انجام جراحى همزمان تعويض مفصل لگن و زانو در آمل

تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - ساعت : 08:30

کد مطلب: 50122 چاپ به اشتراگ گذاشتن

برای نخستین‌بار در مازندران صورت گرفت

انجام جراحى همزمان تعويض مفصل لگن و زانو در آمل

مازندشورا: عمل جراحى تعويض مفصل لگن و زانو به صورت همزمان برای نخستین‌بار در مازندران در یکی از بیمارستان‌های آمل با موفقیت انجام شد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عمل جراحى سنگین تعویض مفصل لگن و زانو به صورت همزمان برای نخستین بار در مازندران در یکی از بیمارستان‌های این شهرستان توسط علی اسماعیل‌تبار جراح و متخصص استخوان و مفاصل(ارتوپد) با موفقیت انجام شد.

جراح و متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل ، اظهار کرد: عمل جراحى تعویض مفصل لگن و زانو به صورت همزمان اقدام مهمی بود که برای نخستین‌بار در مازندران روی داد.

علی اسماعیل‌تبار افزود: عمل جراحى همزمان تعویض مفصل لگن راست به همراه تعویض مفصل زانوى راست طی یک جلسه انجام شد.

وی با اعلام اینکه این جراحی با بی‌حسى از ناحیه کمر بوده است، تصریح کرد: بیمار مرد ٨٠ ساله بختیارى بود که به علت بیمارى پرتز از کودکی دچار تخریب مفصل لگن راست شده به طوری که این وضعیت در حالت خم با درد شدید بیمار را ناتوان و زمین‌گیر کرده بود.

جراح و متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل یادآور شد: علاوه بر تخریب مفصل لگن راست، زانوهاى بیمار هم به دلیل ارتروز تخریب شده بود.

وی با اعلام اینکه برای راحتى بیمار و جلوگیری از چندین بار جراحی، به صورت همزمان اندام تحتانى راست بیمار از ناحیه لگن و سپس زانو با موفقیت زیر تیغ رفت، بیان کرد: بعد از جراحی حال عمومی بیمار مطلوب است و در سلامت کامل به سر می‌برد.

اسماعیل‌تبار با بیان اینکه اگر عمل جراحى لگن بیمار به صورت کامل با ثبات نباشد انجام عمل زانوى همان سمت به خاطر خطر در رفتگى غیرممکن است، گفت: بر اساس گزارش تیم جراحى و اتاق عمل انجام چنین عمل‌هاى سنگین طی یک جلسه در مدت زمانى که بی‌حسى از ناحیه کمر اجازه مى دهد تنها با تجربه، ممارست و سرعت عمل جراح ممکن است که با استفاده از تکنیک‌هاى جراحى و حداقل تهاجم، خونریزى کم و اعتماد به نفس جراح به سرانجام می‌رسد.

وی یادآور شد: نخستین تعویض مفصل لگن دو طرفه همزمان با دی ماه سال گذشته در آمل انجام داد که تاکنون این آمار به تعداد هفت جراحی برای روی بیماران رسیده است.

اسماعیل‌تبار گفت: نخستین جراحى تعویض مفصل شانه اواخر سال گذشته برای نخستین بار بر روی بیمار زن در شهرستان آمل با موفقیت انجام شد.

86012/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #بیمار #جراحى #تعویض #همزمان #جراحی #اسماعیل‌تبار #نخستین #اینکه #ناحیه #تخریب #موفقیت #مفاصل #شهرستان #متخصص #استخوان #مازندران #گزارش #یادآور #گذشته #سنگین #بیماری‌های #زانوى #اعلام #نخستین‌بار #بی‌حسى

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : انجام جراحى همزمان تعويض مفصل لگن و زانو در آمل

*

*


X https://sport45.site/