مذاکره مکمل به قدرت دفاعی و اقتدار منطقه‌ای اشاره دارد/ آمریکا از برجام خارج شده بود

تاریخ انتشار : جمعه 14 اردیبهشت 1397 - ساعت : 15:03

کد مطلب: 49034 چاپ به اشتراگ گذاشتن

امام جمعه شهرستان نور:

مذاکره مکمل به قدرت دفاعی و اقتدار منطقه‌ای اشاره دارد/ آمریکا از برجام خارج شده بود

مازندشورا: امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه دشمنان به دنبال مهار ایران اسلامی هستند، گفت: این‌ها به دنبال مهار ایران، براندازی نظام جمهوری اسلامی، مذاکره مکمل که به قدرت دفاعی و اقتدار منطقه‌ای ما اشاره دارد هستند، درحقیقت به دنبال تضعیف ابزار اقتدار کشور هستند.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران نوری در مصلی‌الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه، اظهار کرد: از صفات متقین به انتظار نشستن است به انتظار موعود موجود، زیرا معتقدیم زمین در هیچ لحظه‌ای بدون حجت الهی نخواهد بود.

وی افزود: انسان‌های عصر غیبت یا منتظران واقعی هستند که از صفات متقین است و یا متحیر که در وادی ضلالت و گمراهی خواهند بود، انتظار بهترین و زلال‌ترین حلقه وصل با ولی خداست، امام زمان(عج) وارث همه انبیاء، اولیاء و مصلح جهانی است که به دست او عدالت سراسر عالم را فرا می‌گیرد.

*شرایط منتظر واقعی

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: ما صرفا به دنبال امام غائب نباشیم بلکه به دنبال امام قائم باشیم، منتظر واقعی به دنبال شاهد نباشد بلکه به دنبال مشهود باشد، دنبال دیدن امام زمان (عج) نباشد چه بسا مردمی که پیامبر و امام را دیدند ولی از فرامین‌شان سرپیچی کردند، باید کاری بکنیم که امام ما را بنگرد و نظاره کند اگر امام نظاره کند از خطرات حفظ می‌شویم و لازمه آن در اوج پاکی، طهارت، رعایت حلال و حرام، مراقبت فکر و اندیشه و ... بودن است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: به پایان ماه شعبان نزدیک می‌شویم، معارف بلندی در مناجات شعبانیه وجود دارد از صلوات و مناجات شعبانیه غافل نشوید، وقتی وارد دالان دین می‌شویم که ما را بیمه می‌کند باید توجه بیشتری داشته باشیم و اوقات‌مان را در این دالان صرف کنیم.

*ابزار قدرت ایران

احمدی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره برجام اشاره کرد و افزود: صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه مذاکراتی هم با اوباما داشتند، این‌ها به دنبال مهار ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی و مذاکره مکمل که به قدرت دفاعی و اقتدار منطقه‌ای ما اشاره دارد هستند، در حقیقت به دنبال تضعیف ابزار اقتدار ما هستند.

وی وحدت ملی، اتکا به اقتصاد داخلی همان اقتصاد مقاومتی، توان دفاعی ما که در سایه توان موشکی، نفوذ منطقه‌ای و ... را ابزار اقتدار ایران اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان ما دنبال تضعیف این ابزار قدرت و مهار ایران تا براندازی نظام اسلامی که خون‌های زیادی پای آن ریخته است، هستند.

*«چرا مذاکره کردیم؟»

خطیب جمعه شهرستان نور با بیان اینکه «چرا مذاکره کردیم؟» خاطر نشان کرد: رهبری نظام هم فرمودند: من با مذاکره مخالف نیستم اما دشمن بد عهد و بی‌اعتماد است؛ اما ما برای نشان دادن حسن نیت خود به دنیا مذاکره کردیم تا دنیا بداند ایران به دنبال قدرت‌نمایی و سلاح هسته‌ای نیست اما این با قدرت برتر منطقه بودن منافاتی ندارد و این کشورگشایی و تجاوز به خاک دیگران و تضییع حقوق دیگران نیست.

 امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: فرانسه، انگلیس، آلمان و ... نه تنها با ما نیستند بلکه دشمن ما هستند اما اگر بر تعهدات خود پایبند باشند ضرر نخواهیم کرد اما دشمن متعهد نیست و 22 اردیبهشت ماه قرار است آمریکا با دستور ترامپ از برجام خارج شود، تا به حال هم آمریکا از برجام خارج شده بود چون تعهدات خود را انجام نداد اگر آمریکا از برجام خارج شد، دولتمردان ما هم باید با اقتدار از برجام و ام.پی.تی خارج و برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز را از سر بگیرند.

*معنی بوسیدن دست کارگران چیست؟

وی افزود: ما باید خودمان را قوی کنیم، حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی را جدی بگیریم، رهبر انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند:« باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید» این نه این است که فقط بر دستان بوسه بزنیم، از نظر فیزیکی این مصداق اقل است، در حقیقت حمایت از کار و کارگر ایرانی، تامین امنیت شغلی و حفظ عزت کارگر ایرانی که به خود افتخار کند است و این میسر نمی‌شود مگر با خرید کالای ایرانی، مردم ما باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نور درباره امنیت شغلی کارگران خاطر نشان کرد: از ادامه کار و شغل خود در کارخانه و کارگاه اطمینان داشته باشد و با تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و تعدیل نیرو مواجه نشود و البته کارفرمایان هم باید دیده شوند و به آنان توجه شود.

وی با اشاره به هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار کرد: این نامگذاری‌ها در سایه تجلیل از علامه شهید مرتضی مطهری است که توانست فکرها و اندیشه‌های تشنه معارف را سیراب کند، به فرموده رهبری محور فرهنگ جامعه ما باید کتاب‌های شهید مطهری باشد.

*حضور موفق سپاه در انجام ماموریت‌های محوله

امام جمعه شهرستان نور افزود: اگر سپاه در ماموریتش موفق عمل کرده برای این بود که در کنار برنامه‌های نظامی در تزریق فکر و اندیشه متعالی تلاش کرده است و بهترین شاخصه تربیت نیز تربیت بسیجیانی است که با تمام وجود در همه عرصه‌های حفظ ارزش‌ها حضور فعال دارند.

احمدی در پایان گفت: اینکه آموزش در کنار پرورش دیده می‌شود به دلیل اهمیت پرورش در تربیت انسان است، معلمی که جوان متعهد، انقلابی و انسان تربیت می‌کند باید دستش را بوسید همانگونه که امام حسین(ع) دهان معلمی که تعالیم قرآنی داده بود پر از جواهر کرد.

86023/ج

 


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #دنبال #شهرستان #ایرانی #برجام #مذاکره #اقتدار #آمریکا #تربیت #افزود #ابزار #اشاره #کالای #اسلامی #کارگران #می‌شویم #کارگر #اقتصاد #تصریح #رهبر #احمدی #منطقه‌ای #انتظار #دفاعی #واقعی #تعهدات #باشند #رهبری #فرمودند #هسته‌ای #دیگران #مطهری #پرورش #انسان #معلمی #اینکه #امنیت #برنامه‌های #حمایت #بوسید #متعهد #درباره #نظاره #اندیشه #پایان #معارف #نباشد #باشیم #اظهار #متقین #بهترین #منتظر #مناجات #شعبانیه #براندازی #حقیقت #تضعیف #مقاومتی #فرانسه #آلمان #دالان #می‌کند #جمهور #کردیم؟

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : مذاکره مکمل به قدرت دفاعی و اقتدار منطقه‌ای اشاره دارد/ آمریکا از برجام خارج شده بود

*

*


X https://sport45.site/