تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - ساعت : 15:25

کد مطلب: 21953 چاپ به اشتراگ گذاشتن

کاهش برخی معضلات زیست محیطی منطقه 10با تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تبدیل انهار به کانیو

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار منطقه 10 گفت: با اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری و اتصال شبکه خانگی همچنین تبدیل انهار به کانیو تا حدودی مشکلات زیست محیطی منطقه کاهش می یابد.

مازندشورا:به گزارش شهردار آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، عباس بابازاده با اشاره به رفع پاره ای از مشکلات زیست محیطی منطقه با اجرای سیستم فاضلاب شهری و تبدیل نهر به کانیو گفت: علاوه بر اجرای تمهیدات پیشگیرانه در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگ سازی برای انتقال زباله در ساعت مقرر، کاهش حجم زباله، اصلاح الگوی مصرف، تفکیک از پسماند از مبدا و ... اقداماتی زیرساختی نیز در قالب اجرای شبکه فاضلاب شهری و تبدیل نهر به کانیو در دست اجراست.
وی افزود: تاکنون با همکاری شرکت آب و فاضلاب، 95 درصد شبکه فاضلاب شهری اجرایی شده است که با تکمیل آن از طریق اعمال تخفیف از سوی اداره آب و فاضلاب و مشارکت شهروندان برای اتصال شبکه های خانگی امیدواریم شاهد رفع برخی معضلات زیست محیطی منطقه باشیم.
وی یادآور شد: با اجرای طرح فاضلاب شهری بستر مناسب برای جمع آوری انهار و تبدیل آن ها به کانیو فراهم شده است و از سال گذشته تاکنون این عملیات در معابر سطح منطقه به طول 12472 متر صورت گرفته است.
بابازاده افزود: اجرای این طرح، رفع مشکلات زیست محیطی، جلوگیری از انباشت زباله ها و آبگرفتگی در انهار، پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی، تعریض معابر برای تردد و پارک وسایل نقلیه، کاهش هزینه های لایروبی، مناسب سازی معابر برای عابرین پیاده، حذف پل های ناهمگن روی انهار در مقابل پارکینگ های منازل، زیباسازی محیط های شهری و حفظ بهداشت محیط زیست را در پی دارد.
وی با اشاره به اجرای مستمر طرح های مبارزه با جانوران موذی، نقش شهروندان را در رعایت اصول بهداشتی حائز اهمیت برشمرد و خواستار مشارکت و همکاری شهروندان در اجرای طرح های شهری شد.

 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #اجرای #فاضلاب #منطقه #تبدیل #کانیو #انهار #محیطی #زباله #شهروندان #معابر #همکاری #مناسب #مشارکت #تاکنون #اشاره #تکمیل #بابازاده #معضلات #مشکلات #افزود

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کاهش برخی معضلات زیست محیطی منطقه 10با تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تبدیل انهار به کانیو

*

*


X https://sport45.site/