تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 - ساعت : 20:41

کد مطلب: 34882 چاپ به اشتراگ گذاشتن

اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد

مازندشورا: شهردارآنلاین: سرپرست شهرداری کردکوی از اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از آبان‌ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

مازندشورا:شهرام شمالی با اشاره به اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در کردکوی، اظهار کرد: در نتیجه برگزاری نشست‌هایی با اداره محیط زیست کردکوی و بخش‌های خصوصی مقرر شد تله‌های زنده‌گیری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ساخته شود تا بعد از آن طرح زنده‌گیری در کردکوی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل سگ‌های ولگرد در کردکوی بیش از دو سال است که به دغدغه مردم و مسؤولان شهرستانی تبدیل شده است، اذعان کرد: ما توانستیم در مدتی کوتاه با ارائه راه‌حل به این معضل پایان دهیم.

سرپرست شهرداری کردکوی با بیان اینکه طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از آبان‌ماه جاری در کردکوی آغاز می‌شود، تصریح کرد: پس از ساخت و استقرار تله‌ها در کردکوی سگ‌ها زنده‌گیری و در خارج از کردکوی نگه‌داری خواهد شد.

شمالی در پاسخ به این پرسش که با اجرای این طرح معضل جولان سگ‌های ولگرد در کردکوی پس از چه مدتی حل خواهد شد، بیان کرد: بنده فکر می‌کنم پس از آغاز اجرای این طرح معضل سگ‌های ولگرد طی دو ماه حل شود.

وی با بیان اینکه تله‌های زنده‌گیری با حداقل هزینه ساخته شد، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که مسؤولان در انتظار راهکاری برای حل معضل سگ‌های ولگرد در کردکوی هستند حال امروز که تدبیری برای این مشکل اندیشیده شده با آمدن شهردار جدید نیز زنده‌گیری سگ‌های ولگرد تداوم می‌یابد و اقدامات برای حل این مشکل ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ جولان سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات شهرستان کردکوی است که علاوه‌بر حذف زیبایی چهره شهر، آرامش مردم را سلب کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کردکوی اعلام کرده بود در سال گذشته 360 حیوان‎گزیدگی در کردکوی رخ داده است که از این تعداد 190 مورد متعلق به شهر کردکوی و 170 مورد برای روستاهای این شهرستان بوده است.

محمدرضا هنرور میزان گزش سگ‌های ولگرد در شهر را بیشتر از روستاهای کردکوی برشمرد و گفت: در حالی که در بیشتر شهرستان‎ها گزش ناشی از سگ‎های ولگرد در روستاها بیشتر از شهر است متأسفانه این مسأله در کردکوی بالعکس است و سگ‌گزیدگی در شهر کردکوی بیش از روستاهای آن است.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #کردکوی #ولگرد #سگ‌های #زنده‌گیری #اجرای #اینکه #روستاهای #بیشتر #شهرستان #جولان #تله‌های #شمالی #ساخته #مسؤولان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد

*

*


X https://sport45.site/