تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - ساعت : 08:30

کد مطلب: 49596 چاپ به اشتراگ گذاشتن

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با شهردار آنلاین:

شورا بی‌توجه به فشارها برای شهردار آینده تصمیم می‌گیرد/پارلمان شهری تهران در مسیر دموکراسی در حرکت است

مازندشورا: شهردارآنلاین: عضو هیات رییسه شورای شهر تهران معتقد است که مسیری کنونی که اعضای شورای شهر در حال پیمودن آن هستند به سمت دموکراسی و تفکرات عقلانی است که با این روش می‌توانیم آینده روشنی را در پیش داشته باشیم.

مازندشورا:پیش از رای گیری رو سه شنبه (18 اردیبهشت) در مورد دو گزینه نهایی شهرداری تهران که توسط اعضای شورا انجام شد، برخی از افراد و رسانه‌ها معتقد بودند که اعضای پارلمان شهری پایتخت با فشار احزاب در مورد آینده شهرداری تهران تصمیم‌گیری خواهند کرد اما بعد از رای‌گیری مشخص شد این موضوع صحت ندارد و اعضا با مشورت و آینده نگری در این خصوص تصمیم‌گیری کردند.

در این مورد زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران معتقد است که تصمیمات در شورای شهر زیر فشار گرفته نمی‌شود و اتفاقات خوبی در شورای شهر تهران در حال رخ دادن است زیرا گزینه‌های باقی مانده با رای نزدیک به مرحله آخر راه یافتند.

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در مورد روند انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران و شایعاتی در خصوص فشار برخی از احزاب و رسانه‌ها به شهردارآنلاین گفت: «شورا با توجه به اینکه متشکل از نماینده چند حزب است ولی مستقل و با آینده نگری در مورد موارد شهری تصمیم‌گیری می‌گیرد زیرا قبل از هر چیز این 21 نفر، نمایندگان مردم پایتخت هستند. در مورد انتخاب شهردار آینده، احزاب، گروه‎‌ها و نشریات شاید از قول خودشان نظرات خاصی داشته باشند ولی توجه داشته باشید که این موضوع اشکالی ندارد زیرا ما همواره می‌خواهیم از مشورت دیگران استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «استفاده از مشورت سایرین نشان دهنده باز بودن فضای شورای شهر و دمکراتیک بودن آن است، این موضوع باید باعث امیدواری شود و کسی نباید از این موضوع خرده بگیرد. اعضای شورای شهر پنجم در مورد همه موارد با دید کارشناسی به مسائل نگاه می‌کنند تا بهترین تصمیم را در این شرایط برای تهران بگیرند.»

این عضو شورای شهر افزود: «رویکرد شورا با منطق گرایی، جمع گرایی و خردورزی است و همه احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند نظرات خود را به ما منتقل کنند ولی در نهایت کسانی که باید تصمیم بگیرند اعضای شورای شهر هستند. شورای شهر با همکاری یکدیگر تصمیم گیری می‌کنند. از همه موارد مهم‌تر اینکه همگی باید به نظرات شورا تمکین کنند هر چند که ممکن است مخالف با نظر آنها تصمیمی گرفته شده شود ولی در نهایت همه به تصمیم خروجی احترام می‌گذارند.»

نژاد بهرام با اشاره به رای‌گیری نیمه نهایی انتخاب شهردار تهران خاطرنشان کرد: «از گزینه‌های مطرح شده دو گزینه محمدعلی افشانی و سیمع‌الله حسینی مکارم به رای‌گیری نهایی رسیدند. نزدیکی آرا هم یکی دیگر از دلایلی است که می‌توان تعدد نظارت و آزادی بیان را در شورای شهر دید. ما از ظرفیت‌های دیگر دوستان هم می‌توانیم در آینده استفاده کنیم.»

وی خطاب به رسانه‌ها افزود: «نباید رسانه‌ها به این موضوع بپردازند که آنهایی که رای نیاورده‌اند صلاحیت شهردار شدن را نداشته‌اند زیرا آرا کاملا نزدیک بود و در ادامه از نظرات آنها در مسایل شهری هم استفاده خواهیم کرد. همه برنامه‌هایی که این افراد به اعضا داده‌اند مثبت ارزیابی شد و ارزشمند بوده‌ است.»

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «مجموعه این ارزیابی‌ها و شنیدن برنامه‌های گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری و همچنین وقت گذاشتن نشان دهنده پویایی شورای شهر تهران و تعهد آنها به رای مردم تهران است.»

نژاد بهرام در پایان خاطرنشان کرد: «به نظر من اتفاق خوبی داخل شورای شهر در حال شکل گیری است و ما منتظریم که آرا و دیدگاه‌های جامعه را هم در خصوص عملکرد شورای شهر داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم روز یکشنبه نظارت نهایی اعضای شورا را در خصوص شهردار آینده تهران را ببینیم و به شهری پویاتر نزدیک شویم.»


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شورای شهر #شورای #تهران #آینده #شهردار #موضوع #اعضای #استفاده #تصمیم #رسانه‌ها #احزاب #نظرات #نهایی #گزینه‌های #شهرداری #نزدیک #ادامه #مشورت #نژادبهرام #رای‌گیری #تصمیم‌گیری #موارد #بگیرند #گرایی #خاطرنشان #نظارت #بهرام #نهایت #نباید #افزود #ندارد #گزینه #پارلمان #می‌گیرد #افراد #معتقد #اینکه #گرفته #پایتخت #دهنده

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : شورا بی‌توجه به فشارها برای شهردار آینده تصمیم می‌گیرد/پارلمان شهری تهران در مسیر دموکراسی در حرکت است

*

*


X https://sport45.site/