وضعیت سفید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران/پرهیز از رها کردن تلفات در معابر و جاده‌ها

تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 - ساعت : 10:59

کد مطلب: 44281 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد

وضعیت سفید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران/پرهیز از رها کردن تلفات در معابر و جاده‌ها

مازندشورا: مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: گزارش جدیدی از تلفات دام و طیور در مازندران مشاهده نشد و وضعیت عادی است.

مازندشورا:حسین رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در حال حاضر گزارش جدیدی از تلفات دام و طیور در مازندران مشاهده نشد و وضعیت ما عادی است.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش برف خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم، اضافه کرد: توصیه ما همانند گذشته توجه به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است تا شاهد مشکلی نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: لازم است تولیدکنندگان با جوجه‌ریزی کمتر و تخلیه زودتر جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تولیدکنندگان  سیستم هوادهی واحدهای تولیدی را کنترل کنند، افزود: اگر تلفاتی مشاهده کرده حتماً به دامپزشکی اطلاع دهند چرا که مأموران دامپزشکی در حالت آماده‌باش هستند تا بتوانند جلوی توسعه و گسترش ویروس را بگیرند.

رضوانی با هشدار اینکه پرندگان مهاجر احتمال دارد آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند، خاطرنشان کرد: لازم است از خرید، فروش و عرضه طیور بومی در بازار و میادین گرفته شود؛ چرا که سلامت مردم برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت بحث بهداشت فردی برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: لازم است به بحث عدم انتقال مرغ، خروس،اردک و غاز به بازارهای روز سطح استان توجه شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: همچنین تولیدکنندگان از رها کردن تلفات در اطراف جاده‌ها و خیابان‌های سطح استان پرهیز کنند تا بیماری کنترل شود.

انتهای پیام/86034/ح


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #دامپزشکی #مازندران #اینکه #تلفات #مدیرکل #پرندگان #تولیدکنندگان #بگیرند #استان #ویروس #کنترل #جاده‌ها #وضعیت #آنفلوآنزای #پرهیز #رضوانی #مشاهده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : وضعیت سفید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران/پرهیز از رها کردن تلفات در معابر و جاده‌ها

*

*


X https://sport45.site/