تاریخ انتشار : سه شنبه 08 اسفند 1396 - ساعت : 08:30

کد مطلب: 45604 چاپ به اشتراگ گذاشتن

خداکرمی:

کارواش ها خود برای استفاده نکردن از آب شرب پیش قدم شوند

مازندشورا:ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفت و گو با شهردارآنلاین در خصوص مصرف سالانه بیشتر از ٤٠٠ هزار مترمکعب آب آشامیدنی تهران در مراکز شست و شوی خودرو و هزینه بیش از 400 میلیونی دولت برای تصفیه آب این کارواش های متخلف گفت: مسئله اصلی این است که شهرداری نقشی در مجوز دادن به این واحدها ندارد و آن ها کاملا مستقل و خصوصی فعالیت می کنند.

به گفته او این فعالیت خصوصی باعث نمی شود تا  منابع عمومی شهر آسیبی نبیند در هرصورت امروز ما در کشور بحران آب داریم  و استفاده از آب شرب فاجعه بزرگتر در این حوزه است. 
خداکرمی افزود: ما در قدم اول از همه فعالان این صنف درخواست می کنیم خود برای استفاده نکردن از آب شرب پیش قدم شوند و تلاش کنند منطبق با تکنولوژی های روز حرکت کنند و تا جایی که می شود به صورت کارواش های بدون آب درآیند و اگر این امکان وجود نداشت حداقل از آب تصفیه شده فاضلاب ها استفاده کنند.

او در پاسخ به این سوال که شورای شهر برنامه ای برای استارتاپ های حامی محیط زیست اصلاح الگوی مصرف آب دارد گفت: برنامه هایی برای حمایت از آنان وجود دارد اما درحال حاضر بهترین راه همکاری واحد های صنفی با آن ها است. در همین مورد با همکاری استارتاپ ها بسیاری از کارواش ها می توانند ارزان قیمت تر به کارواش های بدون آب تبدیل شوند.

گفتنی است پیش از این رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفته بود: طبق بررسی‌های انجام شده فعالیت و عملکرد ۲۰۰ کارواش آلودگی آب را در پی دارد.
به گفته او به تمامی کارواش‌های آلاینده جهت رفع آلایندگی مهلت داده می‌شود و تاکنون ۳۰ کارواش که سبب آلودگی آب می‌شدند و به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌توجهی کردند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #کارواش #استفاده #فعالیت #برنامه #استارتاپ #شورای شهر #آلودگی #همکاری #تصفیه #نکردن #شورای #تهران #خداکرمی #خصوصی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کارواش ها خود برای استفاده نکردن از آب شرب پیش قدم شوند

*

*


X https://sport45.site/