سخنرانی دختر «شیخ زکزاکی» در همایش روز ملی مازندران

تاریخ انتشار : شنبه 08 آبان 1395 - ساعت : 19:52

کد مطلب: 8636 چاپ به اشتراگ گذاشتن

امام جمعه مرزن‌آباد خبر داد

سخنرانی دختر «شیخ زکزاکی» در همایش روز ملی مازندران

مازندشورا: امام جمعه مرزن‌آباد از سخنرانی دختر «شیخ زکزاکی» در همایش روز ملی مازندران در مرزن‌آباد خبر داد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت الاسلام محمود علیخانی امشب در نشست خبری به مناسبت برگزاری روز ملی مازندران در محل فرمانداری چالوس برگزار شد با گرامی‌داشت سالروز ورود علویان به تبرستان و گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم اظهار کرد: برنامه‌های امسال با عنوان همایش زنان علوی تبرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال می‌خواهیم عنوان کنیم که مازندرانی‌ها در طول تاریخ مدافع اهل بیت(ع) بودند و به امام‌زادگان پناه دادند و دفاع کردند.

امام جمعه مرزن‌آباد با بیان اینکه زنان و دختران مدافع حرم در این همایش دعوت هستند، گفت: دختر شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه سخنران ویژه روز ملی مازندران در مرزن‌آباد است.

وی ابراز کرد: رونمایی از اطلس علویان تبرستان از برنامه‌های شاخص این همایش است و در این اطلس شهرها و روستاهای مهم تبرستان که در بیعت علویان نقش داشتند را نشان خواهیم داد و معرفی می‌شوند هر چند این بیعت و قیام فراتر از مازندران هم بوده است.

علیخانی ادامه داد: همچنین شخصیت‌ها و اماکن مهمی در قیام علویان نقش داشتند در این اطلس مشخص خواهند شد و مقاله‌ای توسط یکی از بانوان قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: کل استان مازندران درگیر این همایش است و خواهران بسیجی غرب مازندران نیز حضور خواهند داشت و  این همایش از ساعت 14 تا 17 در پادگان شهید ادیبی مرزن‌آباد برگزار می‌شود.

امام جمعه مرزن‌آباد با اشاره به اینکه علاوه بر مدیران استانی، از مدیران شهرستان چالوس و بخش مرزن‌آباد نیز تقدیر می‌شود، خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی است و حتی برنامه‌های سه سال آینده نیز پیش‌بینی شده است.

وی شناساندن هویت تاریخی، ملی و مذهبی مردم منطقه را از اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: می‌خواهیم آن اسلام حقیقی و راستین را معرفی می‌کنیم چرا که این همه اتهام به اسلام است که آن را خشن جلوه دهند ولی ثابت کنیم اسلام از این موضوع مبرا است و مردم تبرستان خودشان مکاتبه کردند تا به مازندران بیایند و مردم در ابتدای سعیدآباد آن زمان با علویان بیعت کردند.

علیخانی با بیان اینکه ما معتقدیم برنامه روز ملی مازندران واقعا یک برنامه فرهنگی مدیریت شده است و مردم و مسؤولان توقع دارند که کار فرهنگی صورت بگیرد، گفت: درخواست ما این است تا دبیرخانه این همایش به صورت رسمی و قانونی شناخته شود چرا که دو استاندار و مدیران فرهنگی دولت قبل و کنونی به این دبیرخانه آمدند و تأئید کردند و از سویی دیگر نیز ردیف اعتباری برای این دبیرخانه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/86028/ج30/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #مازندران #همایش #مرزن‌آباد #علویان #تبرستان #دبیرخانه #فرهنگی #اسلام #مدافع #اینکه #مدیران #برنامه‌های #برگزار #چالوس #علیخانی #شهرستان #برنامه #زنان #زکزاکی #خواهند #معرفی #امسال #گرامی‌داشت #عنوان #می‌خواهیم #داشتند #اظهار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : سخنرانی دختر «شیخ زکزاکی» در همایش روز ملی مازندران

*

*


X https://sport45.site/