تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - ساعت : 18:11

کد مطلب: 35319 چاپ به اشتراگ گذاشتن

شهرداری نمی تواند اراضی رها شده را به فضای سبز تبدیل کند

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار منطقه سه مشهد گفت: مدیریت شهری طبق قانون اجازه تبدیل کردن اراضی رها شده به فضای سبز را ندارد.

مازندشورا:مجتبی زمانیان وحیدی بعدازظهر شنبه در حاشیه بازید اعضای شورای شهر مشهد از زمین های بلاتکلیف شهرداری منطقه سه اظهار کرد:یکی از معضلات همیشگی این منطقه که موجب بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز هست، وجود اراضی بی شمار رها در این محدوده است که ساماندهی آنها یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است.

وی  افزود: تعیین تکلیف اراضی رها شده جزو مطالبات همیشگی شهروندان بوده زیرا این اراضی مشکلات اجتماعی و بهداشتی زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

شهردار منطقه سه مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری به لحاظ قانونی جز ارائه اخطار و اجبار مالکان برای محصور کردن این اراضی توان قضایی و اجرایی دیگری ندارد و نمی‌تواند اراضی رها شده را به تملک خود درآورده و آنها را تبدیل به فضای فرهنگی ، فضای سبز و یا پارک محلی کند.

زمانیان تصریح کرد: این موضوع باید به صورت جدی و در سطحی کلان‌ بررسی شود چرا که بخش زیادی از این اراضی که امروز در محدوده‌های شهری قرار گرفته‌اند کاربری کشاورزی دارند و نمی‌توان به راحتی در خصوص آنها تصمیم‌گیری کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه آنچه در بازدیدهای روزجمعه شهردار و استاندار خراسان رضوی از حاشیه شهر مشهد مطرح شد و دیدگاه ها و جمع بندی های صورت گرفته بسیار مثبت بود و پیگیری ها برای حل مسائل و مشکلات مرتبط با اراضی با جدیت صورت دنبال خواهد شد.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #اراضی #شهرداری #منطقه #مشکلات #زیادی #شهردار #اجتماعی #همیشگی #حاشیه #تبدیل #زمانیان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شهرداری نمی تواند اراضی رها شده را به فضای سبز تبدیل کند

*

*


X https://sport45.site/