تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - ساعت : 12:19

کد مطلب: 5227 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ماهیانه ساخت مترو در پایتخت

مازندشورا: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از هزینه‌کرد ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو در پایتخت خبر داد.

مازندشورا:

بلدیه|هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه سهروردی از خط ۳ متروی تهران با بیان اینکه این ایستگاه صد و سومین ایستگاه متروی تهران است، گفت: ایستگاه سهروردی در منطقه‌ای تجاری - مسکونی احداث شده و به دلیل پرجمعیت بودن منطقه، نیاز به مترو داشت.وی با بیان اینکه ایستگاه سهروردی در متراژ ۴۰۰۰ مترمربع احداث شده گفت: در این ایستگاه به دلیل آنکه هم با سنگ مواجه بودیم و هم با آب، مشکلات خاص خود را داشت و اگر کمتر از یک ساعت وضعیت را کنترل نمی‌کردیم، یک فاجعه انسانی به بار می‌آمد.
به گفته درویشی، با بهره‌برداری از این ایستگاه، ۳۰ هزار سفر به سفرهای مترو افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اضافه کرد: تا اوایل سال ۹۶، ۱۰۰ کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده خواهد شد و خطوط فعلی به ۳۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. همچنین ۲۰ رام قطار نیز تا پایان سال به مترو افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای تکمیل این خطوط به ۱۲ میلیارد تومان احتیاج داریم، گفت: در حال حاضر ماهی ۲۰۰ میلیارد تومان برای متروی تهران در سه خط ۶، ۷ و خط امام (ره) هزینه می‌شود.
درویشی با بیان اینکه در سال ۹۵ تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای مترو از سوی مدیریت شهری اضافه شده است، گفت: بر اساس قانون باید نیمی از این هزینه توسط دولت پرداخت شود که چنین اتفاقی رخ نداده و در سال ۹۴ دولت تنها ۴۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه بی‌مهری به شهرداری در میان دولت‌ها اپیدمی شده است، گفت: اگر این ۱۲ هزار میلیارد تأمین شود، ۹ میلیون سفر در روز با مترو انجام خواهد شد و تأمین این هزینه می‌تواند از طریق فاینانس، صندوق توسعه، اوراق مشارکت و پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها باشد.
وی تاکید کرد: کمک به توسعه مترو از خرید ایرباس واجب‌تر است زیرا کمک به مردم عادی جامعه است.
منبع : بلدیه

برچسب ها : #تهران #متروی #ایستگاه #میلیارد #اینکه #تومان #هزینه #بهره‌برداری #افزوده #سهروردی #مدیرعامل #درویشی #توسعه #تأمین #اضافه #احداث #کیلومتر

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ماهیانه ساخت مترو در پایتخت

*

*


X https://sport45.site/