تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - ساعت : 14:30

کد مطلب: 49873 چاپ به اشتراگ گذاشتن

جداسازی آب خام از شرب توسط شهرداری

مازندشورا: شهردارآنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: شهرداری های استان زنجان جداسازی آب خام از شرب را تا پایان سال در دستور کار قراردهند.

مازندشورا:مهرداد سلطانی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در محل ساختمان شماره ۲ استانداری زنجان، با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای، مطالعاتی در خصوص، استحصال آب‌های زیر سطحی در زنجان انجام دهند، افزود: شهرداری‌های استان زنجان جداسازی آب خام از شرب را تا پایان سال در دستور کار قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: شهرداران باید حداقل سی درصد آب مصرفی فضای سبز و خدمات شهری را در سال ۹۷ با روش‌های مختلف از جمله انتخاب گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی و کم آب بر برای فضای سبز کاهش دهند.

سلطانی با بیان اینکه  استفاده از تجارب سایر شهرها در ساماندهی پساب‌ها یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از بالا آمدن آب‌های سطحی است،  افزود: در برخی شهرها سطح آب زیرزمینی، پایین‌تر از رویه معمول رفته اما این کار، مشکلاتی مانند خشک شدن درختان داخل شهر را به وجود آورده است که باید به این نکته توجه و دقت شود چراکه بسیاری از درختان زنجان از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند.

وی افزود: مدیریت بحران استان استعداد تجهیزات و امکانات آب‌رسانی سیار را مورد سنجش قرار دهند تا در صورت نیاز از پتانسیل بالقوه استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: شرکت آبفار باید دستگاه‌های بسته بندی آب را به‌صورت آماده برای مواقع اضطراری نگهداری کنند.

منبع:مهر


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #زنجان #آب‌های #استفاده #استانداری #افزود #ادامه #عمرانی #شهرها #درختان #استان #شهرداری #سلطانی #جداسازی #معاون #هماهنگی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : جداسازی آب خام از شرب توسط شهرداری

*

*


X https://sport45.site/