ناهمگونی در منظر شهری نتیجه بی‌توجهی شهرداری‌ها/ شورای‌شهر جلوی پروژه‌های غیراصولی شهرداری را بگیرد

تاریخ انتشار : دوشنبه 01 خرداد 1396 - ساعت : 09:20

کد مطلب: 23238 چاپ به اشتراگ گذاشتن

فرج‌الله رجبی:

ناهمگونی در منظر شهری نتیجه بی‌توجهی شهرداری‌ها/ شورای‌شهر جلوی پروژه‌های غیراصولی شهرداری را بگیرد

مازندشورا: عضو کمیسیون عمران مجلس بر این باور است که شهرداری ها با عدم رعایت اصول شهرسازی، سبب ناهمگونی در منظر شهری و افزایش ترافیک شده اند.

مازندشورا:به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي فرج‌الله رجبی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص ضرورت‌های اجرای پروژه های شهری با توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی، با تاکید بر توجه به ملاحظات شهرسازی، ترافیکی و مدیریت بحران در تمام پروژه شهری، گفت: هر دستگاهی اعم از شهرداری باید ساخت و سازها را منطبق با کاربری‌های مصوب انجام دهد اما شهرداری ها عموما چندان به این موضوعات توجه نمی‌کنند به عنوان نمونه در پهنه‌ای با کاربری مسکونی به ساخت و ساز اداری می‌پردازند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت شهرداری ها ضمن تعبیه خدمات عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، فارغ از مکان‌یابی و تابعیت از مطالعات کارشناسی باید مصوبات لازم را از کمیسیون ماده 5 اخذ کند تا نوع کاربری با کاربری های مجاور و طرح‌های مصوب همخوانی داشته باشد اما متاسفانه این موارد را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها عموما کاربری‌هایی که مورد نظر دارند را دنبال می‌کنند، افزود: ساخت و سازها و تراکم ساختمانی در کلان‌شهرهای چون پایتخت نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق با طرح‌های مصوب دارد لذا مشکلاتی را به لحاظ ترافیک، شهرسازی و ناهمگونی منظر شهری و دسترسی ها ایجاد کرده است.

رجبی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید مصوباتی را بگذرانند که شهرداری‌ها بدون مصوبه اقدام به ساخت و ساز در هر کاربری را نداشته باشند، گفت: در حقیقت رعایت اصول شهرسازی منطبق بر مصوبات و توجه به کاربری‌های همگون، در تسهیل خدمات رسانی به مردم کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساخت و سازهای شخصی بدون توجه به طرح‌های مصوب علاوه بر اینکه به چهره شهر آسیب‌زده، سبب ساخت و سازه‌های مسکونی در مکان‌های نامناسب شده بنابراین شهر آسیب دیده و مشکلات و تبعات بسیاری به جا گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به اصول شهرسازی مقید بوده و تمامی پروژه‌ها را منطبق بر کاربری مصوب اجرا کنند در غیر این صورت مشکلات ادامه خواهد داشت./


منبع : وزارت راه و شهرسازی/مسکن و شهرسازی

برچسب ها : #شهرسازی #کاربری #شهرداری‌ها #شورای #شهرداری #طرح‌های #اسلامی #منطبق #تاکید #اینکه #حقیقت #مشکلات #ادامه #مصوبات #کمیسیون #رعایت #خدمات #مسکونی #ناهمگونی #ترافیکی #پروژه #سازها #کاربری‌های #فرج‌الله #نمی‌کنند #عموما #نماینده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ناهمگونی در منظر شهری نتیجه بی‌توجهی شهرداری‌ها/ شورای‌شهر جلوی پروژه‌های غیراصولی شهرداری را بگیرد

*

*


X https://sport45.site/