امام خمینی(ره) در مواجه با آمریکا و استکبار جهانی قاطع و شجاع بود

تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397 - ساعت : 22:37

کد مطلب: 50745 چاپ به اشتراگ گذاشتن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه:

امام خمینی(ره) در مواجه با آمریکا و استکبار جهانی قاطع و شجاع بود

مازندشورا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه گفت: امام خمینی(ره) در مواجه با آمریکا و استکبار جهانی قاطع و شجاع بود و از استکبار نمی‌ترسید.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه برگزار‌ شد با اشاره به اینکه امام آگاهی‌رسانی به علما و مردم را برای بیان ابعاد انقلاب اسلامی، انجام داد، گفت: امام در مقابل حکومت 2 هزار و 500 ساله ایستاد که کار بزرگی بود و برای حکومت پهلوی هشت وزیر کشور و پزشک مخصوص شاه و استانداران و فرمانداران، بهایی و ایادی استکبار بودند.

وی با بیان اینکه مقابله با اندیشه‌های فاسد و مخالفت با تفکر افیون‌بودن دین در جامعه و اعتقاد اکثر جوامع دانشگاهی به سکولار که اعتقادی به حضور دین در جامعه نداشتند در زمانی بود که امام خمینی(ره) برای قیام به‌پا خواست، افزود: امام راحل علاوه بر مقابله با جریان‌های مختلف، موضوع ولایت‌فقیه را هم تبیین می‌کرد و مشکلات عظیمی در مقابل امام بود که برداشتن این مشکلات نیاز به یک فرد کاریزما بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه ایجاد تحول و انقلاب به شخصیت بزرگی نیاز داشت که امام‌راحل دارای این ویژگی‌ها بود و حضرت امام دارای نَسَب بزرگی بود و سیره اخلاقی امام و صفات مورد نظر در کتاب اصول کافی را دارا بود و اخلاق زیبایی داشت، خاطر‌نشان کرد: امام دارای اخلاق زیبا بود که باعث جذب افراد شد و نماز‌شب امام زبانزد بود که با نماز صبح امام یکی بود و ایشان از نوجوانی به خودسازی پرداخت و در بحران‌ها، صبور و شکیبا بود و شهادت آقا‌مصطفی را الطاف‌خفیه الهی می‌دانست.

ذاکری‌خطیر با بیان اینکه در آغاز جنگ‌تحمیلی، امام‌خمینی(ره) با شکیبایی مانند لشکری، پشتیبان برای رزمندگان بود و امام شجاع و نترس‌بود و دشمن را از دوست تفکیک می کرد، اظهار‌ کرد: امام راحل در کاپیتولاسیون، رئیس دولت آمریکا را منفورتر‌ین فرد ذکر کرد و در جنگ‌تحمیلی به پناهگاه نمی‌رفت و با قسم جلاله فرمود که بین خودم و پاسداری که پاسداری می‌دهد، فرقی نیست.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که مردم در خانه جرأت حرف‌زدن علیه شاه را نداشتند امام، شاه را بدبخت و بیچاره خطاب می کرد و امام خمینی(ره)، متوکل به خدا بود و همه چیز را از قرآن می‌دانست، گفت: امام از استکبار و آمریکا نمی‌ترسید و وصیت‌نامه امام را بخوانیم و خرید کالاهای ایرانی در وصیت نامه امام موجود است.

86015/ع


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #اینکه #خمینی #سوادکوه #بزرگی #اشاره #استکبار #آمریکا #اسلامی #دارای #زمانی #مشکلات #جنگ‌تحمیلی #پاسداری #نداشتند #می‌دانست #اخلاق #مقابل #ذاکری‌خطیر #شهرستان #تبلیغات #انقلاب #اداره #مقابله #حکومت #جامعه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : امام خمینی(ره) در مواجه با آمریکا و استکبار جهانی قاطع و شجاع بود

*

*


X https://sport45.site/