تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - ساعت : 16:30

کد مطلب: 50330 چاپ به اشتراگ گذاشتن

داستان یک کارشکنی که دودش به چشم کرجی ها می رود

کلانشهر کرج باز هم بدون شهردار ماند/مسئولان مداخله کنند

مازندشورا: شهردارآنلاین: از استعفای شهردار کرج بیشتر از یک ماه می گذرد اما سنگ اندازی های متعدد اقلیت شورای این شهر موجب شده، تنها گزینه معرفی شده برای تصدی پست شهرداری حتی نتواند برنامه های خود را به شورا ارائه دهد.

مازندشورا:به گزارش شهردار آنلاین، 26 فروردین ماه امسال اصغر نصیری بعد از تنشهایی که با شورای شهر کرج داشت از سمت خود استعفا کرد. نصیری علت استعفای خود را اختلاف نظر با شورای شهر در برخی انتصابات و حاشیه های پیش آمده عنوان کرده بود در حالی که برخی اعضای شورای شهر معتقد بودند، زد و بند، تقسیم پست و فساد در شهرداری کرج آنها را به تنگ آورده و بدون هیچ چون و چرایی استعفای نصیری از سوی شورا پذیرفته شد.

این در حالی است که متاسفانه کارشکنی برخی از اعضای شورای شهر و برگزار نشدن جلسات این شورا به بهانه هایی از جمله کسالت رییس شورا موجب شده کارد به استخوان مسئولان این کلانشهر برسد و  فرماندار کرج به رییس شورای این شهر کارت زرد بدهد و اعلام کند:انتظار به‌حق شهروندان از منتخبین خود در شورا انتخاب شهردار در فضای آرام، بدون تنش و با در نظر گرفتن تمام ملاحظات قانونی است.

سیروس شفقی  با اشاره به مسائل پیش‌آمده ازجمله انتخاب شهردار به مفادی از قانون شوراهای اسلامی با محوریت تنویر افکار عمومی اشاره و تاکید کرده است: در تبصره ذیل ماده ۷۸ وظایف و اختیار شوراها مهلت سه‌ماهه‌ای برای انتخاب فرد جدید به‌عنوان شهردار منظور شده است.

پس از آن اعلام شد جلسه شورای شهر کرج برای شنیدن برنامه های مجید سریزدی تنها گزینه معرفی شده روز یکشنبه ( 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد) جلسه ای که از همان آغاز با حاشیه های فراوانی همراه شد.

غایب دیروز جلسه شورای شهر کرج باز هم رییس شورای شهر بود که به رغم هشدار فرماندار بازهم به دلیل بیماری حاضر به شرکت در جلسه نشد و نایب رییس شورا ریاست جلسه را برعهده گرفت.دستور جلسه دیروز ارایه برنامه های تنها گزینه شهرداری بود که هفته گذشته به دلیل ترک جلسه از سوی آقای رییس نیمه کاره مانده بود. 

در حالی اکثریت شورا نسبت به رأی‌گیری طرح دو فوریت اصرار داشتند که نایب‌رئیس شورا این مهم را نپذیرفت، رحیم خستو با قرائت طرح دوفوریتی از اعضا خواست هرکدام با شهردار شدن آقای سریزدی موافق هستند اعلام کنند ولی نایب رئیس شورا در اقدامی تأمل‌برانگیز برای دقایقی جلسه را ترک کرد.

منصور وحیدی پس از اینکه به جلسه شورا برگشت با تأکید بر اینکه حق مسلم اعضا است که نامزدهای موردنظر خود را به شورا معرفی کنند، گفت: بنده نیز آقایان مهران عسگری و محمدتقی ایرانی را به‌عنوان نامزدهای تصدی پست شهرداری کرج اعلام می‌کنم.

عباس زارع در واکنش به این سخنان گفت: از گزینه پیشنهادی شما یعنی آقای عسگری پرسیدیم که آیا نامزد تصدی پست شهرداری است و وی در پیامکی اعلام کرده است که اصلاً برای نامزدی اقدامی نکرده است.

بدین ترتیب باز هم جلسه شوای شهر کرج برای انتخاب شهردار بی نتیجه ماند تا به دلیل کارشکنی چند نفر سرنوشت نزدیکترین کلانشهر به پایتخت در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

محمد حسین خلیلی اردکانیان، عضو شورای شهر کرج با اشاره به ناتمام ماندن جلسه شورا که قرار بود شهردار آینده کرج در آن انتخاب شود، به شهردار آنلاین گفت: بنا به گفته نایب رییس شورای شهر کرج بنا بود جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار که چندین جلسه به تعویق افتاده است دیروز (یکشنبه 30 اردیبهشت) برگزار شود که متاسفانه باز هم بنا به دلایل نا معلوم جلسه را ترک کردند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر کرج تا تاریخ 20 اردیبهشت فرصت داشتند تا یک نفر را به عنوان کاندید شهرداری معرفی کنند و اکثریت شورا که اصلاح‌طلبان هستند کاندید خود را معرفی کردند ولی اقلیت شورا که اعضای هیات رییسه هم هستند فردی را معرفی نکردند.

این عضو شورای شهر کرج افزود: متاسفانه هر بار بنا به دلایلی هیات رییسه جلسه را ترک می‌کنند و انتخاب شهردار به جلسه دیگری موکول می‌شود. به نظر می رسد، اقلیت شورا که سه نفر هستند می‌خواهند در روند انتخاب شهردار خلل ایجاد کنند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: شنبه گذشته فرماندار کرج به رییس شورای شهر به دلیل وقفه‌ای که روند انتخاب شهردار رخ داده است کارت زرد داد ولی باز هم وضعیت تغییری نکرد. به نظر می‌آید که این موضوع را باید از مقامات بالا دستی استان پیگیری کنیم تا مشخص شود وضعیت چگونه خواهد بود.

انتخاب شهردار کرج در حالی حواشی و چالش زیادی را برای این شهر ایجاد کرده کهحرفهای درگوشی ر مورد صلاحیت تنها گزینه معرفی شده نیز بالا گرفته است.گفته می شود سریزدی پرونده ای در قوه قضاییه دارد که هنوز تکلیف حکم آن مشخص نشده است.

سریزدی با رد هر گونه محکومیت قضایی گفته است :تنها پرونده موجود بنده در محاکم قضایی مربوط به پروژه باشگاه میلاد است که مدعی شده‌اند شهردار مناقصه صوری برگزار کرده است، این در حالی است که قرارداد این پروژه در سال ۷۹ منعقدشده و بنده سال ۸۰ شهردار کرج شده‌ام.

به گزارش شهردار آنلاین انتخاب شهردار کرج همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. به نظر می رسد،در صورت تایید برنامه های سریزدی در خصوص صلاحیت وی باید استعلام های لازم صورت بگیرد.

از سوی دیگر چند عضو اقلیت شورای شهر کرج تازه به فکر معرفی کاندیدا افتاده اند. نامزدهایی که روحشان از این موضوع خبر ندارد و در صورت اعلام کاندیداتوری باید به فکر تهیه برنامه باشند. 

این در حالی است که مهلت اعلام گزینه های پیشنهادی برای تصدی پست شهردار تا 20 اردیبهشت ماه بوده و قانونا نمی توان گزینه دیگری را معرفی کرد .به همه اینها باید کسالت گاه و بی گاه هیات رییسه را هم اضافه کرد.

به هر حال کلاف سردرگم انتخاب شهردار کرج نیاز به ناجی دارد. کسی که با قدرت و تحکم مشکلات شهر کرج را که فعلا به دلیل لج بازی و کارشکنی برخی از افراد شورا روی زمین مانده است را به شورا گوشزد کند و برای تعیین تکلیف شهردار اولتیماتوم دهد. صلاح نیست کلانشهری مانند کرج به خاطر منافع عده ای پیش از این بدون شهردار بماند.

 


منبع : شهردار آنلاین

برچسب ها : #شهردار #شورای #شورای شهر #معرفی #اعلام #گزینه #سریزدی #شهرداری #برگزار #برنامه #اعضای #کارشکنی #اردیبهشت #اشاره #رییسه #استعفا #نصیری #اقلیت #فرماندار #متاسفانه #کلانشهر #دیروز #آنلاین #دیگری #کاندید #اردکانیان #افتاده #ایجاد #پرونده #قضایی #پروژه #تکلیف #ابهام #موضوع #صلاحیت #وضعیت #اقدامی #گزارش #یکشنبه #مسئولان #به‌عنوان #استعفای #حاشیه #کسالت #گذشته #مانده #نامزدهای #عسگری #اینکه #عنوان #اکثریت #داشتند #پیشنهادی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : کلانشهر کرج باز هم بدون شهردار ماند/مسئولان مداخله کنند

*

*


X https://sport45.site/