تاریخ انتشار : دوشنبه 07 اسفند 1396 - ساعت : 12:31

کد مطلب: 45553 چاپ به اشتراگ گذاشتن

درختان خیابان ولیعصر احیاء می شوند

مازندشورا: شهردارآنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به درختان خیابان ولیعصر احیاء می شوند، گفت: در این طرح 400 تا 700 چنار سالم با درختان مبتلا به سرطان رنگی و آفت زده جایگزینی می شوند.

مازندشورا:علی محمد مختاری در نشست خبری هفته منابع طبیعی با اشاره به برنامه های ویژه سازمان بوستان ها برای کاشت نهال اظهار کرد: همزمان با جمعه 11 اسفندماه پروژه احیاء درختان خیابان ولیعصر با حضور شهردار تهران برگزار می شود. 
وی با اشاره به طول 18 کیلومتری خیابان ولیعصر و کاشت 18 هزار اصله چنار در دوره پهلوی اول در این خیابان اظهار کرد: تعدادی از درختان این خیابان در محدوده مناطق یک، سه، شش و 11 با توجه به ساخت و سازهای انجام شده، بتن ریزی در نهرهای این خیابان، آسفالت و پیاده رو سازی، احداث برج و نیلینگ زیرزمین ها آسیب دیده و باعث از بین رفتن تعدادی از آن ها شده که در حال حاضر تعداد درختان این خیابان به 15 هزار و 866 اصله می رسد. 
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه برخی از درختان خیابان ولیعصر به نوعی قارچ با عنوان «سرطان رنگی» گرفتار شده بودند، گفت: طبق نظر کارشناسان به منظور جلوگیری از سرایت این نوع قارچ درختان مذکور باید با درختان سالم جایگزین و حتی خاک آن قسمت نیز تعویض شود. 
مختاری با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام سه متر عقب نشینی در ساخت و سازها برای جلوگیری از آسیب به درختان عنوان کرد: این مصوبه اگرچه گام مثبتی بود، اما مصداق نوش دارو پس از مرگ سهراب است و باید پنجاه سال گذشته تصویب می شد. 
وی با بیان اینکه در فاز اول پروژه احیاء درختان خیابان ولیعصر 400 تا 700 اصله درخت چنار جایگزین درختان آفت زده می‌شود، گفت: فاز اول این پروژه تا پایان اسفندماه اجرایی و گونه های دیگری که به صورت سلیقه ای و توسط مناطق در این خیابان کاشته شده بود نیز به مرور با چنار جایگزین خواهد شد. 
به گفته مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تا پایان سال 97 نیز پروژه احیاء درختان خیابان ولیعصر به صورت صد در صد اجرا می شود. 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #درختان #خیابان #ولیعصر #پروژه #تهران #احیاء #اشاره #جایگزین #بوستان #جلوگیری #پایان #عنوان #مصوبه #مناطق #اظهار #اسفندماه #تعدادی #شهرداری #اینکه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : درختان خیابان ولیعصر احیاء می شوند

*

*


X https://sport45.site/