احیای 400 هکتار از اراضی وقفی در مازندران

تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 - ساعت : 11:35

کد مطلب: 9374 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون اوقاف مازندران خبر داد

احیای 400 هکتار از اراضی وقفی در مازندران

مازندشورا: معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات استان با پیگیری‌های حقوقی و قضایی احیاء شد.

مازندشورا:مجتبی باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیگیری حق و حقوق موقوفات یکی از وظایف اصلی و ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه است که تمامی این امور براساس شرع اسلام و نیت واقف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد به‌دنبال تجاوز و تصرف به حریم موقوفه هستند که این موارد از سوی اوقاف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، افزود: مهم‌ترین سند وقفی در اوقاف، وقف‌نامه است که در مراجع قضایی به استناد وقف‌نامه تقاضای بررسی می‌شود.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف با هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی درباره وقف مماشات نمی‌کند، ادامه داد: خط قرمز سازمان اوقاف، نیت واقف در وقف‌نامه است که باید براساس نظر واقف به آن عمل شود.

این مسؤول با بیان اینکه مراجع تقلید و علما بر اجرای امینانه نیت واقف و پیگیری جدی حق و حقوق موقوفات تأکید دارند، اظهار کرد: در سال‎جاری بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات استان با پیگیری‌های حقوقی و قضایی احیا شد.

باقرزاده در پایان گفت: اوقاف دیر یا زود به سراغ موقوفه‌خواران می‌رود و براساس قانون و شرع اسلام موارد حقوقی را بررسی می‌کند تا نیت واقف زنده شود.

انتهای پیام/86031/خ30


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اوقاف #حقوقی #مراجع #موقوفات #براساس #قضایی #وقف‌نامه #اینکه #مازندران #بررسی #موارد #خیریه #اراضی #هکتار #باقرزاده #اظهار #معاون #پیگیری #اسلام

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : احیای 400 هکتار از اراضی وقفی در مازندران

*

*


X https://sport45.site/