زیباترین گلخانه‌ی اردکان در باغچه خانگی یک جانباز + تصاویر

تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395 - ساعت : 11:28

کد مطلب: 17044 چاپ به اشتراگ گذاشتن

زیباترین گلخانه‌ی اردکان در باغچه خانگی یک جانباز + تصاویر

مازندشورا: این روزها که حال و هوای طبیعت بهاری است و فضای هر شهر و دیار در کشور ما با بوی گل و گیاه، عطرآگین است، در کوچه 78 یکی از خیابان‌های محله «دیلُم» شهر اردکان، خانه‌ای نه چندان بزرگ، مأمن جانبازی به جای مانده از جنگ هشت ساله تحمیلی است که این روزها بوی عطر گل و گیاهش محله را خوش بو کرده است.

مازندشورا:گلخانه‌ای زیبا که تمام حیاط این منزل مسکونی را به خود اختصاص داده، طرحی است ابتکاری از «جواد سرکارگر» جانباز سرافراز کشورمان که خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، در روزهای منتهی به سال جدید با وی به گفت‌وگو نشسته است.

وی که 22 ماه از هشت سال جنگ تحمیلی را در گردان‌های عملیات نبرد با دشمن به سر کرده است، این روزها به باغبانی در این گلخانه به سر می‌برد.

جواد 50 ساله، در اول روز فروردین‌ماه سال 61، اولین جراحات خود را در عملیات فتح‌المبین به خود دید ولی از درد عوارض موج انفجار و بمب‌های شیمیایی اکنون یک جانباز اعصاب و روان به حساب می‌آید اما سعی کرده که حال و روز خود را بعد از داروهای اعصاب و روان و مُسکن‌ها، با گل‌های خانه‌اش خوش کند .

این جانباز 35 درصد با اشاره به این که بیش از 200 نوع گل و گیاه را در فضای 120 مترمربعی حیاط خانه‌اش جمع کرده است، می‌گوید: به دلیل مشکلات تنفسی که دارم، چند مدت پیش به ذهنم آمد که اگر به جای اسپری و دستگاه اکسیژن از اکسیژن طبیعی گل و گیاه استفاده کنم، حال و روزم بهتر خواهد شد چرا که هم خودم را سرگرم می‌کنم هم از حال و هوای گیاهان و درختان باغچه‌ام اکسیژن تازه می‌گیرم .

وی می‌گوید: از شهریور امسال که گلخانه را در باغچه حیاط خانه‌اش برپا کرده، نه تنها حمله‌های تنفسی او کم شده بلکه مراجعاتش به پزشک نسبت به سال گذشته خیلی کمتر شده است .

سرکارگر ادامه می‌دهد: تا کنون 50 میلیون ریال بابت ساخت گلخانه سرمایه‌گذاری کرده ولی در همین چند روز گذشته، شهرداری اردکان تعدادی از گل‌های تکثیری‌اش را برای زیبا سازی فضای سبز شهر خریداری کرده است .

این جانباز خوش ذوق اردکانی از «رضا امامی» معلم دلسوز و یک کارشناس خبره گل و گیاه به عنوان همراه خود در این مسیر یاد می‌کند و می‌گوید: با آقا رضا، اتفاقی در یکی از گروه‌های فضای مجازی آشنا شدم و او نیز از ابتدای راه‌اندازی گلخانه تاکنون مثل یک برادر مرا همراهی کرده و در تکثیر گل و گیاه گلخانه‌ام خیلی کمک حالم بوده است .

سرکارگر می‌گوید: سیستم آب‌رسانی، سرمایش و گرمایشی گلخانه‌ام را با اندک وسایل معمولی به صورت تمام اتوماتیک راه‌اندازی کرده‌ام که روش آب‌رسانی به صورت قطره‌ای و به صورت آبپاشی از بالا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


منبع : ایسنا

برچسب ها : #گلخانه #جانباز #می‌گوید #خانه‌اش #سرکارگر #اکسیژن #گذشته #گلخانه‌ام #آب‌رسانی #راه‌اندازی #گل‌های #باغچه #عملیات #اعصاب #اردکان #تنفسی

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : زیباترین گلخانه‌ی اردکان در باغچه خانگی یک جانباز + تصاویر

*

*


X https://sport45.site/