تاریخ انتشار : سه شنبه 02 آذر 1395 - ساعت : 11:17

کد مطلب: 10393 چاپ به اشتراگ گذاشتن

نخستین برف پاییزی پایتخت را قفل کرد

تهران در تله ترافیک

مازندشورا: شهرداری های مناطق شمال تهران در مواجهه با شرایط ناشی از نزولات آسمانی آمادگی ندارند

مازندشورا:

بلدیه| حسین جعفری مدیرعامل مدیریت پسماند از آماده‌ باش کامل برای مواجهه با یخ زدگی معابر شهر تهران خبر داد.
وی که مسئولیت شن‌ریزی و نمک پاشی در معابر یخ زده بر عهده‌اش است در گفت‌و‌گو با «ایران»ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: معمولاً با اعلام سازمان هواشناسی به غیر از آمادگی‌هایی که انجام شده است با به کار‌گیری همه امکانات سعی می‌کنیم به آماده باش صددرصد در مناطق شهر تهران برسیم و متناسب با منطقه عملیات، با استفاده از ماشین آلات و نیروی انسانی اقدام هایی از جمله استفاده از نمک مخصوص و شن همراه با لایروبی معابر با توجه به انهار و جوی‌ها آغاز می‌شود.وی با اشاره به استفاده و به کار‌گیری بیش از هزار خودرو و 400 ماشین نمک پاش اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای شهر در مواقع بارندگی استفاده از نمک به حداقل می‌رسد و در کنار آن سعی می‌شود از محلول یخ زدا استفاده شود.جعفری درباره یخ زدگی و ترافیک روز دوشنبه بیان داشت: با وجود همه تمهیدات ما و استفاده از نمک و شن، شهروندان به دلیل احتمال سر خوردن، سرعت خودرو را کاهش داده و این عوامل موجب ترافیک شد ولی به هر حال اگر خدمات ما رضایت‌مند نبوده از شهروندان عذر خواهی می‌کنیم و سعی  ما این است تا رضایت آنها را تأمین کنیم.


با وجود اینکه هواشناسی بارش باران و برف را پیش‌بینی کرده بود مدیریت شهری پایتخت روز گذشته بازهم غافلگیر شد. البته مشخص نیست وقتی اتفاقی هرسال  و در هنگامه بارش‌های پاییزی  رخ می دهد باز هم نامش غافلگیری است یا نه اما مجموعه مدیریت شهری دوست دارد نام آن را غافلگیری بگذارد.
روز گذشته وقتی شهروندان تهرانی خواستند به روال معمول به محل کار خود بروند با ترافیک قفل شده بزرگراه‌ها مواجه شدند. بزرگراه های رسالت،  حکیم، همت، مدرس، چمران و نیایش جزو مهمترین معابر قفل شده بودند. بارش باران و به تبع آن احتمال سرخوردن بر روی معابر و آغاز نخستین روز کاری هفته پس از چند روز تعطیلی از مهمترین دلایلی هستند که از سوی مسئولان برای این ترافیک پرحجم بیان شده‌اند.
شهروندان چه می‌گویند؟
«کسی که پول و امکاناتش را داشته و از تهران نرفته واقعاً  اشتباه می کند. ترافیک امروز چیزی است در حد فاجعه» این توئیت یک  فعال رسانه است که صبح دیروز در بزرگراه‌های شمال تهران گیر افتاده بود.
کاربر دیگری در فضای مجازی چنین نوشته: «شنوندگان و خوانندگان عزیز بالاخره تونستم یک متر به جلو حرکت کنم... این پیروزی مبارک آقای «شهردار» و دیگری قریحه طنزش را به کار بسته و نوشته: «تو google maps ترافیک رو که نگاه می کنی، تهران خون گریه می کنه.»بزرگراه‌های منتهی به شمال تهران روز گذشته در غیاب مدیریت شهری کاربلد چندهزار نفر از اهالی را درگیر کردند. کارمندان دیرتر به محل کارشان رسیدند و کسبه و بازاریان دو ساعت دیرتر از معمول کرکره‌ها را بالا کشیدند. این اتفاق در حالی افتاد که میانگین بارش خیلی کم بود و برف هم تنها در نقاط شمالی باریده بود و در مرکز شهر اثری از بارش برف نبود.
این نخستین بار نیست که شهرداری تهران چنین غافلگیر می‌شود. شهروندان تهرانی سال هاست با نخستین بارش باران به یاد ترافیک و قفل شدگی خیابان ها می‌افتند و پیش از آنکه به فکر لذت بردن از باران پاییزی و استنشاق هوای سالم باشند در پی یافتن راهکاری هستند که سریعتر از ترافیک خلاص شوند.
سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این زمینه گفت: متأسفانه یخ‌زدگی بزرگراه‌ها در نقاطی از جمله حدفاصل بزرگراه چمران و تونل کردستان در بزرگراه نیایش، یخ زدگی بخشی از بزرگراه چمران در جنوب سئول و یخ‌زدگی هر دو مسیر شمال و جنوب بزرگراه یادگار در محدوده کوهستان و چند رمپ و لوپ (ورودی و خروجی) در برخی بزرگراه‌های دیگر باعث شد تردد خودروها در این معابر با کندی روبه‌رو شود.سرهنگ محسن ترابیان معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مناطقی که یخ‌زدگی معابر بیشترین مشکل را در معابر آن ایجاد کرده بود به ایسنا گفت: در منطقه یک به نسبت اقدامات خوبی انجام شده بود و ما بیشترین مشکل را در مناطق دو و سه داشتیم.وی درباره گلایه برخی شهروندان از نبود کیسه‌های شن و نمک در معابر نیز گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده پلیس راهور نیست؛ اما ما از مأموران خود خواستیم نقاطی که دارای یخ‌زدگی بوده و گره ترافیکی نیز در آن ایجاد شده بود به ما اعلام کنند و در حال حاضر نیز این نقاط را شناسایی کرده و در جلسه عصر دوشنبه با مسئولان شهرداری  این نقاط را به آنان معرفی کردیم تا نسبت به قرار دادن کیسه‌های شن و نمک و... اقدام شود.با وجود قفل شدن پایتخت، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل نیروهای شهرداری تهران درخصوص بارش احتمالی برف و باران در شهر تهران از چند روز گذشته خبر داد و گفت: نیروهای شهرداری در 48 ساعت گذشته با آماده باش کامل حضور مؤثر و هدفمندی در مناطق مختلف شهر تهران داشته‌اند.
انتقاد عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهرداران مناطق شمالی پایتخت
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از شهرداران مناطق شمالی پایتخت گفت: شهرداری‌های مناطق شمالی تهران آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی در مواجهه با شرایط ناشی از بارش نزولات آسمانی را ندارند.
اقبال شاکری افزود: مدیریت شهری باید برای همه مسائل آمادگی و برنامه‌ریزی کافی با هدف خدمت‌رسانی به شهروندان را داشته باشد.وی اظهار کرد: پس ازمدت ها آلوده بودن هوای تهران، بارش برف و باران موجب کاهش آلودگی شد که به دلیل نداشتن آمادگی شهرداری این مناطق برای مواجهه با نزولات آسمانی، بروز مشکلات و گره‌های ترافیکی زیاد در مناطق شمالی، موجب نارضایتی شهروندان شد.
شاکری با اشاره به ترافیک صبح دیروز (دوشنبه اول آذر ماه) در بزرگراه‌های یادگار امام(ره) و نیایش افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در سطح تهران بویژه مناطق شمالی، آماده نبودن شهرداری‌های این مناطق، شهروندان را با ترافیک بسیار سنگین مواجه کرد.
عضو کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر توجه هر چه بیشتر به تکمیل مترو و بهره‌برداری از ایستگاه‌های خطوط مترو تأکید کرد و افزود: توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو بخش قابل توجهی از مشکلات شهروندان برای تردد در سطح شهر را کاهش خواهد داد.
شاکری با اشاره به کمبود هزار واگن در خطوط مترو تهران عنوان کرد: دولت و مدیریت شهری باید همه اهتمام خود را برای تجهیز و تکمیل مترو به کار بندند.وی با اشاره به ارائه نشدن خدمات مناسب توسط رانندگان تاکسی به شهروندان مانده در راه، افزود: در چنین مواردی تاکسی‌ها و ماشین‌های خطی به دلیل ترافیک خدمات خود را ارائه نمی‌کنند که باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشید.
منبع : بلدیه

برچسب ها : #تهران #ترافیک #شهروندان #مناطق #معابر #باران #استفاده #شمالی #مدیریت #مدیریت شهری #شهرداری #گذشته #بزرگراه #نخستین #خدمات #شورای #پایتخت #یخ‌زدگی #افزود #آمادگی #اشاره #بزرگراه‌های #نیایش #مواجهه #شاکری #آماده #اسلامی #ترافیکی #چمران #درباره #دوشنبه #اظهار #شهرداران #انتقاد #نیروهای #ایجاد #یادگار #معاون #بیشترین #کیسه‌های #شهرداری‌های #مشکلات #تکمیل #ارائه #پاییزی #می‌کنیم #آسمانی #عمران #نقاطی #خدمت‌رسانی #نزولات #کمیسیون #منطقه #تهرانی #غافلگیری #معمول #بزرگراه‌ها #مواجه #غافلگیر #پیش‌بینی #اقدام #احتمال #ماشین #مسئولیت #اعلام #مهمترین #جعفری #خودرو #سرهنگ #راهور #دیرتر #نوشته #مسئولان #دیروز #کار‌گیری #دیگری #هواشناسی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : تهران در تله ترافیک

*

*


X https://sport45.site/