يادواره شهداي نكا با محوريت سردار طوسي تلاشي براي رساندن پيام شهدا به گوش همگان

تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397 - ساعت : 12:30

کد مطلب: 47932 چاپ به اشتراگ گذاشتن

فارس گزارش مي‌دهد

يادواره شهداي نكا با محوريت سردار طوسي تلاشي براي رساندن پيام شهدا به گوش همگان

مازندشورا: برگزاري يادواره سرداران و بيش از 430 شهيد شهرستان نكا و شهداي مدافع حرم با محوريت سردار طوسي، در واقع زنگ بيدارباشي براي همه ما است تا بار ديگر با مروري در زندگي شهدا، خود و رفتار خود را بازبيني كنيم و به نوعي پيام شهدا را به گوش آناني كه بايد برسانيم.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، یادواره سرداران و شهدای نکا با محوریت سردار طوسی تلاش دارد تا یاد شهدا را همراه با تدبر و عبرت به جامعه و نسل جدید که جنگ، دفاع مقدس و شهادت را لمس نکرده‌اند؛ به درستی منتقل کند تا به نوعی یاد شهدا در جامعه همه‌گیر شود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان نکا با عنوان یادواره سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر طوسی از ماه‌ها قبل در شهرستان نکا کلید خورده است و برنامه‌ریزی‌های مختلف با حضور مسؤولان و افراد تأثیرگذار برگزار شد تا یادواره‌ای در شأن شهدا برگزار شود.

یادواره‌ای فرهنگی و اجتماعی با حضور خانواده‌های شهدا، رزمندگان و پیشگامان عرصه‌های نبرد با دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس، فرماندهان دفاع مقدس و همه علاقمندان و دلدادگان به شهدا و زندگی شهدایی با هدف اثرگذاری بالا، اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی وصایای شهدا در حال شکل‌گیری و در آستانه برگزاری است.

تنها یک روز به برگزاری یادواره شهدا و سرداران نکا باقی است و با برگزاری پنج جلسه برنامه‌ریزی این یادواره، به نوعی به ساعت‌های پایانی برگزار یادواره شهدای نکا با محوریت سردار طوسی و روز نکا نزدیک می‌شویم؛ یادواره‌ای که سعی دارد با هدف‌گذاری مناسب، اثرگذارتر از همیشه برگزار شود.

همانطور که می‌دانیم، یکی از خصوصیات مهم برگزاری یادواره‌های شهدا، اطلاع‌رسانی، اثرگذاری و پیام‌رسانی است؛ کاری که این روزها در شهرستان نکا در شرق مازندران در حال شکل‌گیری است تا با برگزاری مناسب یادواره شهدا، این پیام به منطقه و جهان مخابره شود.

ستاد یادواره شهدای شهرستان نکا تلاش دارد تا در این یادواره با ارائه الگوی مناسب از زندگی شهدا، بیان خاطرات و دلاورمردی‌های رزمندگان در طول دفاع مقدس، ایثار و شهامت رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشیده و پیام‌رسان درستی برای خون شهدا و ادامه‌دهنده راستین راه آنان باشد.

* شهدا از افتخارات و نمونه‌های عالی جامعه ما هستند

امام جمعه نکا با بزرگداشت نام و یاد همه شهدا، سرداران، شهدای مدافع حرم و سردار سرلشگر محمدحسن طوسی گفت: شهدا از افتخارات و نمونه‌های عالی جامعه ما هستند و ما هرچه داریم از حوزه شهید، شهادت و جانبازی‌ها و دلاورمردی‌های امت در طول دفاع مقدس و انقلاب تاکنون است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در شهرستان نکا اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت‌مداری مهمترین پیام یادواره‌های شهدا است که باید به نسل فعلی و جوان منتقل شود و بدانیم ملتی که از فرهنگ شهادت و ایثارگری فاصله بگیرد؛ ضربه محکمی خواهد خورد.

وی با گرامی‌داشت نام و یاد سردار طوسی افزود: سردار طوسی نقش مهمی در طول دوران دفاع مقدس و فتوحات جبهه‌های نبرد با دشمنان داشت.

فرماندار نکا یادآور شد: شجاعت و فعالیت‌های مختلف ایشان در طول دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل رهبری در پیامی فرمودند: "شجاعت و فعالیت شهید طوسی در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخاری ابدی شد."

احمدی گفت: سردار طوسی از سرداران ملی است که باید نام و یادش در شهرستان، استان و کشور بدرخشد و همه ما موظف به بزرگداشت نام و یاد ایشان و همه سرداران و شهدا هستیم و برگزاری یادواره شهدا در واقع به معنای حفظ نام و یاد شهدا، پیام‌رسانی شهدا، حفظ روحیه شهادت طلبی و پیمان بستن با خون شهدا است.

*برگزاری یادواره شهدا و سرداران نکا با سخنرانی سردار قربانی

آری امروز دنیای استکبار به هر طریق تلاش دارد تا ملت ما را از شهدا، قرآن و انقلاب دور کند و برگزاری یادواره‌های شهدا دژ محکمی در برابر این تحرکات دشمنان و پاسخ محکمی به توطئه‌های گاه و بی‌گاه آنها است.

یادواره سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشگر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام فرماندهی لشگر ویژه 25 کربلا ، روز یک‌شنبه 19 فروردین ماه ساعت 15 با سخنرانی سردار مرتضی قربانی، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مداحی حاج رضا نبوی و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا برگزار می‌شود.

شهرستان نکا در طول دفاع مقدس بیش از 430 شهید شهرستان نکا تقدیم انقلاب کرد و در کنار این شهدای والامقام، 6 شهید مدافع حرم، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و محمد معافی، برگ زرین دیگری از افتخارات مردم این شهرستان در ترویج فرهنگ شهید و شهادت در کنار همه سرداران و شهدای این شهرستان و انقلاب هستند.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی معروف به طوسی، قائم مقام فرماندهی لشگر ویژه 25 کربلای مازندران، در سال 1337 در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا در شرق مازندران به دنیا آمد و فعالیت‌های گسترده انقلابی در قبل و بعد از انقلاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و سرانجام در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی و در درجه قائم مقام لشگر 25 کربلا و با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در دشت شلمچه به شهادت رسید و از ایشان یک دختر به یادگار مانده است.

86002/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #نکا #شهرستان #سردار #یادواره #سرداران #شهدای #برگزاری #شهادت #برگزار #انقلاب #زندگی #محوریت #جامعه #مدافع #گزارش #مازندران #مناسب #یادواره‌های #محمدحسن #پیام‌رسانی #فروردین #بزرگداشت #فرهنگ #افتخارات #محکمی #رزمندگان #یادواره‌ای #خبرگزاری #کربلا #ترویج #فرماندهی #احمدی #امروز #فرماندار #قاسمی‌طوسی #سخنرانی #شجاعت #دشمنان #فتوحات #افزود #دوران #جبهه‌های #فعالیت‌های #قربانی #خاطرات #مختلف #افراد #فرماندهان #سرلشکر #برنامه‌ریزی #رساندن #درستی #منتقل #اثرگذاری #اطلاع‌رسانی #سرلشگر #گفت‌وگو #خبرنگار #نمونه‌های #ایثار #شکل‌گیری #دلاورمردی‌های #اظهار

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : يادواره شهداي نكا با محوريت سردار طوسي تلاشي براي رساندن پيام شهدا به گوش همگان

*

*


X https://sport45.site/