تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1395 - ساعت : 10:41

کد مطلب: 4311 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نقش های کنونی و قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تشریح شد

مازندشورا:

سرپرست معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نقش های کنونی و قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سعیدرضا جندقیان در تبیین تبیین نقش کنونی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، شکل‌گیری و استقرار نهاد دهیاری در 33 هزار سکونتگاه روستایی کشور را  مصداقی از نهادسازی در سطح محلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی افزود: واگذاری امور محلی روستا به نهادهای محلی شامل شورا و دهیاری، نقش به‌سزایی در کوچک‌سازی و کاهش هزینه‌های دولت و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و دارد.

جندقیان همچنین گفت: شورا و دهیاری از طریق جلب مشارکت عمومی و خیرین، نقش موثری در کاهش هزینه‌های اجرای پروژ‌ه‌های عمرانی و خدماتی روستا دارند.

وی، تصریح کرد: استقرار 35 هزار شورا و 33 هزار دهیاری، راهبردی برای برنامه‌ریزی محلی، درونی و از پایین به بالا است که بدلیل ا درون‌زا بودن ز مشخصه‌های اقتصاد مقاومتی است. 

جندقیان همچنین نقش شورا و دهیاری در شناسایی ظرفیت‌های و پتانسیل‌های توسعه‌ای محلی با بهره‌گیری از دانش بومی و دانش زیست در محیط را قابل تامل ذکر نمود.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امورات آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی داشته و دارند.

سرپرست معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه به تبیین نقش قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و تقش دهیاری ها را در زمینه مدیریت و کاهش هزینه‌های مدیریت روستا، با اهمیت برشمرد.

جندقیان،‌ اهتمام در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای مدیریت روستایی را دیگر نقش قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی، بهره‌گیری از کالاهای ایرانی و مصالح بومی و نیروهای محلی در فرآیند عمران و آبادانی روستا و همچنین ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در آحاد مردم روستا را دیگر نقش های قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در این زمینه ذکر نمود.

جندقیان افزود: دهیاری ها در خصوص توانمندسازی جامعه محلی از طریق برنامه‌ریزی و اجرای آموز‌ش‌های شغلی و مهارتی برای توسعه اشتغال در روستا و تشویق اهالی به راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد روستایی می توانند ایفای نقش نمایند.

وی، شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستا و کمک به ایجاد و توسعه بازارچه‌های محلی و مرزی را از دیگر نقش های قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گفته وی، کمک به توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم و بوم‌گردی از دیگر موضوعات مهمی است که دهیاری ها باید برای آن برنامه ریزی کرده و طرح مشخص داشته باشند.

جندقیان، بسترسازی برای توسعه مشاغلی که  می توان از طریق فناوری اطلاعات آنها را انجام و توسعه داد و همچنین توسعه مشاغل دانش بنیان در روستا و بسترسازی برای برندسازی محصولات و تولیدات روستا را از دیگر نقش های قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان نمود.


منبع : امور دهیاری های وزارت کشور

برچسب ها : #دهیاری #مقاومتی #اقتصاد #روستا #دهیاری‌ها #راستای #پیش‌بینی #توسعه #جندقیان #همچنین #روستایی #کنونی #مدیریت #هزینه‌های #تبیین #شهرداری #شناسایی #بهره‌گیری #فرآیند #برشمرد #بسترسازی #ایجاد #برنامه‌ریزی #زمینه #افزود #عمومی #معاونت #سرپرست #تشریح #استقرار #دانست #دارند #اجرای #موثری #تصریح

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : نقش های کنونی و قابل پیش‌بینی دهیاری‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تشریح شد

*

*


X https://sport45.site/