نفهمیدن قرآن، مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است

تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 - ساعت : 12:30

کد مطلب: 9024 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون قرآن و عترت ارشاد مازندران:

نفهمیدن قرآن، مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است

مازندشورا: آئین افتتاح مرحله استانی مسابقات قرآن کریم جوانان مساجد مازندران (مدهامتان) صبح امروز با قرائت آیاتی از قرآن کریم در مجتمع حُر رسماً کار خود را آغاز کرد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، یازدهمین جشنواره قرآنی و در مرحله استانی مازندران به میزبانی شهرستان قائم‌شهر و با حضور شخصیت‌های ممتاز قرآنی استان و کشور برگزار شد.

آئین افتتاح مرحله استانی مسابقات قرآن کریم جوانان مساجد مازندران( مدهامتان) صبح امروز با قرائت آیاتی از قرآن کریم در مجتمع حُر رسماً کار خود را آغاز کرد.

 

 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، اظهار کرد: با نشر این فرهنگ در بین نوجوانان و جوانان می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

محمد فوقی با بیان این مطلب افزود: یکی از دلایل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی این است که مردم ما با قرآن فاصله دارند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ما توانایی قرائت قرآن را نداریم و فهم قرآن، تفسیر و عمل به قرآن در جامعه ما کمتر دیده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه به دنبال نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم، اظهار کرد: بنا داریم در قالب برگزاری این مسابقات استعدادهای برتر استان را کشف و شناسایی و به مردم معرفی کنیم تا درک بهتری از مفاهیم و آیات قرآنی داشته باشند.

 

فوقی یکی از مشکلات جهان اسلام را نادرست فهمیدن یا نفهمیدن قرآن کریم برشمرد و آن را مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیدایش گروه‌های داعشی، القاعده و تکفیری‌ها،  ریشه در این دارد که آنها فهم عمیق و دقیقی از قرآن ندارند و قرآن را نفهمیدند و همین امر سبب شد تا به برادرکشی دست زنند و به ظاهر خود را مسلمان بنامند.

دبیر نظارت بر کانون‌های مساجد استان مازندران با بیان اینکه قرآن دارای زیبایی‌های فراوانی است،گفت: اگر مردم زیبایی‌های دین را بدانند همه دین‌دار هستند و مهم این است که ما چگونه این زیبایی‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

انتهای‌پیام/86017/ت


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #قرآنی #مازندران #فرهنگ #استان #اینکه #جامعه #مسابقات #اسلام #ارشاد #ترویج #برگزاری #اظهار #نفهمیدن #اجتماعی #بسیاری #زیبایی‌های #قرائت #استانی #مرحله #شهرستان #معاون #جوانان #قائم‌شهر #مساجد #مصیبتی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نفهمیدن قرآن، مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است

*

*


X https://sport45.site/