تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - ساعت : 16:30

کد مطلب: 50177 چاپ به اشتراگ گذاشتن

هادی برغمدی در گفت و گو با شهردار آنلاین:

رعایت حریم شخصی باید به نسل های بعد واگذار شود

مازندشورا: شهردارآنلاین: یک جامعه شناس، در خصوص اهمیت رعایت حریم شخصی در جامعه گفت: ما در این سال ها بحث تصویب منشور حقوق شهروندی در کشور را داشته ایم اما آنچه که اهمیت دارد رعایت این حقوق از سوی حکومت و همچنین مردم است.

مازندشورا:هادی برغمدی در گفتگو با شهردار آنلاین در خصوص رعایت حریم شخصی در جامعه گفت: نمی توان به نسلی که امروز پا به جامعه گذاشته است دیگر امید داشت،حتی آموزش در مدارس نیز به درستی انجام نمی شود چرا که معلمی که می خواهد رعایت حریم را به کودکان آموزش دهد خود اموزش ندیده و به این حقوق قائل نیست. 

به گفته وی واقعیت این است که در طول دهه‌ها این حقوق در کشور از سوی حکومت و مردم  رعایت نشده است و مردم نیز چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب قائل به این حقوق نبوده اند.

این جامعه شناس با بیان اینکه همه ما در راستای رعایت نکردن این حقوق در جامعه آموزش دیده ایم، گفت: ضایع کردن حقوق شهروندی و رعایت نکردن حریم شخصی افراد را در مسائل کوچک و بزرگ به سادگی می توانیم ببینم از مسئله ساده ای مانند ایستادن در صف خودپرداز و رعایت فاصله در تاکسی و اتوبوس تا دیگر تصمیمات مهم زندگی افراد تا جایی که حتی عده ای قفل بودن تلفن همسرانشان را پنهان کار می دانند نه صرفا یک حق ساده شخصی.

برغمدی ادامه داد: هر شخص در زندگی خود بخشی را به عنوان حریم شخصی داراست و برای قائل بودن این حق نمی توان به هیچ کس برچسب خیانت یا پنهانکاری زد، اما متاسفانه آموزش هایی که از کودکی در زندگی ما بوده موضوعیتی برای حریم شخصی نگذاشته است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش از سنین خردسالی در این حوزه گفت: نمی توان به نسلی که امروز پا به جامعه گذاشته است دیگر امید داشت،حتی آموزش در مدارس نیز به درستی انجام نمی شود چرا که معلمی که می خواهد رعایت حریم را به کودکان آموزش دهد خود اموزش ندیده و به این حقوق قائل نیست. 

برغمدی اظهار کرد: برای شکل گیری چنین فرهنگی در جامعه باید برای حداقل 30 یا 40 سال آینده برنامه ریزی کرد، همه نهادهای تربیتی از خانواده و مدارس تا رسانه ها باید در کنار هم به آموزش بپردازند تا شاهد پی ریزی فرهنگ در سال های آینده باشیم. 

وی در پایان گفت: در هر صورت همین قدم های کوچک و آشنا شدن مردم با این مفهوم در حال حاضر برای شکل گیری فرهنگ و نهادینه شدن رعایت حریم شخصی در سال های آینده و توسط نسل می تواند امیدی برای ما باشد.

 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #رعایت #آموزش #جامعه #برغمدی #مدارس #زندگی #آینده #انقلاب #نکردن #فرهنگ #افراد #ندیده #درستی #آنلاین #شهردار #امروز #گذاشته #کودکان #معلمی #اموزش

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : رعایت حریم شخصی باید به نسل های بعد واگذار شود

*

*


X https://sport45.site/