حقوق ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ نیروی که شهرداری به آن نیاز ندارد

تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 شهریور 1403 - ساعت : 21:05

کد مطلب: 51149 چاپ به اشتراگ گذاشتن

سیدحسن احمدی، عضو شورای شهر ساری:

حقوق ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ نیروی که شهرداری به آن نیاز ندارد

مازندشورا: مشکل شورا و شهرداری ساری زخمی که در حال کهنه شدن است، مطالبات مردم در حوزه عمرانی به کلی تنزل پیدا کرده از طرفی کمتر پروژه عمرانی در شهر عملیاتی می‌شود و شهرداری حتی در اجرای کارهای روزمره خویش به دلیل داشتن نیروهای مازاد بر نیاز عاجز مانده است.

پرداخت حقوق ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ نیروی که شهرداری به آن نیاز ندارد یکی از چالش‌های جدی این روزهای شهرداری ساری است.

پرداخت نشدن حقوق مردادماه و نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه نگرانی جدی این روزهای کارکنان شهرداری ساری است.

در همین ارتباط سیدحسن احمدی عضو شورای شهر ساری معتقد است که با همه مشکلاتی که شهرداری ساری دارد می‌توان این موانع را از سر راه برداشت.

وی با اعلام اینکه رفع مشکل شهرداری ساری بسیار ساده است، افزود: شهرداری ساری دنبال بهره‌وری نیست، باید اقدامی انجام دهیم که درآمدهای ما متناسب با هزینه‌ها تأمین شود.

احمدی در ارتباط با رفع این مشکل گفت: با یک شرکت در این زمینه گفت و گو کردیم که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با این شرکت می‌توانیم قرار داد منعقد کنیم که در قبال تراکم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی خودمان را صفر کنیم این شرکت با تأمین اجتماعی و بانک شهر قرار داد و این بدهی‌ها در مدت سه ماه صفر می‌شود.

عضو شورای شهر ساری در این زمینه ادامه داد: اجرایی شدن این طرح باید مصوبه شورا را داشته باشد و هیأت تطبیق آن را تأیید کند که با این اقدام کمتر از سه ماه ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری صفر می‌شود با یک سری از پیمانکارها هم می‌توانیم تسویه حساب کنیم که شرایط آن را اعلام کردیم ۱۵ درصد نقد و مابقی تهاتر است.

عضو شورای شهر ساری در ارتباط با آخرین وضعیت بدهی شهرداری به بانک شهر،گفت: این بانک علاقمند به خرید ملک دور میدان امام حسین(ع) ساری است که براساس مبانی قانونی تحت شرایط خاص می‌توانیم اموال خودمان را تبدیل به اموال عمومی کنیم.

وی در ارتباط با دیگر بدهی‌های شهرداری ساری که در محاکم قضایی و اجرای احکام پرونده دارند، گفت: برخی افراد حدود ۳ میلیارد کار انجام داده‌اند اما به دلیل تأخیر در پرداخت‌ها طلب شان شاید به ۳۰ میلیارد تومان رسیده که در صورت پرداخت تا ۱۰ میلیارد تومان به صورت نقد می‌توانیم این بدهی‌ها را کاهش دهیم، مثل اقدامی که در پارک بانوان انجام دادیم و پیمانکار با مبلغ دریافت ۶۰ میلیارد تومان در برابر طلب ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت سالانه ۱۲ میلیارد تومان قبول کرد که از مابقی طلب خودش بگذرد.

احمدی با اعلام اینکه شهرداری ساری باید سرمایه اجتماعی خویش را افزایش دهد، افزود: در حال حاضر در شهر ساری اعتمادی به شهرداری وجود ندارد، باید این باور را ایجاد کنیم که مردم را تکریم کنیم و این از خود داویر شهرداری آغاز می‌شود در حال حاضر مردم وارد شهرداری می‌شوند هیچ کس به فکر رسیدگی به امور مردم نیست.

وی با اعلام اینکه برای املاکی که شهرداری دارد باید ارزش افزوده ایجاد شود،گفت: برخی اقدامات در این زمینه انجام شده و در روش دوم از طریق ماده ۱۰۱ قانون شهرداری و تفکیک، باید به دنبال این باشیم که ۱۰۰ هکتار از اراضی داخل محدوده قانونی و حریم مصوب را تبدیل و تغییر کاربری و اجازه تفکیک بگیریم.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: اگر قرار است که شهر نجات پیدا کند باید برای املاکی که دارد ایجاد ارزش افزوده شود از اراضی شهری در محدوده تفکیک کاربری انجام شود تا حدود ۲۵ هکتار به سرمایه شهرداری اضافه شود در این صورت هم می‌توانیم بافت و بوستان داشته باشیم و هم به سمت تهاتر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه‌ها استفاده شود که این اقدامات در زمان کمتر از یک سال، قابلیت تبدیل شدن به ۱۵ هزار میلیارد تومان پول و سرمایه را دارد.

عضو شورای شهر ساری اضافه کرد: از طریق املاکی که به ما می‌رسد طی قرارداد با بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم مشکلات شهرداری برطرف می شود و در کنار این موضوع باید ساماندهی نیروها انجام شود.

احمدی با اعلام اینکه برای برنامه‌ها وقت گذاشتیم،گفت: مسؤولان و متولیان در مسیری قرار گرفتند که حرف گوش نمی‌دهند اما با طرح های مطرح شده در مدت سه تا چهار ماه ۷۰ درصد مشکلات شهرداری برطرف می‌شود و در نهایت در کمتر از ۱۸ ماه همه مشکلات رفع می‌شود.


برچسب ها : #سیدحسن احمدی #ساری

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : حقوق ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۲۰۰ نیروی که شهرداری به آن نیاز ندارد

*

*


X https://sport45.site/