عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری کلاردشت آغاز می‌شود

تاریخ انتشار : پنج شنبه 07 دی 1396 - ساعت : 13:56

کد مطلب: 41927 چاپ به اشتراگ گذاشتن

به‌زودی

عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری کلاردشت آغاز می‌شود

مازندشورا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاردشت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری کلاردشت به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: با تلاش و مساعدت مسؤولان شهرستان، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران این مجتمع هر چه زودتر احداث شود تا بسیاری از مشکلات شهرستان در حوزه فرهنگی و هنری برطرف شود.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، پس از سال‌ها انتظار اهالی فرهنگ و هنر شهرستان کلاردشت به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان خواهند بود.

مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلاردشت قرار است در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع همزمان با دهه مبارک فجر امسال کلن‌ زنی شود.

یکی از مشکلات اساسی و زی ساختی شهرستان تازه تاسیس کلاردشت در غرب استان مازندران که به بهشت گمشده شهره شده نبود اماکن و سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است که با احداث مجتمع فرهنگی و هنری این مشکل مرتفع می‌شود و هنرمندان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین فعالان قرآنی دیگر دغدغه ارائه آثار خود را نخواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاردشت  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلاردشت با بیان اینکه در این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ارشاد شهرستان از زمان تاسیس پیگیری ساخت مجتمع فرهنگی و هنری بوده که با مساعدت فرمانداری، شورای شهر، شهرداری این اتفاق میمون و مبارک در حال رخ دادن است.

مظاهر سلیمان‌پور احداث مجتمع فرهنگی و هنری را سرآغاز فصل تازه‌ای از بالندگی و رشد برای هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان عنوان و اظهار کرد: در همه رشته‌های هنری در این شهرستان هنرمندان قابلی وجود دارد که می‌توانند در عرصه‌های استانی و ملی با ارایه آثار فاخر خود با هنرمندان دیگر رقابت کنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل فقیر بودن شهرستان در بحث زیرساخت‌های فرهنگی هنرمندان شهرستان نه مکانی برای تمرین و فعالیت دارند و نه می‌توانند آثار خود را ارائه کنند، ضمن اینکه هیچ برنامه مهم استانی و کشوری نیز امکان برگزاری در شهرستان را ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاردشت ابراز امیدواری کرد با تلاش و مساعدت مسؤولان شهرستان، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران این مجتمع هر چه زودتر احداث شود تا بسیاری از مشکلات شهرستان در حوزه فرهنگی و هنری برطرف شود.

وی با اشاره اینکه از زمان استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته و ده‌ها  موسسه فرهنگی و هنری فعالیت خود را در شهرستان آغاز کردند به بیان عملکرد 9 ماهه اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی شهرستان اشاره و گفت: در سال جاری در بخش اجرای موسیقی زنده در دو مقطع شامل جشنواره نوروزی و همچنین تابستانی پنج اجرای زنده برگزار شد که با استقبال خوب مردم به‌ویژه گردشگران مواجه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد: اجرای های زنده موسیقی در شهرستان کلاردشت می‌تواند به رونق اقتصاد شهرستان کمک کند و این امر با ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان می‌تواند سامان خوبی بگیرد.

وی ادامه داد: در بخش برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نقاشی و هنرهای تجسمی نیز در سال جاری 9 نمایشگاه برگزار شده که مورد توجه علاقه‌مندان به هنرنقاشی قرار گرفت.

سلیمان‌پور تصریح کرد: هنرمندان بسیار توانمندی در بخش نقاشی و هنرهای تجسمی در شهرستان فعالیت می‌کنند که به‌دلیل نبود مکانی برای ارائه آثار و برگزاری نمایشگاه نمی‌توانند آثار خود را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: در سال جاری چندین درخواست برای احداث موسسه‌های فرهنگی و هنری، کانون‌های آگهی و تبلیغات ارائه شد که تاکنون حدود 12 موسسه، آموزشگاه هنرهای تجسمی و موسیقی و همچنین کانون آگهی و تبلیغاتی موفق به کسب مجوز شدند و در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این موسسه‌ها شامل نگارخانه آنا، آموزشگاه هنرهای تجسمی گل مریم، آموزشگاه هنری‌های تجسمی پرسه، آموزشگاه هنرهای تجسمی برگام، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی نگاه شمال، آتیون و ثمین مهر و آموزشگاه موسیقی شهرزاد است.

وی اظهار کرد: همچنین یک مورد احداث چاپخانه در سال جاری مجوز صادر شده که فعالیت خود را آغاز کرده و یک فقره دیگر در حال طی مراحل اخذ مجوز است.

سلیمان‌پور به برگزاری چند دوره نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی شهید معصومی کلاردشت اشاره کرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان خود کمک کرد که از جمله آنها می‌توان به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر بین‌المللی اشاره کرد.

وی همچنین تشکیل انجمن‌های ادبی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر انجمن ادبی چکامه و نشست هفتگی شاعران کرد زیان با عنوان نیشتمان، انجمن هنرهای تجسمی در شهرستان شکل گرفته به طوری که انجمن ادبی هر هفته به صورت منظم برنامه شعر خوانی برگزار می‌کنند و در تابستان گذشته نیز در دو مرحله میزبان شاعران طبری سرای استان مازندران بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاردشت به تاسیس کانون فرهنگی و هنری مصلا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 12 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی یکی از برنامه‌های ارشاد غنی‌سازی مساجد شهرستان به کتب دینی و مذهبی اعلام کرد و افزود: در سال جاری بیش از 200 جلد قرآن و کتب ادعیه در سطح مساجد محلات محتلف شهرستان توزیع شده و این کار ادامه خواهد یافت.

سلیمان‌پور با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه فجر به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در سه رده سنی با همکاری نگارخانه آنا اشاره کرد و گفت: به بهترین‌های این مسابقه لوح تقدیر و جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی نیز در ایام‌الله دهه مبارک فجر پیش‌بینی و اجرا می‌شود که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاردشت همچنین به موضوع ساماندهی آگهی‌های ثبتی و دولتی اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک و دادگستری شهرستان و به منظور بهره‌مندی خبرنگاران و رسانه ها از آگهی‌های دولتی و ثبتی اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که همه متقاضیان دریافت آگهی با مراجعه به ارشاد توانستند از این آگهی‌های بهره‌مند شوند و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحولات مختلف جامعه و در عرصه‌های گوناگون حمایت از این قشر اثرگذار و زحمت‌کش را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای حمایت بهتر و جدی‌تر از این قشر همه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید همت کنند و رسانه‌ها را یار و کمک کار خود بدانند و از آنها برای توسعه شهرستان بهره ببرند.

3141/ج

 


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شهرستان #فرهنگی #فرهنگ #ارشاد #کلاردشت #اسلامی #اداره #اشاره #مجتمع #تجسمی #هنرمندان #هنرهای #فعالیت #برگزاری #همچنین #افزود #ارائه #آموزشگاه #احداث #سلیمان‌پور #اجرای #موسیقی #کانون #نقاشی #ادامه #تصریح #انجمن #برگزار #نمایشگاه #اینکه #استان #مازندران #تاسیس #مبارک #اجرایی #برنامه‌های #آگهی‌های #رسانه‌ها #مسابقه #انقلاب #شاعران #حمایت #مختلف #موضوع #مساجد #همکاری #دولتی #نگارخانه #کانون‌های #تبلیغاتی #مکانی #شهرداری #عنوان #اظهار #مساعدت #فعالان #عملیات #مشکلات #علاقه‌مندان #می‌توانند #عرصه‌های #اقدامات #گرفته #موسسه #مسؤولان #برنامه #استانی #به‌زودی #دارند #می‌تواند

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری کلاردشت آغاز می‌شود

*

*


X https://sport45.site/