تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1396 - ساعت : 20:32

کد مطلب: 36805 چاپ به اشتراگ گذاشتن

درآمد هر شهر صرف هزینه‌های آن شهر شود

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار قم گفت: اگر هزینه‌ها و منابع درآمدی مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، پرداخت حق شهر در نوسازی‌ها و عوارض شهری، به مدیریت شهری واگذار شود شهرداری‌ها دیگر هیچ انتظاری از دولت نخواهند داشت.

مازندشورا:سید مرتضی سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شروع کار شورای پنجم اظهار داشت: با شروع به کار شورای پنجم امیدواریم با برنامه‌های مدونی که تهیه‌شده بتوانیم گام‌های خوبی در شهر برداریم.

وی با  ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری در دو سال گذشته افزود: در دو سال گذشته بسیاری از مشکلات شهرداری حل‌شده و باوجود مدیران و نیروهای کارشناس جدید امیدواریم بتوانیم در تشکیلات داخلی و بیرونی شهرداری قدم‌های مثبتی برداریم.

شهردار قم  از ساماندهی  بدیهی‌های شهرداری خبر داد و تصریح کرد: بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام قوام منطقی خود را پیدا کرده و تا پایان سال چند پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری رسیده که آسایش مردم را به همراه خواهد داشت.

وی به لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات شهرداری‌ها سراسری بوده و تنها با تغییر نگاه مجلس و دولت و تصویب لایحه‌های مانند مالیات بر ارزش‌افزوده می‌توانیم به حل آن‌ها در آینده‌ای نزدیک امیدوار باشیم.

سقائیان نژاد با ابراز نگرانی از مشکل پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل شهرداری خاطرنشان کرد: عدم توانایی شهرداری‌های بزرگ در پرداخت حقوق پرسنل خود نشان از یک مشکل اساسی در سیستم درآمدی شهرداری‌هاست و باید هر چه سریع‌تر این مشکل با کمک دولت و مجلس حل شود.

وی به لزوم برگرداندن مدیریت درآمد و هزینه هر شهر به خود شهر اشاره و تأکید کرد: باید مالیات بر ارزش‌افزوده به خود شهرها واگذار شود تا شهرداری‌ها بتوانند از عهده مخارج خود برآمده و بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.

شهردار قم  ادامه داد: اگر در جغرافیای منطقه شهری هزینه‌ها و منابع درآمدی مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، پرداخت حق شهر در نوسازی‌ها و عوارض شهری، به مدیریت شهری واگذار شود شهرداری‌ها دیگر هیچ انتظاری از دولت نخواهند داشت.

وی وجود شهرداری‌ها را زیر نظر معاونت عمرانی وزارت کشور غیراصولی خواند و گفت: شهرداری‌ها زیر نظر معاونت عمرانی وزارت کشور فعالیت می‌کنند و در این زمینه مشکلات ساختاری وجود دارد و متأسفانه شهرداری‌ها صدایی در مجلس و دولت ندارند.

سقائیان نژاد به بررسی اهمیت ارائه خدمات مطلوب درشان مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: باید برای اقبال مردم به‌نظام جمهوری اسلامی خدماتی درشان آن‌ها ارائه داده و با مدیریت شهری صحیح و توسعه زیرساخت‌های شهری  زندگی مطلوب و با استاندارهای مناسب را برای مردم فراهم کنیم.


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شهرداری‌ها #شهرداری #مالیات #ارزش‌افزوده #پرداخت #مدیریت #مشکلات #اشاره #سقائیان #فعالیت #معاونت #واگذار #شورای پنجم #درشان #وزارت #درآمدی #عمرانی #مطلوب #ارائه #مانند #برداریم #بتوانیم #امیدواریم #شورای #گذشته #شهردار #پرسنل #آن‌ها #درآمد #خاطرنشان

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درآمد هر شهر صرف هزینه‌های آن شهر شود

*

*


X https://sport45.site/