تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1395 - ساعت : 07:01

کد مطلب: 9995 چاپ به اشتراگ گذاشتن

میزان اعتبارات شهرداری ها در سال جاری به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت...

مازندشورا:خندان دل : میزان اعتبارات شهرداری ها در سال جاری به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جمع شهرداران و روسای شوراهای شهر لرستان گفت: میزان اعتبارات شهرداری های کشور در سال جاری به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که این میزان اعتبار براساس شاخص ها و ملاک های معین در سطح کشور توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،هوشنگ خندان دل شامگاه چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان لرستان،افزود: مجموع اعتبارات شهرداری های کشور در سال ۹۲ حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال بود که این امسال این رقم با تلاش دولت تدبیر و امید افزایش قابل توجهی یافته است.

وی اظهار کرد:یکی از اولویت های محوری وزارت کشور در زمینه توسعه فعالیت های خدماتی و رفاهی شهرداری های کشور، تامین و تجهیز ماشین آلات و تجهیزان مناسب خدمات رسانی در سطح کشور است.

خندان دل گفت: بهبود وضعیت حمل و نقل در سطح شهرهای کشور، توسعه فعالیت ها و خدمات زیست محیطی، برنامه ریزی جدی در زمینه جمع آوری، امحا و بازیافت زباله از جمله اولویت های مهم وزارت کشور در حوزه طرح های عمران شهری است.

وی تاکید کرد: همچنین وزارت کشور برای سال جاری یک برنامه محوری در خصوص توجه به شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارد که با اجرای این برنامه تمامی نیازهای شهرداری در این شهرها در خصوص ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز آتش نشانی، جمع آوری زباله ، دفن میت و ماشین آلات نیمه سنگین برای استفاده در مواقع بروز بحران و بلایای طبیعی تامین و فراهم خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یکی از مشکلات اصلی شهرداری ها در سطح کشور را بی برنامگی در جذب نیروی انسانی دانست و افزود: متاسفانه در برخی از شهرداری ها بخش اعظم و قابل توجه منابع و درآمدهای مالی بجای اجرای طرح های عمرانی و خدماتی به شهروندان، صرف تامین حقوق پرداختی به پرسنل می شود.

خندان دل تصریح کرد: برهمین اساس موضوع نظارت بر روند فعالیت شهرداری ها در زمینه جذب نیروی انسانی و برخورد با سازمان های متخلف دراین زمینه در دستور کار وزارت کشور قرار دارد چراکه باید روند جذب غیرقانونی و غیرمنطقی نیروی انسانی در شهرداری ها که موجب بروز مشکلات جدی برای دولت و همچنین شهروندان شده، متوقف شود.

وی افزود: درهمین ارتباط ، اصلاح و بازنگری برخی قوانین در حوزه مدیریت شهری نیز در دستور کار دولت قرار دارد و برای همین امر نیز ، کمیسیونی در دولت به منظور بررسی مسایل و مشکلات شهرداری ها تشکیل شده که ریاست این کمیسیون به عنوان هشتمین کمیسیون تخصصی هیات دولت، برعهده وزیر کشور است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، همچنین بر اصلاح الگوهای مصرف در حوزه های مختلف به ویژه انرژی، تلاش برای رونق بخش ساخت و ساز به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری ها و توسعه اقتصادی کشور و همچنین زمینه سازی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها در کشور تاکید کرد.

به گفته وی، دراین زمینه تفاهم نامه ای میان وزارت نفت و وزارت کشور به امضا رسیده که هدف این تفاهم نامه بهبود شدت مصرف انرژی در سطح کشور از طریق توسعه فعالیت های بخش حمل و نقل است.

خندان دل افزود: یکی از راهکارهای موفقیت شهرداری ها در زمینه جذب درآمد و فراهم کردن بستر توسعه فعالیت های خدماتی و عمران شهری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و مشارکت فعال مردم و بخش خصوصی در روند فعالیت ها و خدمات عمران شهری است.


منبع : اخبار دهیاری ها

برچسب ها : #شهرداری #شهرداری ها #توسعه #زمینه #وزارت #خندان #فعالیت #عمران #وزارت کشور #میزان #همچنین #اعتبارات #میلیارد #افزود #افزایش #ماشین #انسانی #خدماتی #منابع #نیروی #مشکلات #برنامه #خدمات #تامین #شهرهای #کمیسیون #عنوان #اصلاح #دستور #دراین #انرژی #درآمدی #معاون #روستایی #خصوصی #تفاهم #شهروندان #روسای #زباله #تاکید #اسلامی #بهبود #اولویت #یافته #اجرای #محوری #شوراهای #لرستان #فراهم #شهرداران

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : میزان اعتبارات شهرداری ها در سال جاری به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت...

*

*


X https://sport45.site/