حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست/پیام تاریخی امام راحل سرآغاز بالندگی ارتش شد

تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردین 1397 - ساعت : 09:21

کد مطلب: 48554 چاپ به اشتراگ گذاشتن

گزارش فارس به مناسبت روز ارتش

حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست/پیام تاریخی امام راحل سرآغاز بالندگی ارتش شد

مازندشورا: حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست و 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس گواه این موضوع است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، در روزهایی که دشمنان خارجی و داخلی دست در دست هم داده تا نظام نو پای جمهوری اسلامی را در نطفه خفه کنند برخی خواص بی‌بصیرت همپای دشمنان شعار انحلال ارتش را سر دادند اما امام راحل با دوراندیشی و تدبیر خود نقشه دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و پیام تاریخی امام راحل سرآغاز رشد و بالندگی ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران شد.

امام (ره) فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز 29 فروردین را به‌عنوان روز ارتش در تقویم ایران اسلامی به ثبت رساندند، ایشان در این پیام فرمودند:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و مبارز ایران - وفقهم الله تعالی

با اهدای سلام و سپاس از مجاهدات خستگی‌ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانه پیروزی رساندید و دست خیانتگران داخلی و خارجی را با خواست خدای بزرگ قطع کردید، لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:

1. روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

2. ملت ایران موظف‌اند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند، اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام کنند، اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست، ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.

3. افراد ارتش موظف‌اند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله‌مراتب و ضوابط را رعایت بکنند، توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامی می‌شود و نظام را از هم می‌پاشد، سربازان و درجه‌داران و افسران موظف‌اند سلسله‌مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه رؤسای فوق موظف‌اند با ارتش به‌طور محبت و برادری رفتار نمایند و از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود، اجتناب نمایند، ارتش اسلامی باید با حفظ سلسله‌مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیردست، اداره شود، تخلف از این امر ضدانقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود.

4. افراد خارج از ارتش حق ندارند در امر ارتش دخالت کنند و ارتشی را در داخل ارتش یا خارج بدون مجوز دستگیر کنند، اگر شکایتی دارند یا اطلاع از مجرمیت کسی دارند، روی موازین شرعی و قانونی رسیدگی خواهد شد، دخالت بیجا در داخل ارتش موجب ضعف آنان می‌شود و مخالف انقلاب اسلامی است.

5. این قشر از ارتش که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفاداری خود را از جمهوری اسلامی اعلام نمودند، اگر خدای‌ نخواسته در رژیم طاغوتی خلاف و گناه صغیره کرده‌اند، با برگشت به‌سوی خدای تعالی و جمهوری اسلامی مورد عفو خداوند رحمان و عفو ملت شریف‌اند، و این‌جانب نیز آنان را عفو کردم، امید است آنان با دلگرمی و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگان‌های خود مستقر شوند، از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و هدایت جوانان فریب‌خورده‌ای را که می‌خواهند در صفوف مسلمان‌ها تفرقه بیندازند خواستارم و هوشیاری ملت را در مقابل توطئه‌های غیراسلامی امیدوار. والسلام علیکم و رحمة الله.

روح‌الله الموسوی الخمینی

دوشنبه 26 فروردین 1358

*‌ فرمان امام راحل پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان

این فرمان امام راحل پاسخی مناسب شد به وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی، و ارتشیان غیور هم از همان روزهای ابتدایی انقلاب و حتی بسیار پیش‌تر از پیروزی انقلاب اسلامی با سرعت به خیل عظیم انقلابیان پیوسته و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار خود را برای دفاع از انقلاب و کشور آغاز کردند که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش نخستین ناآرامی در منطقه ترکمن‌صحرا سرکوب شد که سپس برای کنترل ناآرامی‌های سایر مناطق به کردستان و آذربایجان غربی می‌رود.

حماسه‌آفرینی ارتش و یگان‌های ارتشی تنها در هشت سال دفاع مقدس خلاصه نشد و بعد از جنگ در تمامی حوادث در کنار مردم حضور داشته و دارند.

مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهورى اسلامى ایران‌ در 94/01/30 فرمودند: «بیست‌و‌نهم فروردین یعنی ارتش متعلق است به ایران، به انقلاب، به مردم و در خدمت هدف‌های مردم و در خدمت هدف‌های انقلاب ایستاده است».

* حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست

مسعود آب‌آذری فیلم‌ساز و نویسنده دفاع مقدس ، ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، اظهار کرد: این روز یادآور حماسه‌آفرینی‌های ارتش و نیروی زمینی است که به پاسداشت آن حماسه‌آفرینی‌ها این روز به نام روز ارتش نام‌گذاری شد.

وی افزود: حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست و 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس گواه این موضوع است.

آب‌آذری بابیان اینکه هوانیروز یگان بالگردی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم 227 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرد، تصریح کرد: ارتش همواره در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ در بحران‌ها حضور چشم‌گیر در مناطق و کمک‌رسانی به مردم داشته است.

وی ادامه داد: مجموعه نیروهای ارتش با ایثار و جان‌فشانی خودشان از آسمان وطن و مرزهای کشور پاسداری و نگهبانی کردند و اجازه ندادند در هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک وطن توسط دشمن اشغال شود.

فیلم‌ساز و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر حضور چشم‌گیر ارتش و پروازهای سرنوشت مردان قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه شهیدان کشوری، شیرودی، پیشگاه، سهیلیان، شمشادیان و وطن‌پور در روزهای مظلومیت و غربت نظام در جبهه‌های غرب و جنوب کشور نبود شاید خاک کشور به‌راحتی از دست می‌رفت، تصریح کرد: فرمانده تیم آتش هوانیروز، کسی که 430 کیلومتر مرز را در روزهایی که جبهه خالی از نیرو بود و نمی‌شد با اسلحه‌ام یک و ژ 3 با تانک و نفربر مقابله کرد نشان‌دهنده نقش تأثیرگذار تیم هوانیروز نیروی زمینی ارتش بود.

وی افزود: اتفاقات خوبی توسط تیزپروازان هوانیروز در منطقه افتاد که امروز هر یک از شهدای هوانیروز ملقب به نامی شده‌اند.

آب‌آذری بابیان اینکه شهید ایستاده هوانیروز محسن درخشان، شهید نماز حسین قاسمی، شهید ایثار احمدعلی نجاریان، شهید خونین‌شهر متخصص محمدرضا عقیلی، شهید بی‌سر میرحسن سجادی نیاکی، شهید سوخته حراف، نمکی، معصومی و کشوری القابی هستند که بزرگ‌مردان و مسؤولین این کشور به این شهدا دادند، اظهار کرد: در کنار این شهدا و 227 شهید هوانیروز نباید نقش پایوران فنی و خلبانان هوانیروز را که در وجب‌به‌وجب و سنگر به سنگر جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشتند را فراموش کرد.

وی ادامه داد: متخصصین فنی همچون شهید مفیدفر، کفاش، سیاح‌پور، سیلاخوری و بیگ‌لو دوش‌به‌دوش سردار جنگ‌های نامنظم مصطفی چمران به دیدار دوست شتافتند.

فیلم‌ساز و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه خلبانانی همچون ژولیده‌پور، حراف، بختیاری و بخشی در جزایر مجنون، هویزه، کارون و کرخه شربت شهادت نوشیدند، تصریح کرد: عملیات‌های حماسه‌آفرین جنگ از شکست حصر آبادان تا بیت‌المقدس و فتح‌المبین از رمضان تا والفجر و فتح بزرگ فاو بی‌حضور هوانیروز شروع و خاتمه پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: این افراد شهدایی هستند که در حفاظت از آسمان وطن واقعاً جان‌فشانی کردند.

آب‌آذری بابیان اینکه شهید کشوری در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «وقتی می‌بینم نان از همدان می‌آید، شرمسار و خجالت‌زده می‌شوم در مقابل محبت این مردم». اظهار کرد: شهید حسین خلعتبری قهرمان جنگ دریایی ایران می‌گوید: «اگر ذره‌ای از خاک وطنم به پوتین دشمن چسبیده باشد آن را با خونم در خاک وطن می‌تکانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه‌ای داشتم آن را به این مردم خوب تقدیم می‌کردم».

وی ادامه داد: یک یگان واکنش سریع به نام هوانیروز بعد از جنگ هم در جریان بحران‌هایی مثل سیل و زلزله در کنار مردم حضورداشته که نمونه بارز و پرثمر حضور ارتش را می‌توانیم در زلزله کرمانشاه ببینم که از تیپ نوهد تا امدادرسانی هوایی توسط هوانیروز را در ارتفاعاتی که سخت بود از انتقال مجروح به بیمارستان گرفته تا حمل مواد غذایی و چادرها ببینیم.

فیلم‌ساز و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در منطقه سرپل ذهاب نقش چشم‌گیر همه یگان‌ها و نیروهای نظامی را دیدیم، تصریح کرد: در اینجا هوانیروز گل سرسبد یگان‌های نظامی بود و تا زمانی که وضعیت مناسب شود در کنار مردم حضورداشته و کمک‌های مردمی را به مناطق صعب‌العبور هلی‌برن می‌کردند.

وی افزود: در لحظات بحرانی اولیه این هوانیروز بود که بیش از 900 مجروح را با سورتی‌های پرواز انتقال داد تا از حجم تلفات کم شده و درد مردم کمتر شود که باید به فرمانده محترم هوانیروز، فرمانده محترم نیروی زمینی و فرمانده محترم ارتش دست‌مریزاد گفت.

آب‌آذری بابیان اینکه هر چه بخواهی از ارتش و حماسه‌آفرینی‌های این یگان بگویی کلمات عاجز از صحبت در مورد این یگان حماسه‌آفرین ارتش جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: تقدیم 227 شهید، بیش از 600 جانباز و ایثارگر، هشت شهید جاویدالاثر و 84 آزاده سرافراز در طی سال‌های دفاع مقدس برگی درخشان در کارنامه هوانیروز است.

وی ادامه داد: نمی‌توانی عملیاتی را مثال بزنی که هوانیروز در آن حضور چشم‌گیری نداشته باشد.

فیلم‌ساز و نویسنده دفاع مقدس در پایان با اشاره به اینکه متأسفانه در بخش انتقال آن رشادت‌ها موفق نبودیم و بسیاری از خلبانانی که سینه‌به‌سینه با تانک‌های دشمن جنگیدند الآن در میان ما نبوده و خاطرات جنگ را با خودشان بردند، تصریح کرد: این خاطرات ثبت و ضبط نشده تا تاریخ پربار و ارزشمند دفاع مقدس و آن رشادت‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شود.

 86036/ح


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اسلامی #هوانیروز #انقلاب #جمهوری #اینکه #زمینی #نیروی #فروردین #فیلم‌ساز #آب‌آذری #نویسنده #حماسه‌آفرینی‌های #تصریح #ادامه #اعلام #محترم #موظف‌اند #نمایند #افزود #اشاره #بابیان #فرمانده #اظهار #اسلام #انتقال #وفاداری #کشوری #ارتشیان #چشم‌گیر #دارند #تقدیم #مناطق #منطقه #مناسب #پیروزی #مرزهای #تعالی #دشمنان #پوشیده #تاریخی #افراد #فرمان #سلسله‌مراتب #قهرمان #سرآغاز #جبهه‌های #ارتشی #بالندگی #ذره‌ای #ایثار #جان‌فشانی #خودشان #آسمان #درخشان #همچون #مجروح #نظامی #رشادت‌ها #خاطرات #دخالت #حضورداشته #خلبانانی #حماسه‌آفرین #زلزله #نیروهای #زیردست #برادرانه #یگان‌های #دیدار #هدف‌های #اکنون #خاتمه #گزارش #مقابل #روزهای #کارکنان #ایستاده #استقلال #دادند #داخلی #خارجی #پاسخی #مافوق #فرمودند #پشتیبانی #خداوند #رعایت #روزهایی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : حماسه‌آفرینی‌های ارتش بر کسی پوشیده نیست/پیام تاریخی امام راحل سرآغاز بالندگی ارتش شد

*

*


X https://sport45.site/