نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی در ساری به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1395 - ساعت : 20:45

کد مطلب: 8800 چاپ به اشتراگ گذاشتن

با معرفی برترین‌ها

نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی در ساری به کار خود پایان داد

مازندشورا: نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی با معرفی برترین‌ها در ساری به کار خود پایان داد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عصر امروز آئین اختتامیه نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی با قرائت بیانیه و معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی که در روزهای 9 و 10 آبان ماه جاری در کانون پرورش فکری برگزار شد داوران 35 قصه را از 140 قصه‌ ارسالی به دبیرخانه را با حضور قصه‌گویان داوری کردند.

اجرای حضوری قصه‌‌گویی‌ها سبب شد تا داوران در قرائت بیانیه نوزدهمین جشنواره استانی به‌عنوان پیشنهاد برای ارتقای سطح کیفی به مواردی اشاره کنند.

در این بیانیه تاکید شد تا قصه‌گویان دقت لازم را در انتخاب حرکات متناسب با روند اجرای قصه و پرهیز از حرکات اضافه که مانع تمرکز کافی مخاطب می‌شود داشته باشند.

استفاده نکردن از شبه جمله، جمله‌های تکراری، منادا و تکه کلام‌ها، استفاده از قصه‌های جدید در صورت تکراری بودن قصه‌ها پرداخت و شیوه اجرای قصه‌ها با خلاقیت ویژه، ترسیم یک میزان سن منطقی در اجرای قصه‌گویی، توجه به پایان‌بندی مناسب و برخورداری از شیب کافی برای اتمام به قصه‌ها از دیگری مواردی بود که در این بیانیه از سوی داوران مورد تاکید قرار گرفت.

داوران نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی تاکید داشتند تا قصه‌گویان با بهره‌گیری از شرایط و امکانات موجود روی سن برای فضاسازی مناسب رویدادها در قصه، دقت در انتخاب کلمات، جملات، توجه به درک مخاطب، گروه سنی و نیازهای مخاطب و توجه به بار تربیتی کلمات و جملات انتخابی، در کنترل گرفتن مخاطب هنگام برقراری ارتباط به منظور ایجاد تعامل مناسب با آنها، به‌کارگیری سوالات حساب شده در روند مخاطب و پیش‌بینی پاسخ‌های احتمالی و توجه به زمان پرسش در حین قصه‌گویی، رعایت مکث در قصه‌گویی و دادن فرصت برای تصویرسازی ذهنی به مخاطب، استفاده بجا از تغییر لحن و صدا و توجه به حوادث، عواطف، هیجانات و اوج و فرود قصه، انتقال شادی و نشاط از طریق انتخاب قصه‌هایی با درون مایه طنز برای مخاطب امروز مورد توجه قرار گیرد.

در مرحله نخست جشنواره استانی قصه‌گویی که از 30 درصد آثار برجسته دعوت شد بعد از دو روز اجرای حضوری و داوری که در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد در بخش نوجوانان: پریا پور مجید با قصه سیمرغ از بابل، مائده تراب‌پور با قصه نبرد رستم با اکوان دیو از ساری به برتری رسیدند.

در بخش آزاد: راحله یدالله‌نیا با قصه اژدها کو؟ از قائم‌شهر رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

در بخش مربیان کانون پرورش فکری: ربابه هاشمی با قصه پیراهن خالخالی اژدهای صورتی از ساری، مریم فلاحی با قصه یک فانوس روشن از نشتارود تنکابن، سمانه غزائیان با قصه پند حکیمانه از نکا، سمیه حسن‌پور با قصه پیراهن بلند شب از نکا، سکینه فرمانی با قصه بشنو از نی از چالوس، سید محمد حسینی با قصه کیسه سکه طلا از فریدونکنار و هدی کریم با قصه دهکده غرغروها از نور با اجرای خود در جمع قصه‌گویان مرحله استانی به مقام برتری دست یافتند.

داوری نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران را سمیه سپهدار از ساری، مریم شفیع‌زاده از تهران و فروهر معدنی از سمنان برعهده داشتند.

انتهای پیام/86006/آ ۳۰/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #استانی #قصه‌گویی #مخاطب #جشنواره #نوزدهمین #اجرای #پرورش #کانون #بیانیه #داوران #نوجوانان #قصه‌گویان #تاکید #مازندران #مناسب #استفاده #قصه‌ها #داوری #کودکان #برگزار #برتری #پیراهن #داشتند #جملات #کلمات #مرحله #حرکات #معرفی #امروز #قرائت #پایان #حضوری #برترین‌ها #مواردی #تکراری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی در ساری به کار خود پایان داد

*

*


X https://sport45.site/