60 تن آفتابگردان تحویل مرکز خرید شد

تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1395 - ساعت : 09:15

کد مطلب: 8903 چاپ به اشتراگ گذاشتن

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر:

60 تن آفتابگردان تحویل مرکز خرید شد

مازندشورا: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از تحویل 60 تن آفتابگردان به مرکز خرید خبر داد و گفت: 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی بهشهر به کشت آفتابگردان اختصاص می‌یابد.

مازندشورا:خلیل حقیقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: برای رعایت اصل تناوب در کنترل عوامل خسارت‌زا و حفظ پایداری زراعت غلات در شهرستان بهشهر و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌عنوان محصول استراتژیک در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال زراعی جاری بیش از 50 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهشهر به کشت آفتابگردان اختصاص یافته است.

 وی با بیان اینکه این زراعت در روستای قره تپه از دهستان میانکاله این شهرستان انجام شد، افزود: بیش از 20 درصد کشت این محصول به صورت بهاره و مابقی تابستانه بوده که  10 هکتار آن نیز به روش مکانیزه کشت شد.

حقیقی خاطرنشان کرد: ارقام مورد کشت آفتابگردان در این شهرستان انواع هیبریدهای وارداتی فانتازیا و اسکار و هایسان 25 بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه نخستین برداشت این محصول از اواخر خرداد ماه آغاز شد،گفت: تاکنون بیش از 60 تن آفتابگردان تحویل مرکز خرید شد.

وی اظهار کرد: طرح مقایسه مقدماتی ارقام آفتابگردان pvs  در این شهرستان در منطقه قره‌تپه با هشت رقم "فانتازیا، اسکار، دو‌کات، نووآک، فرخ، برزگر، قاسم و  shf81-90" اجرا شد.

حقیقی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود 300 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بهشهر به کشت آفتابگردان اختصاص یابد.

انتهای پیام/86035/چ


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #شهرستان #آفتابگردان #بهشهر #کشاورزی #هکتار #حقیقی #محصول #ارقام #اینکه #اسکار #فانتازیا #زراعت #تحویل #اظهار #اختصاص

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : 60 تن آفتابگردان تحویل مرکز خرید شد

*

*


X https://sport45.site/