تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 اسفند 1396 - ساعت : 16:30

کد مطلب: 46231 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رونمایی از ۱۰ المان نوروزی بیرجند

مازندشورا: شهردارآنلاین: شهردار بیرجند از رونمایی ۱۰ المان نوروزی خبر داد و گفت: به منظور زیبا سازی و شادابی شهر رد ایام نوروز ۲۱۰ هزار گل در شهر بیرجند کاشت شده است.

مازندشورا: محمد علی جاوید صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در ابتدای پذیرش مسئولیت شهرداری بیرجند با بدهی ۳۱ میلیاردی شهرداری مواجه شدیم که ۵۰ درصد بودجه را شامل می‌شد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط بهتری داشته و بخشی از بدهی خود را پرداخت کرده‌ایم، بیان کرد: شهرداری شهرهای کوچک با مشکلات مالی بسیاری رو به رو هستند چرا که منابع درآمدی پایداری ندارند.

اصلاحات شهرداری بیرجند در تعرفه عوارض

جاوید ادامه داد: در حوزه تعرفه عوارض در سال جاری اصلاحات اساسی انجام داده و بخش حقیقی را از  بخش حقوقی منفک کردیم.

وی افزود: در این راستا در عوارض سال ۹۷ برای بخش حقیقی تغییری ایجاد نخواهد شد اما منصفانه ندیدیم که برای بخش حقوقی که شامل سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌ها می‌شود، ضریب افزایشی را برای سال آینده اعمال نکنیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه سال جاری ۶۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: در زمان پذیرش مسئولیت شهرداری ۴۰ درصد بودجه تحقق پیدا کرده بود و اکنون به ۹۱ درصد رسیده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

مهمترین پروژه‌های ۹۷ شهرداری بیرجند

جاوید با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری حدود ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، اظهار کرد: بازگشایی سه راه اسدی و پل موسی بن جعفر(ع) و احداث بوستان در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) در زمین به وسعت ۴۸ هکتار از مهمترین پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ شهرداری بیرجند است.

وی بیان کرد: در آستانه سال نو نیز برای ایجاد نشاط و شادابی ۱۰ طرح را برای المان شهری نوروزی از بین طرح‌های ارسالی انتخاب کرده‌ایم که تا آغاز سال نو ساخت این المان‌ها به پایان خواهد رسید و علاوه بر آن نورپردازی، زیباسازی و رنگ آمیزی جداول را نیز داریم.

شهردار بیرجند ادامه داد: همچنین کار نشاء ۱۰ هزار گل لاله هلندی  و ۲۰۰ هزار نشاء گل دیگر را برای زیباسازی شهر در ایام نوروز داریم.

معابر خاکی، مهمترین مشکل مهر شهر

جاوید در خصوص مشکلات مهر شهر گفت:  مهمترین مشکل مهر شهر در حال حاضر معابر خاکی آن است که در این زمینه مکاتبات زیادی با شرکت‌هایی چون آب و فاضلاب داشته‌ایم که آن بخش از تأسیسات خود را که اجرا نکرده در این محدوده به اتمام برسانند.

وی اظهار کرد: بعد از اجرای تأسیسات این شرکت‌ها، شهرداری کار آسفالت معابر را انجام داد و در حال حاضر نیز قرار داد ۵۰۰ میلیون تومانی برای آسفالت بخش دیگری از معابر مهر شهر بسته‌ایم که امیدواریم در کاهش مشکلات مؤثر باشد.

شهردار بیرجند بیان کرد:  همچنین برای مهر شهر احداث پارکی در ۱۴ هزار متر مربع در نظر داریم که بعد از انتخاب پیمانکار کار ساخت آن شروع می‌شود.

جاوید در خصوص بحث سگ‌های ولگرد بیان کرد: در حال حاضر سیاست شهرداری در زمینه سگ‌های ولگرد تغییر کرد و بعد از انتخاب پیمانکار جدید این سگ‌ها جمع آوری و در پناهگاهی که برای آنان در نظر گرفته شده، نگهداری می‌شود.

جمع‌آوری ۲۵ قلاده سگ در چند روز اخیر

وی ادامه داد: در چند روز اخیر نیز ۲۵ قلاده سگ از سطح شهر توسط پیمانکار جدید زنده‌گیری و جمع آوری شده است.

شهردار بیرجند در زمینه احداث پارک در محدوده سایت اداری افزود: سه نقطه برای احداث پارک مکان‌یابی شده بود که بعد از انتخاب یک قطعه دریافتیم که راه و شهرسازی آن را به تأمین اجتماعی واگذار کرده است.

جاوید گفت: در حال حاضر شهرداری از زمین‌های خود مکانی را برای احداث پارک در ۲۰ هزار متر مربع انتخاب کرده که کار ساخت آن آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: در زمینه زباله‌گردی حل مشکل با اولویت قرار دادن فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ انجام می‌شود و بعد از آن با انتخاب پیمانکاری که وظیفه تفکیک زباله از مبدأ و پردازش در مقصد را انجام دهد، پی‌گیری می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ تن زباله در روز در بیرجند جمع آوری می‌شود، بیان کرد: از آنجایی که به عنوان شهر تمیز می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم کار ایجاد سازمان پسماند در شهرداری را پی‌گیری می‌کنیم.

جاوید ادامه داد:  شهروندان هر جا زباله سوزی مشاهده کنند بدانند که این کار عمدی و برای کاهش حجم زباله است و بحث دفن زباله در بیرجند به شیوه قابل قبول سنتی انجام می‌ شود مگر اینکه بخواهیم به سمت روش های صنعتی پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه در قرار داد با اداره پست بحث پرداخت عوارض نوسازی را در درب منزل پی‌گیری می‌شود، افزود: کسانی که برگ عوارض را به درب منزل می‌برند دستگاه پز به همراه دارند و شهروندان به راحتی می‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه عوارض به دو بخش عوارض محلی و قانونی تقسیم می‌شود، گفت: عوارض نوسازی از جمله عوارض قانونی است که شهرداری در افزایش آن دخالتی نداشته و بر حسب قیمت منطقه‌ای و میزان زیربنا  تعیین می‌شود.

جاوید بیرجند اظهار کرد: طرح جامع توسعه شهری هر ۱۰ سال یک بار باید تغییر کند که این اقدام در شهر بیرجند صورت نگرفته است و تلاش ما بر این است که طرح توسعه شهری تهیه شود تا براساس ضوابط جدید به مردم پروانه ساخت بدهیم.

خرید ۱۸ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

وی بیان کرد: ۱۸ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهر بیرجند خریداری کرده‌ایم که البته شرکت سازنده در تعهد خود برای واگذاری تأخیر داشته است.

شهردار بیرجند یادآور شد: ۵۰ هزار هکتار برای انتقال صنوف آلاینده در نظر گرفته شده که اگر این صنوف در سال آینده به مکان مورد نظر منتقل نشود مجبور به پرداخت عوارض شدیدی در شهر خواهند شد.

مهر


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #بیرجند #شهرداری #عوارض #جاوید #شهردار #اینکه #زباله #اشاره #احداث #زمینه #اظهار #ادامه #معابر #مهمترین #نوسازی #پرداخت #بودجه #پی‌گیری #پیمانکار #گرفته #داریم #ایجاد #مشکلات #دستگاه #افزود #کرده‌ایم #توسعه #اتوبوس #ناوگان #آسفالت #محدوده #قلاده #شهروندان #تأسیسات #تفکیک #قانونی #ولگرد #تغییر #سگ‌های #پایان #تعرفه #حقیقی #حقوقی #اصلاحات #مسئولیت #نوروزی #پذیرش #شرکت‌ها #آینده #پروژه‌های #هکتار #زیباسازی #المان #امیدواریم #میلیارد #تومان #همچنین

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : رونمایی از ۱۰ المان نوروزی بیرجند

*

*


X https://sport45.site/