تقاضا برای مصرف مرغ پایین آمده است/ باقی‌ماندن مرغ در انبارها

تاریخ انتشار : چهار شنبه 09 خرداد 1397 - ساعت : 06:30

کد مطلب: 50633 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور :

تقاضا برای مصرف مرغ پایین آمده است/ باقی‌ماندن مرغ در انبارها

مازندشورا: مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور به قیمت‌های سرسام‌آور علوفه اشاره کرد و گفت: تقاضا برای مصرف مرغ پایین آمده است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همه ما این موضوع را قبول داریم تولیدکننده در صورتی می‌تواند به تولید ادامه دهد که تولید برایش مقرون به صرفه باشد اگر متضرر شود به‌طورحتم تا مدتی می‌تواند با ضرر و زیان به تولید ادامه دهد و پس از اینکه این روند طولانی شود تولید را کنار می‌گذارد؛ چراکه نه تنها سودی ندارد بلکه متضرر نیز می‌شود.

این موضوع حکایت این روزهای مرغداران مازندران است که با تمام تلاش سعی می‌کنند به تولید ادامه دهند ولی نمی‌دادند با تحمیل این ضررها آیا راهی دارند جز تعطیلی یا خیر؟!

تولیدکنندگان مرغ مازندران تقریباً در تمام طول سال با مسائلی مواجه می‌شوند که منجر به متضرر شدن آنان می‌شود و هر بار تلاش می‌کنند بتوانند این ضرر و زیان را جبران کنند ولی باز موضوع غیرقابل پیش‌بینی به وجود می‌آید که نمی‌توانند از پس آن برآیند.

در زمان نوروز و برخی از ماه‌های سال که انتظار می‌رود با تقاضای بسیار مواجه شویم شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که تولیدکننده‌ای که حتی به سود ناچیز قانع است نتواند هزینه‌های تمام شده را تأمین کند.

*ادامه روند کاهشی قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در این‌باره ، اظهار کرد: همچنان شاهد کاهش قیمت مرغ هستیم و هیچ‌گونه تغییراتی در قیمت پشتیبانی پیش نیامده است.

عطاءالله حسن‌زاده با اشاره به اینکه قیمت مرغ زیر 5 هزار تومان است، اضافه کرد: تصور ما بر این بود اگر پشتیبانی وارد بازار قیمت می‌شد قیمت‌ها تغییر می‌کرد ولی همچنان با کاهش قیمت و متضرر شدن تولیدکنندگان مواجه هستیم.

*ضرری که به تولیدکنندگان مرغ وارد می‌شود غیرقابل جبران است

وی به قیمت‌های سرسام‌آور علوفه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ضرری که به تولیدکنندگان مرغ وارد می‌شود غیرقابل جبران است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: موضوعی که می‌تواند در این شرایط به تولید کمک کند یکی بحث خرید انبوه بوده تا بازار خود را پیدا کند و قیمت تمام شده با قیمت بازار مطابقت داشته باشد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغداران با ضرر تولیدات خود را به فروش می‌رسانند که ادامه این روند به نابودی تولید منجر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تقاضا برای مصرف مرغ پایین آمده است، اظهار کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده تا مرغ نتواند با قیمت خوب به فروش برسد و از سوی دیگر مرغ در انبارها مانده و به وزن بالا رسیده که خود مشکلات متعددی در پی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: اگر قیمت مرغ تغییر می‌کرد و علوفه به راحتی به دست تولیدکننده می‌رسید می‌توانستیم روی بازار حساب باز کنیم.

به گزارش فارس، درحال حاضر تولیدکنندگان مرغ مازندران درحال ضرر و زیان هستند و نمی‌دانند با این مشکلات تا چه زمانی می‌توانند سرپا بایستند و به تولید ادامه دهند!؟

86034/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #تولید #مرغداران #ادامه #مازندران #تولیدکنندگان #متضرر #اتحادیه #بازار #مدیرعامل #اینکه #مواجه #جبران #غیرقابل #موضوع #می‌تواند #انبارها #حسن‌زاده #اشاره #تغییر #علوفه #درحال #مشکلات #پشتیبانی #می‌کرد #همچنان #گزارش #تولیدکننده #تقاضا #پایین #شرایط #گوشتی #اظهار #نتواند #هستیم

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تقاضا برای مصرف مرغ پایین آمده است/ باقی‌ماندن مرغ در انبارها

*

*


X https://sport45.site/