«شبکه ملی خیر و احسان» در کشور ایجاد می‌شود/ فعالیت 957 مرکز نیکوکاری در کشور

تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395 - ساعت : 13:35

کد مطلب: 15617 چاپ به اشتراگ گذاشتن

«شبکه ملی خیر و احسان» در کشور ایجاد می‌شود/ فعالیت 957 مرکز نیکوکاری در کشور

مازندشورا: مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند ایجاد شبکه ملی خیر و احسان به همراه یک منشور اخلاقی در کشور هستیم.

مازندشورا:به گزارش ایسنا، بهمن دستاری در نشست خبری معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد که به مناسبت «جشن نیکوکاری» در محل کمیته امداد برگزار شد گفت: در حال حاضر 957 مرکز نیکوکاری فعال در سطح کشور وجود دارد که در 11 ماه گذشته 150 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی، کالا و خدمات به جامعه هدف خود کمک رسانی کردند.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه مراکز نیکوکاری به طور کاملا مستقل و مردمی فعالیت می‌کند، گفت: این مراکز نیکوکاری در 80 درصد جمعیت کشور شکل گرفته که در نظر داریم این پوشش را به 100 درصد برسانیم و به این منظور نیازمند ایجاد 1000 مرکز نیکوکاری جدید هستیم.

دستاری در ادامه با بیان آنکه 6300 تشکل مردم نهاد توسط مراکز نیکوکاری ساماندهی شده‌اند گفت: 1250 موسسه خیریه با کمیته امداد همکاری می‌کنند اما این ظرفیت وجود دارد که این تعداد به 4750 موسسه برسد.

وی در ادامه عنوان کرد در حال حاضر 53 درصد مراکز نیکوکاری کشور در مکان‌های برخوردار، 30 درصد در مکان‌های متوسط و 17 درصد در مناطق محروم ایجاد شده‌اند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آنکه جامعه نیازمند شبکه ملی خیر و احسان است، گفت: چنانچه چنین شبکه‌ای در کشور ایجاد شود می‌توانیم به صورت هدفمند به توانمندسازی محرومان بپردازیم زیرا اکثر مراکز خیریه در شهرهای بزرگ مستقر هستند تا جایی که در شهرها و مناطق محروم فاقد موسسات خیریه توانمند هستیم.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد در خاتمه با بیان آنکه در حال حاضر به علت عدم آگاهی از اولویت‌ها و نیازهای محرومان شاهد مشکلات عدیده در خانواده‌های نیازمند هستیم، گفت: از طریق شبکه ملی خیر و احسان می‌توانیم در عرصه نیکوکاری بسیار موثرتر از حال عمل کنیم. این در حالیست که این شبکه ملی نیازمند تدوین یک منشور اخلاقی است تا تمام ابعاد خدمت رسانی با در نظر گرفتن نکات اسلامی در آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #نیکوکاری #مراکز #نیازمند #ادامه #کمیته #امداد #ایجاد #کمیته امداد #هستیم #احسان #خیریه #مردمی #مکان‌های #می‌توانیم #محرومان #محروم #مناطق #گرفته #جامعه #دستاری #رسانی #تاکید #شده‌اند #فعالیت #موسسه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : «شبکه ملی خیر و احسان» در کشور ایجاد می‌شود/ فعالیت 957 مرکز نیکوکاری در کشور

*

*


X https://sport45.site/