اشتباهی که به مرگ برادر، 18 سال زندان و نهایتا تا پای چوبه دار ختم شد

تاریخ انتشار : سه شنبه 08 اسفند 1396 - ساعت : 20:30

کد مطلب: 45679 چاپ به اشتراگ گذاشتن

جزئیات بخشش مقتول پای‌چوبه دار/

اشتباهی که به مرگ برادر، 18 سال زندان و نهایتا تا پای چوبه دار ختم شد

مازندشورا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور با اشاره به بخشش یک اعلامی پای چوبه‌دار در این شهرستان به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت.

مازندشورا: در شهرستان نور، ضمن تائید این خبر در شرح ماجرا، اظهار کرد: در پی درگیری دو برادر در 18 سال قبل در حوزه قضایی شهرستان نور، یکی از برادران با استفاده از چاقوی میوه خوری سه ضربه به شکم برادر دیگرش وارد می‌کند و بلافاصله نادم و پشیمان از این حرکت با خودروی شخصی خود برادرش را به مراکز درمانی انتقال تا معالجات لازم انجام شود و در پی آن تلاش کرد تا در بهترین بیمارستان‌ها حتی در تهران وی را درمان کند اما مضروب پس از دو روز فوت می‌کند.

قنبر قنبری افزود: پس از فوت پرونده سیر خود را طی کرد و علاوه بر پدر و مادر فرزندان صغیر و کبیر هم در جریان پرونده قرار گرفتند که در سیر پرونده پدر و مادر فوت شدند و این امر سبب کندی رسیدگی به پرونده شد.

وی ادامه داد: بالاخره پس از 18 سال حدود هشت ماه قبل با اخذ استیذان از قوه قضائیه از طریق انجمن حمایت از زندانیان که نهاد مردمی است، ریاست دادگستری و اینجانب تلاش شد تا خانواده مقتول رضایت داده و گذشت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور تصریح کرد: خانواده مقتول اصرار بر قصاص داشتند لیکن مذاکرات پی در پی تا امروز  ادامه داشت و ورثه مقتول که یکی از فرزندان دختر است و در رشته پزشکی مشغول تحصیل است با وجود گذشت پدر و مادر و دیگر ورثه اصرار به قصاص داشت که طی مذاکرات فراوان و پا در میانی ریاست دادگستری، اینجانب و همچنین روان‌شناس زندان و یک روان‌شناس متخصص از خارج از زندان  با شروطی آمادگی خود را برای گذشت اعلام کرد.

وی افزود: این پیگیری‌ها، مذاکرات و نیز پذیرش شروط و تعهدات از سوی قاتل و همچنین ابراز پشیمانی قاتل و حدود دوساعت و نیم مذاکره  بالاخره در ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز با اعلام گذشت ورثه در حالی‌که قاتل بالای چوبه دار و طناب به گردن آماده قصاص بود، از اعدام و مرگ نجات یافت.

قنبری تصریح کرد: اکنون منتظر انجام تعهدات از سوی قاتل هستیم و با احضار خانواده وی در حال انجام تعهدات هستیم تا اعلام رضایت ورثه به دادگاهی که حکم قطعی را صادر کرده ارسال شود اما از جنبه عمومی مجازات تعیین و چون قاتل بیش از 18 سال در حبس بود بلافاصله پس از صدور حکم دادگاه آزاد می‌شود.

وی به همه شهروندان و هموطنان توصیه کرد: تلاش کنند تا در زمان هیجانات اجتماعی و روحی تصمیم عجولانه نگیرند و خود کنترلی را قبل از حادثه و درگیری داشته باشند تا ایام جوانی و بهترین روزهای عمر خود را در زندان سپری نکنند چه بسا چنین مواردی شامل گذشت نشده و قصاص شدند.

قنبری با اشاره به اینکه این کرامت‌ها درسی برای تمرین کنترل هیجانات شود، اظهار کرد: از مردم منطقه که هنوز فرهنگ مذاکره، ریش‌سفیدی، صلح و سازش در بین آنان پا برجاست تشکر می‌کنم و از افراد غیربومی هم که برای مشکلات مالی پا پیش گذاشته تا حل شود نیز قدردانی می‌کنم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور با تقسیم جرائم عمد و غیرعمد، تصریح کرد: جرائمی که عمدی و توام با شرارت باشد چون مخل امنیت جامعه هستند حتی با گذشت افراد قانون گذشت و عفو نمی‌کند و دادستان به عنوان مدعی‌العموم قانون را اجرا می‌کند اما مواردی که در اثر هیجانات آنی چه جرائم عمدی و غیرعمدی که ندامت و پشیمانی از سوی مرتکبان محرز شود با کمک خیران شامل عفو گذشت می‌شوند.

وی با درخواست از  مردم و خیران برای کمک به آزادی زندانیان، گفت:  با کمک‌های هر چند اندک  برای آزادی دست‌کم 50 زندانی که به دلایل مالی و جرائم غیر عمدی  در زندان هستند قدم بردارند تا مشمول عطوفت شوند.

86023/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شهرستان #زندان #مقتول #دادستان #عمومی #خانواده #پرونده #اعلام #تعهدات #قنبری #هیجانات #می‌کند #انقلاب #جرائم #برادر #تصریح #مذاکرات #پشیمانی #مذاکره #روان‌شناس #افراد #خیران #آزادی #قانون #همچنین #مواردی #می‌کنم #هستیم #ریاست #بلافاصله #بهترین #درگیری #اظهار #خبرگزاری #امروز #افزود #فرزندان #اینجانب #رضایت #دادگستری #زندانیان #ادامه #اصرار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : اشتباهی که به مرگ برادر، 18 سال زندان و نهایتا تا پای چوبه دار ختم شد

*

*


X https://sport45.site/