ساروی ها برای بچه مرال ها (گوزن قرمز) جشن تولد گرفتند

تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - ساعت : 12:19

کد مطلب: 28029 چاپ به اشتراگ گذاشتن

ساروی ها برای بچه مرال ها (گوزن قرمز) جشن تولد گرفتند

مازندشورا: ساری-ایرنا- کودکان ساروی و علاقه مندان به محیط زیست به یمن تولد 12 بچه مرال در بهار سال جاری، برای این گونه های نایاب جانوری جشن تولد گرفتند.

مازندشورا: به گزارش خبرنگارایرنا، جشن تولد مرال ها عصر روز جمعه در پناهگاه حیات وحش سمسکنده در 5 کیلومتری شرق شهر ساری مرکز مازندران با همکاری یکی از تشکل های حامی محیط زیست و مشارکت کودکان و علاقه مندان به طبیعت برگزار شد.
در این جشن تولد نماید کیک مزین به مرال از سوی یکی از محیط بانان پناهگاه حیات وحش سمسکنده برش خورد.
در بهار سال جاری در اتفاقی نادر 12 بچه مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده مازندران تنها مرکز نگهداری و تکثیر مرال ( گوزن قرمز) به دنیا آمدند.مرال یکی از بزرگترین انواع گوزن و بزرگترین گوزن بومی ایران است و با این که در گذشته جمعیت بسیار زیادی در اغلب نواحی جنگلی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس داشت، امروزه تنها در برخی از ارتفاعات دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی پیدا می‌شود.
مرال به طور کلی با توجه به جمعیت مناسب و زیستگاه وسیع در خطر انقراض قرار ندارد اما برخی از انواع آن در برخی مناطق با خطر انقراض روبرو بوده و یا هستند.
مرال در ایران در گذشته در جنگل‌های شمال کشور از ساحل دریای خزر تا ارتفاعات البرز و جنگل‌های بلوط حاشیه زاگرس از آذربایجان تا استان فارس زندگی می‌کرد اما امروزه نسل آن در شمال غرب و غرب کشور به‌کلی نابود شده و آخرین بار ۵۰ سال پیش در جنگل‌های ارسباران مشاهده شد. در جنگل‌های ساحلی دریای خزر نیز به جز در یک یا دو منطقهٔ حفاظت شده نسل آن منقرض شده‌است. این گونهٔ جانوری در کرانه‌های غربی دریای خزر در شهرستان ماسال موجود است و سایت حفاظتی و گردشگری زیستگاه مرال در این منطقه در حال راه اندازی است، همچنین مرال در جنگل‌های کوهستانی دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی جمعیت مناسبی دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899

اجتماعي

محيط زيست

مرال

جشن تولد


منبع : ایرنا - مازندران

برچسب ها : #جنگل‌های #دریای #البرز #جمعیت #پناهگاه #ارتفاعات #سمسکنده #مرکزی #زیستگاه #انقراض #دسترس #امروزه #انواع #بزرگترین #مازندران #زاگرس #گذشته

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ساروی ها برای بچه مرال ها (گوزن قرمز) جشن تولد گرفتند

*

*


X https://sport45.site/