آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری عطرافشانی شد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - ساعت : 17:05

کد مطلب: 49621 چاپ به اشتراگ گذاشتن

با حضور قهرمان المپیک و جهان

آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری عطرافشانی شد

مازندشورا: همزمان با نزدیکی به ماه مبارک رمضان آیین عطرافشانی و غبارروبی حرم مطهر آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری با حضور کمیل قاسمی قهرمان المپیک و جهان در رشته کشتی برگزار شد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز همزمان با نزدیکی به ماه مبارک رمضان آیین عطرافشانی و غبارروبی حرم مطهر آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری با حضور حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، کمیل قاسمی دارنده مدال المپیک و جهان در رشته کشتی، ناصحی مدیرکل اداری و مالی استانداری مازندران، حجت‌الاسلام یوسف‌پور امام جمعه موقت ساری، حجت‌الاسلام قربانی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام سلطانی رئیس اداره اوقاف مرکز مازندران و جمعی از مسؤولان شهری و استانی در محل این آستان مقدس برگزار شد.

مراسم معنوی عطرافشانی آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری با قرائت دعای زیارت امامزاده عباس(ع) آغاز و حاضران با لباس خادمی این امامزاده اقدام به عطرافشانی و غبارروبی ضریح کردند.

*توسل به ائمه در مسابقات بین‌المللی کشتی

کمیل قاسمی دارنده مدال المپیک و جهان در رشته کشتی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بنده هرچه دارم از عنایت خداوند و اهل بیت بوده است، گفت: بارها در میادین بین‌المللی کشتی با توسل به ائمه اطهار پیروز مسابقات شدم.

وی با اشاره به اینکه لطف ائمه اطهار(ع) همیشه شامل من در زندگی و مسابقات کشتی شد، اظهار کرد: توسل به امامزادگان و ائمه اطهار(ع) و پیروی از فرمایشات الهی در قرآن کریم انسان را به اهداف خود می‌رساند.

دارنده مدال المپیک و جهان در رشته کشتی با بیان اینکه حضور در مراسم عطرافشانی آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری افتخاری بزرگ برای من محسوب می‌شود و آن را به فال نیک می‌گیرم، افزود: توصیه می‌کنم در کنار مرام پهلوانی، سختکوشی در ورزش برای رسیدن به عناوین قهرمانی باید به ائمه اطهار نیز توسل و فرمایشات الهی در قرآن کریم را در زندگی خود اجرا کرد.

*اجرای طرح ضیافت الهی در 300 بقعه متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در بیش از 300 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران اجرا می‌شود، گفت: این طرح در راستای ماه مبارک رمضان و برای اجرای برنامه‌های این ایام در آستان مقدس بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اجرای طرح ضیافت الهی ضریح آستان مقدس امامزادگان مازندران عطرافشانی و غبارروبی می‌شوند، اظهار کرد: امروز نیز مراسم عطرافشانی آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری با حضور مردم و مسؤولان اجرا شد.

حیدری با اشاره به حضور کمیل قاسمی دارنده مدال المپیک و جهان در رشته کشتی، بیان کرد: حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی در رشته‌های ورزشی می‌تواند مشوق خوبی برای جوانان باشد.

وی افزود: دهه پایانی ماه شعبان به‌عنوان دهه نکوداشت و بهداشت مساجد و بقاع متبرکه نامگذاری شده است که در این راستا آیین فرهنگی و مذهبی غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان دیار علویان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم کمیل قاسمی دارنده مدال المپیک و جهان در رشته کشتی به‌عنوان خادم افتخاری آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری نائل آمد.

انتهای پیام/86031/غ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #آستان #امامزاده #عطرافشانی #مازندران #المپیک #مراسم #اینکه #حجت‌الاسلام #دارنده #قاسمی #اطهار #امامزادگان #اوقاف #متبرکه #غبارروبی #ضیافت #اشاره #اجرای #مسابقات #بین‌المللی #مدیرکل #مبارک #رمضان #افتخاری #افزود #حیدری #به‌عنوان #فرمایشات #اظهار #فرهنگی #برگزار #گزارش #همزمان #امروز #زندگی #خیریه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری عطرافشانی شد

*

*


X https://sport45.site/