز صدور قبوض آنلاین گاز در حوزه نوشهر و چالوس صادر شده است ولی اشکالش این است که یک قبض از دوره قبلی که صادر نشده بود در آن لحاظ می‌شود و بنابراین اگر در قبض صادره آنلاین، بدهی گذشته درج شده است مربوط به همان قبض صادر نشده است.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه مأموران کنتورنویس را به صورت گردشی تغییر می‌دهیم و تمامی مأموران ما دارای کارت شناسایی هستند، از کشف ۲۸ روش برای دستکاری کنتور خبر داد و تأکید کرد: دستکاری کنتور گاز جرایم سنگینی دارد به طوری که قانون از آن به هیچ وجه نمی‌گذرد.

این مسؤول با بیان اینکه قبوض گاز در فصل زمستان ۳۶روزه و تابستان ۴۵روزه صادر می‌شود، اظهار کرد: مشترکانی که از شوفاژ استفاده می‌کنند حتماً نسبت به تمیزکاری سیستم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از بروز مشکلات جبران‌ناپذیر در این زمینه جلوگیری شود.

جوادی با اشاره به اینکه باید فرهنگ بهینه‌سازی مصرف سوخت را جا بیندازیم و به بچه‌ها در مدارس نیز این را بیاموزیم، افزود: بهترین حالت اجرای سیستم گرمایشی، پکیچ است زیرا نقطه ایجاد گرمایش حداقل است ولی خانه‌هایی که در آن از بخاری گازی استفاده می‌شود نباید از پنجره‌های دوجداره استفاده شود زیرا حتماً باید منافذ چرخش و گردش هوا وجود داشته باشد در غیر این‌‌صورت به دلیل مصرف بالای اکسیژن در این نوع بخاری، میزان آن در اتاق کم شده و سبب بروز سردرد می‌شود که اگر میزان اکسیژن در این شرایط به حداقل خود برسد سبب مرگ انسان می‌شود.

وی از مصرف 3 میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز در زمان پیک مصرف در شهرستان‌های نوشهر و چالوس خبر داد و تصریح کرد: در طول فصل بهار امسال حدود 3 هزار کنتور خراب شناسایی شده است که به صورت رایگان برای مشترکان تعویض می‌‌شود ولی اگر علت خرابی آنها دست‌کاری شدن توسط انسان باشد مشمول جریمه شده و علاوه بر آن مشترک باید کنتور جدید را از طریق شرکت وابسته به اداره گاز تهیه و خریداری کند.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهر و چالوس در پایان گفت: برای سهولت مشترکان گاز در حوزه شهرستان‌های نوشهر و چالوس به منظور دسترسی شبانه‌روزی به میزان مصرف گاز و بهای آن، سامانه ۲۰۰۰۲۰۱۹۴ راه‌اندازی شده است که به صورت ارسال شماره اشتراک + ستاره + 5 + ستاره + میزان مصرفی روی کنتور، رقم ریالی مصرف گاز مشترک قابل مشاهده است.

86019/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #نوشهر #چالوس #مشترک #شهرستان‌های #اینکه #روستای #اداره #کنتور #کلاردشت #میزان #تومان #مرزن‌آباد #مشترکان #میلیارد #اظهار #هچیرود #سرانه #استفاده #جوادی #شهرستان #اشاره #امسال #شهرهای #شناسایی #حتماً #دستکاری #سیستم #ستاره #بخاری #اکسیژن #مأموران #حداقل #انسان #داریم #افزود #پایان #پروژه #گازرسانی #ریالی #مسؤول #استان #مصرفی #رایگان #گازبهای #تصریح #اعلام #آنلاین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : بدهی 160 میلیارد ریالی مشترکان گاز در نوشهر و چالوس

*

*


X https://sport45.site/