روزهای خاکستری برای جنگل‌های مازندران

تاریخ انتشار : چهار شنبه 08 فروردین 1397 - ساعت : 06:30

کد مطلب: 47453 چاپ به اشتراگ گذاشتن

فارس گزارش می‌دهد

روزهای خاکستری برای جنگل‌های مازندران

مازندشورا: آغاز فصل بهار چندین فقره حریق در جنگل‌های مازندران گزارش شد که پیامد آن این بود که طبیعت مازندران در شرایطی که بعد از خزان قرار بود سبز و با طراوت شود غبارهای خاکستری آتش خزان دائمی را برای آنان رقم زد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها شاهد هوایی گرم و بهاری همراه با وزش بادهای گرم هستیم همان‌گونه که هوایی مطبوع و بهترین ایام برای گذران اوقات فراغت است اما برای جنگل‌های مازندران روزهای خاکستری ازنوع آتشین را تجربه می‌کنند.

از آغاز فصل بهار چندین فقره حریق در جنگل‌های مازندران گزارش شد که پیامد آن این بود که طبیعت مازندران در شرایطی که بعد از خزان قرار بود سبز و باطراوت شود غبارهای خاکستری آتش خزان دائمی را برای آنان رقم زد.

دلیل آتش‌سوزی در جنگل روشن کردن آتش برای لذت و تفریح است که متاسفانه افراد حتی به خود زحمت نمی‌دهند آتشی را برای خوشحالی خود روشن کردند را به‌طور کامل خاموش کنند در نهایت به مرگ میلیون‌ها درخت منجر می‌شود.

*وقوع 12 مورد حریق از ابتدای سال 97 در جنگل‌های مازندران

معاون عملیات فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره به فارس گفت: از آغاز فروردین ماه امسال تاکنون 12 مورد حریق در جنگل‌های استان گزارش شده است.

عبدالرحیم اسماعیلی ادامه داد: امسال 34 هزار و 500 مترمربع از جنگل‌های مازندران در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر و میاندورود در آتش سوخت.

وی با تأکید بر اینکه افراد از روشن کردن آتش در جنگل‌های مازندران پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: جنگل میراث کهن است نباید تصور شود همانند ظروف یک‌بار مصرف است.

*یک چوب کبریت میلیون‌ها درخت را می‌سوزاند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری شود، خاطرنشان کرد: مازندران جز استان‌های تحت تاثیر خشکسالی است و باید به این مهم توجه شود که یک چوب کبریت می‌تواند 3 میلیون درخت را بسوزاند.

*برای خوشی خود اوقات فراغت دیگران را تلخ نکنیم

ابراهیمی‌کارنامی بیان کرد: نباید برای تفریح و گذران اوقات فراغت خودمان، اوقات فراغت دیگران را تلخ کرده و این ظرفیت را از همه بگیریم.

به گزارش فارس، گرمای هوا، برگ‌های خشک سطح جنگل‌ها و وزش بادهای گرم احتمال حریق سطح جنگل‌ها را تشدید می‌کند که لازم است افرادی که وارد جنگل‌ها می‌شوند اجازه ندهند گرد خاکستری بر طلای سبز بنشیند.

نبود امکانات برای اطفای حریق نیز از مواردی است که بارها از سوی متولیان درباره آن سخن به میان آمده است اما هنوز تدبیری در این زمینه اندیشیده نشده است و مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران استقرار بالگرد اطفای حریق را منوط به پایان تعطیلات کرده است این در حالی است که در 24 ساعت گذشته به اذعان مسؤولان منابع طبیعی غرب استان فقط در منطقه کجور 3 هکتار جنگل طمعه حریق شد و این میزان در حالی عنوان شد که هنوز اطفای کامل صورت نگرفته است.

گزارش: زهرا طاهری پرکوهی

86034/


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #جنگل #مازندران #جنگل‌های #گزارش #فراغت #جنگل‌ها #اوقات #خاکستری #اطفای #خاطرنشان #اینکه #استان #کبریت #امسال #مدیرکل #دیگران #نباید #حفاظت #گذران #بادهای #هوایی #روزهای #تفریح #افراد #طبیعی #منابع #میلیون‌ها #منطقه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : روزهای خاکستری برای جنگل‌های مازندران

*

*


X https://sport45.site/