وجود کمترین تنش در اجرای طرح هادی از سوی مردم/بنیاد مسکن به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 06 اردیبهشت 1397 - ساعت : 22:51

کد مطلب: 48815 چاپ به اشتراگ گذاشتن

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن مطرح کرد

وجود کمترین تنش در اجرای طرح هادی از سوی مردم/بنیاد مسکن به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مازندشورا: معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وجود کمترین تنش در اجرای طرح هادی از سوی مردم گفت: مازندران استان ويژه‌اي است که از بُعد گردشگری باید به معنای واقعی توجه لازم شده و تقویت شود.

مازندشورا:
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمدرضا شاملو عصر امروز در مراسم افتتاح طرح هادی 34 روستای این شهرستان به صورت همزمان با محوریت بهره‌برداری طرح هادی روستای هلومسر بخش امامزاده عبدالله، اظهار کرد: مشارکت مردم و همراهی آنها باعث توفیقات روزافزون نهادهای دولتی و دستگاه‌ها شده است.


وی با اشاره به اینکه آمل از شهرهایی است که مردم در کنار مسؤولان توانستند دست به اقدامات بزرگ بزنند، افزود: آمل از شهرهایی است که در زمینه تهیه، اجرای طرح هادی و بهسازی فضای روستایی از شاخصه‌های ملی و استانی جلوتر است.


معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حوزه کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بسیار گسترده است، تصریح کرد: با توجه به وجود کمبودهای اعتباری در بخش‌های مختلف بنیاد مسکن اقدامات بزرگی داشته است.


این مسؤول با اشاره به اینکه 39 هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار در کشور داریم، بیان کرد: حدود 60 هزار روستا و نقطه جمعیتی در کشور داریم که 37 هزار و 700 طرح هادی در آنها اجرا شده است که طرح هادی با رویکرد نوین و بروز از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین و شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور را شامل می‌شود.


شاملو با تأکید بر وجود کمترین تنش در اجرای طرح هادی از سوی مردم، بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات طی سه سال گذشته با حمایت نمایندگان مجلس بیش از 60 میلیون متر مربع در مسیر 8 هزار و 300 کیلومتر و 10 پروژه متمرکز اجرای آسفالت داشته که 7 هزار و 300 روستای متمرکز از ان برخوردار شدند.


وی با بیان اینکه در زمینه اعطای سند روستایی منازل مسکونی 3 میلیون و 400 هزار واحد روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر با همکاری بنیاد مسکن و ادارات ثبت اسناد دارایی سند شدند، یادآور شد: طی سال جاری سند 180 هزار واحد در برنامه وجود دارد همچنین در زمینه مسکن روستایی با توجه به مشکلات سیستم بانکی سالانه 200 هزار تسهیلات مسکن برخوردار شدند.


شاملو با اعلام اینکه یک‌میلیون و 600 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات بانکی برخوردار شدند، یادآور شد: در زلزله اخیر نیز کارمندان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شبانه‌روزی وارد میدان شدندن و حتی در تعطیلات نوروز نیز بنیاد مسکن فعال بود.


وی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر 120 هزار واحد مسکن تحت تأثیر آن قرار گرفته است، گفت: مازندران برای نخستین‌بار مجری طرح توسعه روستایی است و پایلوت کشور در این زمینه خواهد بود.


معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه همیشه در اجرای طرح‌های مختلف شرمنده مردم هستیم، یادآور شد: سالانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در زمینه بهسازی، احیای بافت‌های فرسوده، زیباسازی و احیای پروانه ساختمانی با توجه به کمبود اعتبارات لازم گام‌های بلندی برداشتیم.


این مسؤول با اشاره به اینکه با توجه به کمک دولت و مجلس شورای اسلامی سال گذشته توانستیم یک سوم اعتبارات پیش‌بینی شده را دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: مازندران استان ویژه‌ای است که از بُعد گردشگری باید به معنای واقعی توجه لازم شده و تقویت شود.


شاملو با اعلام اینکه در زمینه توسعه روستایی و صنعت گردشگری باید مازندران شاخص باشند و مردم این استان تنها ترافیک و معضلات را نبینند، گفت: آببندان‌های کنار روستاها سرمایه‌های بزرگی هستند که در زمینه گردشگری هم باید به آنها توجه شود.


وی با اشاره به توجه به مراکز محلات، ایجاد بوستان‌های روستایی و معماری روستاها، بیان کرد: باید با معماری روستایی مناسب طراوت و شادابی را به محلات بیاوریم البته هر روستا هویت خاص خود را دارد و برخی برنامه‌ها کپی‌برداری ناقص از شهرها هستند که مناسب روستاها نیستند.


86012/ج


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #روستایی #بنیاد #اینکه #زمینه #اسلامی #اجرای #انقلاب #اشاره #شاملو #اعلام #روستای #معاون #مازندران #یادآور #عمرانی #برخوردار #روستاها #اعتبارات #گردشگری #تسهیلات #سالانه #بانکی #زلزله #مسکونی #استان #مناسب #مجلس #معماری #محلات #احیای #توسعه #مسؤول #شهرستان #شهرهایی #اقدامات #اعتبار #تومان #کمترین #میلیارد #بهسازی #مختلف #گذشته #میلیون #کمبود #روستا #بزرگی #داریم #متمرکز

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : وجود کمترین تنش در اجرای طرح هادی از سوی مردم/بنیاد مسکن به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

*

*


X https://sport45.site/