لزوم پیوند بین علم و عمل، تعهد و تخصص از سوی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 - ساعت : 12:17

کد مطلب: 9021 چاپ به اشتراگ گذاشتن

فرماندار چالوس تأکید کرد

لزوم پیوند بین علم و عمل، تعهد و تخصص از سوی دانش‌آموزان

مازندشورا: فرماندار چالوس با اشاره به رسالت دانش‌آموزان در این برهه از زمان، گفت: تعهد جنبش تولید علم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیوند بین علم و عمل و تعهد و تخصص باید در دستور کار دانش‌آموزان قرار گیرد.

مازندشورا:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمدناصر زندی صبح امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان ماه اظهار کرد: امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود که به‌نام روز دانش‌آموز مزین شد.

وی با اشاره به آنچه که سبب شد تا این‌روز در تاریخ کشور ما گرامی داشته شود، افزود: سه‌ واقعه بزرگ تاریخی مانند تبعید امام خمینی (ره) به‌ ترکیه در 13 آبان سال 43، روز دانش‌آموز سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 سبب شد تا این‌روز به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شود.

فرماندار چالوس با تشریح واقعه تبعید حضرت امام (ره) در 13 آبان سال 43 خاطر‌نشان کرد: در حقیقت شروع انقلاب اسلامی در سال 43 رقم خورد، چرا که در این‌روز در پی اقدام نابخردانه رژیم شاه مبنی بر تدوین لایحه کاپیتولاسیون (حق قضاوت کنسول برای استکبار جهانی) سبب شد تا برای آمریکایی‌های مقیم ایران در صورت ارتکاب جرم حق برخورد و رسیدگی دعاوی و جرائم وجود نداشته باشد و در واقع این سنگین‌ترین لایحه و قانونی بود که در کشورهای زیر سلطه کشورهای مستکبر مورد قبول واقع شد.

وی با تأکید بر اینکه هر سه‌ واقعه رخ‌ داده در تاریخ 13 آبان در کشور ما ریشه در استکبارستیزی دارد، اظهار کرد: وقایع اتفاق افتاده در 13 آبان سال 43 خشم بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را برانگیخت و مردم به‌واسطه هشدار ایشان و روحانیون نسبت به این لایحه ننگین معترض شده و به پا خاستند و شاه که موقعیت خود را در خطر دید، نسبت به دستگیری امام و تبعید ایشان به ترکیه اقدم کرد.

زندی با بیان اینکه این اقدام در ظهور و بروز انقلاب نقش داشت و سبب شد تا در سال 57 انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد، خاطر‌نشان کرد: در این سال دانش‌آموزان و دانشجویان همراه ملت به‌مبارزه پرداختند و به دانشگاه تهران رفته و تجمع کردند، اما با دخالت نظامی رژیم پهلوی 56 نفر به شهادت و صدها نفر زخمی شدند.

وی افزود: به‌دلیل رشادت‌ها و مبارزه با استکبار و دیکتاتور زمان این اتفاق افتاد و یک‌سال بعد یعنی در سال 58 که منافع استکبار در خاورمیانه به خطر افتاد، واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رخ داد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه رویکرد انقلاب ما پرهیز از سلطه‌گری بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه آمریکا دخالت کرد و حرکاتی بر علیه نظام شکل گرفت و در سفارت‌خانه شیطنت‌هایی کرد و به لانه جاسوسی تبدیل شد و دانشجویان که با حضور در این مکان انقلاب دومی را به فرموده امام راحل تشکیل دادند و سبب شد تا اسنادی به دست بیاید که بعدها به 70 جلد کتاب تبدیل شد.

این مسؤول با بیان اینکه بعد از آن نیز آمریکا دست از شیطنت برنداشت، خاطر‌نشان کرد: شیطنت‌هایی مانند حمله نظامی به طبس، محاصره اقتصادی، حمایت از گروه‌های ضدانقلاب، ترور دانشجویان هسته‌ای و تحمیل 8 سال جنگ بر کشور ما و ... انواع توطئه‌هایی است که امریکا در این سال‌ها بر علیه کشور ما اجرا کرد.

زندی به تأکیدات اخیر رهبری مبنی بر هوشیاری و بیداری ملت ایران اشاره  کرد و گفت: نباید ساده‌لوحانه حرف‌های آنها را باور کرد و ایستادگی از سر تعصب و لجبازی و حل مشکلات با سازش را پذیرفت.

وی با بیان اینکه استکبار‌ستیزی بر اساس اصول انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: بر همه دانش‌آموزان ما فرض است، همان‌طور که دانش‌آموزان در سال 57 همراه نظام شدند امروز هم برای استمرار نظام نیاز به هوشیاری همه جوانان است.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه جوانان سال 57 این انقلاب را رقم زدند، تصریح کرد: امروز هم  جوانان کشور باید با بیداری مدافع شهدای این انقلاب شوند و حمایت کنند و تا وقتی جمهوری اسلامی هست امریکا و استکبار هیچ‌گاه به نفع ما قدم نمی‌گذارند.

وی در پایان به رسالت دانش‌آموزان در این برهه از تاریخ تأکید کرد و گفت: تعهد جنبش تولید علم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، پیوند بین علم و عمل و تعهد و تخصص از جمله رسالت‌هایی است که دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار داده و با هوشیاری در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان با عزم راسخ، بصیرت، اعتماد به نفس و روحیه  انقلابی ایستادگی کنند.

 انتهای پیام/86028/ب30


منبع : فارس - مازندران

برچسب ها : #انقلاب #اینکه #اسلامی #دانش‌آموزان #استکبار #چالوس #امروز #آمریکا #تأکید #واقعه #فرماندار #خاطر‌نشان #هوشیاری #دانشجویان #تبعید #لایحه #جاسوسی #این‌روز #مبارزه #تاریخ #اشاره #شیطنت‌هایی #جوانان #افتاد #نظامی #تبدیل #حمایت #بیداری #ایستادگی #دخالت #امریکا #پیوند #اتفاق #افزود #تسخیر #ترکیه #خمینی #دانش‌آموز #اقدام #اظهار #مانند #کشورهای #جهانی #همراه

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : لزوم پیوند بین علم و عمل، تعهد و تخصص از سوی دانش‌آموزان

*

*


X https://sport45.site/