محل دپوی زباله آمل چالش اصلی در ایجاد سد مخزنی هراز است

تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 - ساعت : 22:49

کد مطلب: 8880 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیر اجرایی پروژه ملی سد هراز:

محل دپوی زباله آمل چالش اصلی در ایجاد سد مخزنی هراز است

مازندشورا: مدیر اجرایی پروژه ملی سد هراز گفت: محل دپوی زباله آمل چالش اصلی در ایجاد سد مخزنی هراز است.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حسن احمدپور امشب در بازدید مسؤولان استانی و شهری از چگونگی پیشرفت پروژه بزرگ سد هراز که در این شهرستان واقع شده است، اظهار کرد: سد مخزنی هراز مهم‌ترین پروژه سدسازی در مازندران است که از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: تونل انحراف، جاده، تونل سرریز و موارد دیگر ایجاد سد دراین پروژه بسیار مهم است و برای انجام عملیات انتقال آب رودخانه هراز، آب ان به کانال ایجاد شده منحرف می‌شود همچنین هم‌اکنون بر روی فراز بند و امکانات بر روی گالری تزریق کار می‌کنیم که گالری‌ها به صورت میانی، تکیه‌گاهی فوقانی و تکیه‌گاهی راست تحتانی است.

مدیر اجرایی پروژه ملی سد هراز با تأکید بر اینکه عملیات عمرانی جاده جایگزین حدود 11 کیلومتر است، تصریح کرد: این جاده از ابتدای پیچ کلرد شروع شده و با یک پل روگذر از روی پل موجود وارد جنگل می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه دپوی زباله به عنوان چالش اصلی در ایجاد سد است، ادامه داد: این عملیات به اندازه حدود 400 متر از وسط زباله می‌گذرد همچنین به گفته کارشناسان حجم زباله بیش از 2 میلیون متر مکعب بوده و روزانه حدود 300 تن زباله به منطقه عمارت حمل می‌شود.

احمدپور با اشاره به اینکه به میزان 7 میلیون متر مکعب مصالح رودخانه‌ای برای بخشی از پروژه نیاز داریم که میزان آن به حدود 14 میلیون تن می‌رسد، یادآور شد: حدود یک هزار و 800 متر از جاده روباز و در جنگل منطقه کلرد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/86012/ن20/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #پروژه #ایجاد #زباله #عملیات #اینکه #میلیون #میزان #تکیه‌گاهی #منطقه #احمدپور #مخزنی #شهرستان #اجرایی #همچنین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : محل دپوی زباله آمل چالش اصلی در ایجاد سد مخزنی هراز است

*

*


X https://sport45.site/